Stel je persoonlijke vraag #14

Ik zeg ‘Afijn’

4 likes

Ik ben hier na talloze bezoeken aan de Efteling nog steeds nooit in geweest, weet nu al dat ik daar de hele dag misselijk van blijf (net als de laatste keer dat ik er was en ik binnen het eerste uur erachter kwam dat ik niet meer zo goed tegen loopings kan, zonde van mijn dag).

4 likes

Waar denk jij aan als je de naam David Hasselhoff hoort?

• Knight Rider
  • Baywatch
  • I’ve Been Looking For Freedom
  • Anders
  • Wie?

0 stemmers

Huh Royt? Haha ik moet lachen. Dat klinkt voor mij als rooit. Aardappelen rooien.
Soit klinkt in mijn hoofd als swat. Maar niet helemaal. Tussen die a en t komt nog een i maar als ik swait schrijf en je spreekt dat fonetisch uit klinkt het helemaal niet meer.

Nichtrijder (Master movies).

19 likes

Haha ja ik weet hoe het werkt? Maar ik weet dat ik niet tegen draaiende dingen (en die illusie daarvan) kan.

Zeg je het niet met een heel zachte t? Dus niet “soiT” maar zodat je het bijna niet kan horen

Hahahaha :joy:

Aan Davidoff parfum, in mn hoofd worden z’n voornaam en “The Hof” 1 woord.

3 likes

Aan die keer dat hij dronken een MTV Award uitreikte en die video waarin hij dronken een cheeseburger eet. :woman_shrugging:

6 likes

Hahaha die optie wilde ik er stiekem ook bij doen :sweat_smile:

1 like

En @Bill: het hangt af van de betekenis/hoe je het woord gebruikt.

Meestal wordt het als “swa” uitgesproken, als het als werkwoord wordt gebruikt bijvoorbeeld (subjonctif van être):
Pierre est triste que Jeanne soit partie.

Ook als het is om een keuze te benadrukken (ofwel … ofwel …), is het “swa”:
Vous pouvez choisir soit l’option A, soit l’option B.

Als stopwoordje wordt het wel met een t uitgesproken, dus “swat”:
Eh, bien, soit.

8 likes

Heb ik ook, mega misselijk doordat ik geen orientatie/ijkpunt meer heb. Ben er laatst wel in geweest.
Tip is om je kettinkje af te doen en vast te houden in je hand, dan hangt hij naar beneden richting de grond, de zwaartekracht geeft dan aan hoe je zit qua hoogte en richting die je op gaat op de ‘schommel’. :smile:

2 likes

Ja, het is soms echt moeilijk om die details te horen, haha. Zeker als ze snel praten en woorden aan elkaar hangen.

Edit: Anders moet je het hen eens vragen. Ik weet niet anders dan dat het zo wordt uitgesproken, volgens mij is het wel algemeen, maar ik kan ook mis zijn natuurlijk :stuck_out_tongue:.

1 like

Mijn vriend had dat en ik vond het echt een hel. Was ook zo’n wankel ding van Ikea dus als een van ons zich omdraaide wiebelde het hele bed en over elkaar heen klimmen als degene die bij de muur ligt moet plassen is helemaal kut. Hij heeft daarna een normaal bed gekocht (ik heb m een beetje gepusht) en die paar m2 die hij daarmee inleverde merkte je eigenlijk niet eens.

Oh dat weet ik niet! Hij mocht niet boren in de muren dus hebben er nooit aan gedacht m aan de muur vast te maken. Ik denk dat het al heel veel scheelt als dat wel mag hoor!

Samenvatting

hij had dus deze en die piepte na een tijdje ook nog eens

Weet niet of je een partner hebt, maar seks is ook niet mega handig in zo’n ding😂

1 like

Ik had er een toen ik een studentenkamer van amper 8m2 had, dus was ook wel vrij noodzakelijk haha. Als het niet noodzakelijk is zou ik het niet echt aanraden eigenlijk. Maar voor een echt kleine kamer is het wel een goede oplossing.

Huh ik ben in de war? Ik ben Vlaams en ik zeg swaT en dat is dus ook hoe ze het in 't Frans zeggen. En ik werk in Brussel.

Edit: oké ik ben een beetje laat, sorry. En het ging wel degelijk over ‘soit’ als stopwoord toch?

4 likes

Ik heb er ooit een gehad maar zelfs in een kamer van 6m2 weigerde ik het. Echt vre se lijk.

1 like

Ik had deze maar dan met 300 bouten vast geankerd aan de muur voor minimale wiebels, werkte best goed.
Je zit natuurlijk wel vlak onder het plafond dus qua standjes weinig variatie :nerd_face:

1 like