Stel je persoonlijke vraag #14

Qua tijd: zeg jij 10 voor half of 20 over …
Dus 10 voor half 10 of 20 over 9
Volgens mij zeggen Belgen eerder 20 over dus gelijk even de vraag of dat echt zo is

• Ik zeg 10 voor half 10 en ben Nederlander
  • Ik zeg 20 over 9 en ben Nederlander
  • Ik zeg 10 voor half 10 en ben Belg
  • Ik zeg 20 over 9 en ben Belg

0 stemmers

Ik wissel af, heb er geen vaste regel voor. De ene keer zeg ik 20 over en de andere keer 10 voor half. Ben Nederlands trouwens

Ik heb ja gestemd, het was alleen geen seksspeeltje maar de kamasutra. Top mam :thumbsup:

1 like

Ik zeg ook wel eens 9 uur 20. Denk dat dat komt omdat ik bijna nooit meer naar een klok met wijzers kijk?

Ik kwam er wel achter dat buitenlanders je vrij achterlijk vinden als je in t Engels de tijd aanduid als “10 before half 9”.

8 likes

Maar dat klinkt ook debiel in het Engels XD

3 likes

Ik ben nu in een nostalgische bui aan het zoeken op Google, maar kan niks meer vinden, geen idee hoe het heette ook. Van taal weet ik alleen dat elk hoofdstuk startte met allemaal woorden op een schoolbord en bij rekenen hadden we twee boeken waarvan er één Allerlei heette.
Het ziet er nu in ieder geval allemaal een stuk hipper uit dan vroeger zie ik haha

1 like

Weet jij nog hoe je een staartdeling moet doen?

• Ja
  • Nee
  • Heb ik nooit geleerd

0 stemmers

Weet jij nog hoe je een zin moet ontleden?

• Ja
  • Nee
  • Heb ik nooit geleerd

0 stemmers

Ik kom niet verder dan onderwerp, lijdend voorwerp, meewerkend voorwerp, persoonsvorm, de rest ben ik allemaal kwijt…

Straat niet, staart wel :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja, maar ik moet erbij zeggen dat ik bijna 9 jaar in het basisonderwijs heb gewerkt, dus dan houd je die kennis wel op peil.

2 likes

Wat ik nog steeds debiel vind is dat in Engeland half 9 dan 21:30 is. Zo’n error in mijn hoofd.

4 likes

In praat dagelijks Engels en totaal geen problemen mee maar ja de tijd aangeven gaat bij mij nooit soepel. Vind het zo irritant.

Wel condooms

Ik heb van foto’s

• Geen back-up
  • 1 back-up
  • 2 of meerdere back-ups

0 stemmers

Ik gebruik om te back uppen:

• De cloud
  • Een harde schijf
  • Een ander device (dus bijvoorbeeld foto’s van je telefoon ook op laptop)
  • Usb-sticks
  • Cd’s
  • Nog iets anders wat @evenveel niet kan bedenken
  • Floppy disks

0 stemmers

Alles foto’s op m’n telefoon staan via Google Photos in een cloud, alles op m’n laptop is in principe gebackupt op een externe harde schijf (is alleen even geleden sinds ik dat voor het laatst bijgewerkt heb). En ik fotografeer veel analoog dus daar heb ik alle negatieven van, denk dat je dat ergens ook wel als een backup kan zien? Of zijn de scans/prints dan de backup van de negatieven? :thinking:

2 likes

Ik maak alleen een back-up van andere documenten dan foto’s en die komen wel in de cloud.

1 like

Ja zou ik wel zo zien denk ik, afdrukken eigenlijk ook wel

1 like

Ik ben al een week het verschonen van het bed aan het uitstellen.

1 like

Ja eraan beginnen is echt m’n grootste probleem, als ik eenmaal bezig ben dan ga ik meteen de hoezen van de extra kussen ook wassen, de slaapkamervloer en de hondenmandjes even goed stofzuigen etc. Maar daadwerkelijk opstaan en het gaan doen, neehhh.

1 like

ik ben een uitsteller die niet goed is in afronden. doe mij het middelste stukje maar.

26 likes