Stel je persoonlijke vraag #14

Alles wat met snot te maken heeft vind ik vies, heb het liefste dat iedereen die een beetje verkouden is gewoon thuis blijft. Krijg gewoon echt een dikke storing in mijn hoofd als het over snot gaat en wordt instant misselijk, mijn beste vriendin heeft een baby van een paar weken oud en ze vertelde me laatst dat ze snot uit zijn neus moest zuigen (wel met zo’n apparaatje maar daar kwam ik pas later achter hahaha) en ik had het niet meer, zat thuis te kokhalzen op de bank toen ik het las :joy:

5 likes

Ja kan toch niet altijd even makkelijk naar de wc?
Bv op straat of in het ov

1 like

Ik word echt misselijk van deze verhalen.

3 likes

Een BN’er werd een keer ‘boos’ omdat ik last had van mijn neus. Als in: zuchten, klagen erover en vragen aan mij waarom ik dat had (hooikoorts :sneezing_face:). En ook klagend de trein uitstappen.

BN'er in kwestie

Frank Kramer. Ik kende hem toen nog niet, maar ik wist gewoon dat ik met een BN’er te maken had :angry:

1 like

giphy (1)
Zou extra rochelen om diegene te irriteren.

3 likes

Stel, je zit op de trein, tram, bus, … iemand komt naast je zitten, trekt voortdurend zijn neus op, maar vertikt het om zijn neus te snuiten (om god weet welke reden).

Wat doe je?

• Ik ga ergens anders zitten
  • Ik erger me te pletter
  • Ik heb andere dingen aan mijn hoofd dan zo’n snotneus, relax
  • Ik bied een zakdoekje aan
  • Iets anders

0 stemmers

Is het passief-agressief om iemand die hoorbaar zijn neus blijft optrekken een zakdoekje aan te bieden?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Altijd als ik lees “ik zit OP de tram/bus” dan moet ik denken aan een van mijn lievelingmsoppen.

Er zit een man op de bus te wachten
Zegt de buschauffeur “kom er eens af!”
:joy::joy::joy::joy: sorry ik ga helemaal stuk hierom hahahaha

67 likes

Love it. Dit is ook echt mijn kuthumor!

1 like

Komt een man bij de dokter. Zegt de dokter: ruim je het ook zelf even op?

30 likes

Best Kept Secret Festival overweegt het volledige voedselaanbod op het terrein vegetarisch te maken. Wat vind je daarvan?

• Ik vind het wel goed maar ook wel jammer
  • Goed dat ze dit doen en hopelijk volgen er meer festivals
  • Mwah, ik ga naar een festival voor m’n plezier en wil gewoon vlees kunnen eten als ik daar zin in heb
  • Vreselijk, ik vind niet dat ze dit op kunnen leggen aan (vaste) bezoekers
  • Het boeit mij totaal niet / ik ga nooit naar festivals
  • Anders…

0 stemmers

Ik zou er zelf geen problemen mee hebben voor mijn eigen wensen, maar houd er niet van als zoiets je wordt opgelegd en er dus geen andere keuze is. Zou een verdeling van 80/20 vega/niet vega prima vinden, maar dan hebben bezoekers iig zelf de keuze.

8 likes

Helemaal top. Je kan altijd vlees eten, die keuze heb je elke andere dag. Je gaat niet dood van drie dagen geen vlees. Bovendien smaakt een broodje vega shoarma hetzelfde als van vlees.

18 likes

Nou als dat al niet meer in het openbaar mag vind ik het wel a tolerant worden. Het is misschien niet heel prettig om aan te horen nee maargoed, je gebruikt toch een zakdoek. Doet me wel denken aan vroeger als klein meisje in de kerk van die opa’s die keihard hun neus snoven in zo’n gore stoffen zakdoek. Galmde de hele kerk door in die stilte. Dan keek ik altijd rond wie dat deed en dan kreeg ik een knipoog van zo’n opaatje.

1 like

Ja denk ook dat t aan mij ligt hoor dat ik er niet tegen kann, haha.

1 like

Het boeit me totaal niet omdat ik vega eten geen straf vind. Ik vind die keuze niet nodig en ik eet gewoon wat er is.

*correctie: persoonlijk boeit het me niet.
Naast dat het over het algemeen goed is om de redenen die iedereen al noemt denk ik dat het ook goed is omdat een festival niet al te best is voor het milieu dus op deze manier heb je een stukje compensatie.

Ik denk juist dat je door het aanbod volledig vegetarisch te maken mensen enthousiast kunt maken over vegetarisch eten. Op festivals serveren ze toch voornamelijk fastfood wat bij iedereen wel in de smaak valt en vaak is dat niet van echt vlees te onderscheiden. Maar misschien denk ik naïef. Je kunt natuurlijk altijd zelf nog vlees meenemen voor op de camping, het is niet dat dat verboden is ofzo

1 like

Ik vind het echt een top idee, ik denk dat vleeseters niet altijd doorhebben hoe lastig het als vega kan zijn om op een festival iets lekkers te eten.

Ik denk wel dat er van die facebookranters zijn die zo zijn van ‘ik kan er niet tegen als mij dingen worden opgelegd en de linkse lobby wil mij tot van alles dwingen’ maar goed, die kunnen wat mj betreft sowieso het beste hun hele leven binnenblijven.

3 likes

Ik zat een What I eat in a day te kijken en diegene ontbijt (op een werk/schooldag, dus rond 7-8 uur ‘a ochtends) met 2 boterhammen. Ik deed het vroeger (basisschool) ook altijd, ontbijten met brood. Nu moet ik er echt niet aan denken. Zo veel kauwen haha. Dus:

Waarmee ontbijt jij op een normale werk- of schooldag meestal?

• Yoghurt (dierlijk of plantaardig) met muesli/fruit/honing etc.
  • Alleen wat fruit
  • Brood (met beleg, haha)
  • Crackers/beschuit
  • Smoothie
  • Havermout/pap
  • Ik ontbijt niet
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Edit: ik wil niet brood shamen, gewoon oprechte vraag wat men (jullie) over het algemeen eet ‘s ochtends

Nouja zo zou ik het ook zien? Als er alleen friet of ander ongezond eten op een festival wordt verkocht, word je toch eigenlijk gedwongen om dat te eten? Of al het ongezonde voedsel wordt verbannen, dan net zo. Omdat je vaak geen eigen eten mee mag nemen moet je iets kopen wat er te krijgen is, dat vind ik wel de keuze bepalen voor iemand en daarmee onder de noemer opleggen vallen.
Ik eet geen vlees trouwens, dus voor mij zou het niks uitmaken (hoe meer vegetarische opties hoe beter), maar ik vind wel dat een organisatie je zo iets oplegt. Ook al is het beter voor het milieu en je gezondheid etc.

1 like