Stel je persoonlijke vraag #14

De laatste keer dat ik bij de kapper was vroeg ze naar mijn vakantieplannen (Zeeland) maar zij verstond Nieuw-Zeeland en vroeg vervolgens of ik dan met het vliegtuig ging

Als ik naar NZ zou gaan zou ik daar inderdaad wel het vliegtuig voor pakken ja?!??

36 likes

Ja je zou denken dat kapsters niet hardhandig te werk gaan met kammen/föhnen. Met föhnen heb ik het gevoel alsof m’n oor letterlijk verbrand en met kammen, toen ik na tig jaar weer m’n helix piercing in had gedaan, kamde ze die er 2 keer eruit. Ik had het van tevoren aangegeven. Nu doe ik hem gewoon van tevoren uit maar dat kon toen niet.

2 likes

Kappers beginnen bij mij altijd over hun privé leven en zeker als ze eenmaal weten dat ik in werk alleen maar te maken heb met privéverhalen (psych). Als ik bij een kapper ben waar ik nooit kom en er echt even geen zin in heb verzin ik soms een ander beroep :woman_shrugging: ik heb de ballen niet om te zeggen dat ik even geen zin heb in hun sores.

12 likes

Ik vind die gesprekjes bij de kapper altijd wel leuk. Laatste keer hadden we het over parfum en toen gaf ze me een tip welke zij heel lekker vond. Die heb ik latee eens getest en gekocht :smiley: .

Zulk soort dingetjes. @Rozecoupeschaar ik ben wel benieuwd eigenlijk. Vind jij het fijner als iemand niks zegt of fijner om van dat soort gesprekken te hebben met een klant?

4 likes

Haha, mss moet je een deal sluiten met de kapper. Gratis knipbeurt in ruil voor een sessie met jou (tijdens het knippen uiteraard) :grin:

3 likes

Hahah, aangezien het vaak wel overeenkomt met een sessie is dit een uitstekend idee

1 like

Moesli

7 likes

Ik heb alle varianten hardop uitgesproken en alles klinkt gek, ik weet nu ook niet meer hoe ik het eigenlijk zeg :joy:

2 likes

Ik heb een oom die al jong is weggelopen en geen contact meer wilde met de familie. Heb een bijzondere achternaam (95x in NL) dus nu denk ik daar weer aan. Zou hij kinderen hebben gekregen? Zouden zij evengoed zijn achternaam dragen? Is 1 van jullie mijn nicht??

Hebben jullie een ‘weggelopen’/mysterieus familielid?

• Ja
  • Nee
  • Niet dat ik weet
  • Meerdere

0 stemmers

Heeft 1 van jouw ouders geen contact meer met de familie?

• Geen contact meer
  • Alleen met een enkel familielid nog
  • Met iedereen nog contact
  • Wisselend
  • Anders?

0 stemmers

Wij hadden het er laatst over dat mijn zus en ik mijn vaders kant van de familie al 10+ jaar niet hebben gezien. Binnen een paar jaar gaat er waarschijnlijk wel iemand overlijden, maar dan hebben we dus ineens een soort familiereĂŒnie op een begrafenis met mensen die ik eigenlijk niet tot nauwelijks ken. Lijkt me echt fucking raar wel.

1 like

Maar als je ze al zolang niet gezien hebt is het dan “nodig”(gewenst?verwacht? Niks klinkt een beetje fatsoenlijk :sweat_smile:) om naar die begrafenis te gaan? Ik zou dan denk ik niet gaan

Zou jij naar de begrafenis van een familielid gaan die je al 10 jaar niet hebt gezien?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

Nee bij een neef of nicht ofzo zou ik niet gaan, maar bij een van mijn ooms of tantes zou ik vooral gaan om mijn vader te steunen, omdat hij zijn broer/zus is verloren. Voor mezelf zou ik niet gaan.

O en mijn vader heeft zelf dus wel meer contact met ze dan wij btw, dus het zou hem wel wat meer doen denk ik.

2 likes

Ik heb iedere keer het boek gestemd haha, maar dat is vooral omdat de boeken vaak veel meer details beschrijven die in de film(s) worden weggelaten. Dus als je eerst het boek leest en dan de film ziet verschilt het toch van hoe je het origineel kent.
Daarnaast gaat je fantasie toch werken als je een boek leest en heb je zelf hele voorstellingen van hoe iemand/de omgeving etc. eruit ziet en dat is toch anders in de film.

12 likes

Ik mis de optie ‘vind ik beide niet leuk’ voor The Hobbit en Lord of the Rings :speak_no_evil:

19 likes

Ik zou een beetje de keus bij mijn ouders laten, als zij gaan dan ga ik mee, gaan zij niet dan ga ik ook niet.

Ja wij hadden dit bij overlijden van 1 van m’n grootouders. Hele kant van de familie die we nog nooit gezien hadden omdat oom vroeger niets meer met onze familie te maken wilde hebben. Waren dus allemaal neven en nichten maar wij hadden hun nog nooit gezien, heel bizar wel ja

Ik heb gezegd ‘met iedereen nog contact’, maar dat is omdat er geen familieruzies of drama is, maar ze zien elkaar wel weinig/bijna nooit. Soms jaren niet en de begrafenis van mijn oma was inderdaad meer een reĂŒnie (maar wel heel gezellig).

1 like

Ligt er een beetje aan wat voor gesprekjes. Ik hou het graag een beetje luchtig en niet te veel over mijn privé. Als een klant wel (veel of zelfs alles haha) kwijt wil over zijn of haar privé luister ik graag. Ik probeer ook een beetje op de klant te letten qua antwoorden en lichaamstaal in een gesprek, als iemand liever niet kletst dan probeer ik daar rekening mee te houden.

Al is het ook ooit erg gezellig als je mensen echt goed leert kennen en dan vertel ik wel meer over privĂ© en wat meer “diepgaande” onderwerpen.

Onderwerpen zoals zwarte piet bijvoorbeeld probeer ik te vermijden ivm grote meningsverschillen.

Edit: ik vraag niet of mensen naar Nieuw-Zeeland met het vliegtuig gaan
 En te luchtig zoals ‘lekker weertje hù???’ Mag je ook overslaan wat mij betreft.

10 likes

Ik ken volgens mij geen enkele verfilming die beter was dan het boek zelf

Een van mn grootste denkbare teleurstellingen was de verfilming van mn favo boek ever, Kruistocht in Spijkerbroek. Ineens moest er een love interest in de film en had hij volgens mij een ipod ofzo mee naar het verleden??? Wat???

3 likes

Ik wil een keer door jou geknipt worden. Je werkt in vw toch?