Wel naar de herfst!
Fuck ja. Het betekent niet dat je niks meer mag of kan doen toch. Je kunt 100 miljoen soorten vrijwilligerswerk gaan doen, dingen opzetten en what not. Alleen dan allemaal zonder stress omdat je inkomen er niet van afhankelijk is. Ik zie het gewoon als een soort basisinkomen dan eigenlijk. Ik zeg geen nee tegen gratis geld iedere maand hoor. Mijn leven maak ik zelf wel zinvol, uitdagend en gepassioneerd. (Of niet als ik daar geen zin in heb. Als ik 3 jaar de wereld over wil snelwandelen of liggen netflixen kan dat ook gewoon.) Heb ik geen baas voor nodig hoor, aju Waarom zou je dit in vredesnaam NIET willen?
Op dit moment zou ik dit niet willen hoor. Ik ben over niet al te lang klaar met studeren en kan dan eindelijk het werk doen wat ik graag wíl doen. Vanuit een vrijwilligersfunctie zou ik datzelfde werk niet kunnen/mogen doen, dus is voor mij nu een nee.
wow dit droeg ik echt toen ik 16 was.
en dat is helaas al heel wat jaren geleden haha
Was echt mijn 1e gedachte toen ik het zag. ik vind het opzich best leuk, maar zou het niet snel dragen, want volgens mij zit het beroerd
Heel erg 2003
Ja dat kan ik me ook allemaal best voorstellen en ik zou daar zelf waarschijnlijk ook wel sldcht op gaan, alleen denk ik dus dat je die dingen niet per se uit een baan in loondienst hoeft te halen maar ook uit andere dingen die je dan kunt doen.
Oh grappig haha, ik kan me wel voorstellen dat je graag iets wil doen, maar kan me dan weer geen enkele loondienstbaan voorstellen die ik echt zoooo graag zou willen doen dat ik dat liever doe dan helemaal doen waar ik zin in heb en wat ik zelf wil en kan bedenken. Bij elke baan komen in mijn ervaring toch altijd weer kutklusjes kijken, moeilijke collega’s, vervelende baas die je micromanaget en andere kantoorbullshit die voor mij het plezier in werk, ook al is een deel nog zo inhoudelijk interessant, erg kunnen vergallen. Voor die dingen bedank ik het liefst zo snel mogelijk als dat zou kunnen. Maar als je wel zo’n droombaan hebt alleen maar mooi lijkt me! En hopelijk is die dat ook in het echt.
Ik zou dan echt al die hobbies niet gaan doen, al mn structuur kwijtraken, geld uitgeven als water en kilo’s aankomen.
Hm ja ik doe dat werk nu ook al, alleen dan nog zonder diploma. Misschien dat ik straks ook kutklusjes krijg als ik geen leerling meer ben, maar tot nu toe ervaar ik de dingen die je noemt niet (gelukkig). Maar ik ben ook niet bekend met ‘kantoorbullshit’, haha.
Ik zou in ieder geval heel veel gaan missen als ik nu zou stoppen.
Ik wil me nog ontwikkelen in mijn werk, en als je stopt met werken dan zie ik niet voor me hoe ik dat zou moeten doen. Ik zit nu te denken in hoeveel functies je zou kunnen wisselen van betaalde kracht naar opeens (gepensioneerde) vrijwilliger. Maar dat is toch niet in veel gevallen mogelijk?
Ik zou trouwens ook structuur etc verliezen, werken is goed voor mijn ritme en het idee dat ik nuttig bezig ben.
Eerlijk zijn
Gaan er überhaupt mensen naar Vrienden van Amstel Live?
- Ja, ik ga elke keer
- Ja, een paar keer geweest
- Ja, een keertje geweest
- Nee en wil ook niet
- Nee, WTF is dat?
- Nee, maar wil wel. Nederlandse muziek
0 stemmers
En gaat er iemand nog naar Soldaat van Oranje?
- Ja, echt een spectakel die ik niet wil missen
- Ja, als ik met pensioen ben
- Ik ben al geweest en ga niet nog een keer
- Ik ben al geweest en ga nog een keer
- Nee, rot op! Kijk de film wel
- NEEEEEE!
0 stemmers
Ik wil volgend jaar echt naar vval maar het is al uitverkocht.
Alleen naar VVAL geweest omdat het een werkuitje was van het bureau waar ik werkte. Voor gratis drinken afgezonderd van alle andere bezoekers was het prima
Denk dat ik over een jaar of 10 wel naar soldaat van oranje ga. Heeft geen haast.
Ach die draait nog zo lang, je kunt je kleinkinderen vast ook meenemen.
Ja, ik vergelijk soldaat van oranje graag met een waterbeertje. Gaat pas ten onder als de zon de aarde verzwelgt.
Ja, dat wil ik ook. Maar ik zou dus liever mijn eigen werk maken en mijn eigen ontwikkeling faciliteren dan dat blijven doen op de voorwaarden van mijn baas, die altijd meer vanuit zijn eigen belang denkt dan het mijne.
Ben nu wel benieuwd hoe je dit dan ziet als het over een andere genocide of massamoord gaat? Ik heb het idee dat wij hier de holocaust voornamelijk het ergst denkbare vinden omdat het zo dichtbij was en we die boodschap heeeel veel hebben meegekregen in herdenkingen, boeken, films etc., itt andere gruwelijkheden die verder van ons afstaan en daardoor ook minder emotionele reactie oproepen.
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Vrienden van Amstel, ik heb eerlijk gezegd niet zoveel met Nederlandse muziek, maar we krijgen gratis kaarten via werk en we gaan met collega’s dus dat wordt wel gezellig! Ik heb wel vaker vrijkaarten gekregen voor zulke shows en uiteindelijk is het altijd heel erg leuk, ook al is de muziek niet per se mijn ding. Dus ik ben heel benieuwd!
Ja precies! Nu krijgen wij weer kaarten via een leverancier, ik denk ook niet dat mijn baas kaarten zou kopen voor het personeel hoor Dus we hebben geluk!