Stel je persoonlijke vraag #14

Ja zo zeg ik het dus ook! Niet swa en ook niet soit (sojt) maar swat. Dacht dat ze het in Frankrijk als swa uitspreken maar dan zeg ik het dus wel volgens Franse uitspraak

3 likes

Ja en ook de achterzijde van het bed staat praktisch aan de muur. Zo irritant met opmaken. Ik zit altijd maar een beetje over m’n bed heen te klimmen dan.

2 likes

Ooit wil ik een groot huis met een grote slaapkamer waar mijn bed inpast zonder het tegen de muur te hoeven zetten met een zijkant. En dan heb ik een bed van 1.40m breed, zelfs dat past niet, haha.

1 like

Mijn (huur)huis wordt verkocht, straks komt de makelaar kijken met een geinteresseerde. (Ik heb een contract voor onbepaalde tijd godzijdank)
Misschien een hele domme vraag , maar moet ik deze mensen iets te drinken aanbieden?

• Ja
  • Nee joh
  • Geen idee

0 stemmers

Een week diarree is best lang, toch? Mijn man had dit ook na een reis voor zijn werk, hij heeft toen zijn ontlasting op kweek laten zetten om te kijken of hij misschien een parasiet had - gelukkig niet - en toen heeft ā€˜ie een weekend lang alleen maar ā€˜stoppende’ dingen gegeten (witbrood, beschuit, onrijpe bananen, cola) en toen was het over. Sorry, ongevraagd advies dit, maar misschien helpt het je! Ik zou je in elk geval aanraden naar de huisarts te gaan om te bekijken of het alleen diarree is of dat er misschien iets anders zit. Beterschap!

M’n lover heeft een kamer van 4 meter hoog en zelf zo’n tussenverdieping erin gebouwd, iets van 2 * 3 meter oid. Net wat stabieler dan een hoogslaper (ook een mooie trap enzo) en verankerd in de muur. Dat is nog oke en best gezellig, maar echt zon wiebelding op pootjes NIET DOEN aub je krijgt er spijt van

2 likes

Ligt er aan. Maar als je twijfelt kun je het altijd wel doen toch. Liever te beleefd dan onbeleefd. Zou t niet doen als ze alleen even in vogelvlucht door t huis gaan. Dit wordt potentieel je nieuwe huisbaas toch?

2 likes

Dankjewel voor het advies! Ik ben sinds woensdag weer terug en ik kijk het even aan, misschien dat het vanzelf ophoudt nu ik weer in Nederland ben met bekende bacteriƫn. Ga zo in ieder geval gelijk bananen en cola halen!

Ja ik denk dat ik hun energie even aanvoel, gewoon vriendelijk ben. Als het niet te ongemakkelijk voelt vraag ik het denk ik . Dan schenk ik ze een theetje in van mijn versgezette theepot.

Wat lust je niet?

• Sushi
  • Tomaat
  • Gorgonzola
  • Geitenkaas
  • Grapefruit
  • Spruitjes
  • Zuurkool
  • Mosterd
  • Courgette
  • Aubergine
  • Kikkererwten
  • Avocado
  • Gember
  • Koffie
  • Bruine bonen
  • Olijven
  • Erwtensoep
  • Ik lust alles (van deze opties)!

0 stemmers

Wel even in de gaten houden dat het (volgens mij) afgeraden wordt om stoppende dingen te eten of diarreeremmers te gebruiken als je een parasiet zou hebben!

Ja, dat las ik inderdaad ook al! Ik laat het gewoon lekker gaan allemaal :sweat_smile:

1 like

Lussen met je neus ertussen. Ik kan geen antwoord geven op deze vraag, ik mocht vroeger echt echt echt niet zeggen dat ik iets wel of niet lustte. Dat is er zo ingeramd.

1 like

Nee het ging me om het taalgebruik. Je vindt iets lekker of niet. Mocht niet zeggen ā€˜dat lus ik’.

Overigens ben ik ook heel erg opgevoed met ā€˜eten wat de pot schaft’. Mijn oma en vader zeiden altijd: aangebrand of niet gaar, houd je mond en eten maar. Dat heb ik helemaal losgelaten. Het leven is te kort om dingen te eten die je niet lekker vindt. Mijn moeder is inmiddels ook zo ver en mn vader trouwens ook. Maar er zijn gewoon situaties waarin ik niet ga zeggen dat ik iets niet lekker vind, uit beleefdheid.

5 likes

Wel echt veel, ik denk wel meer dan € 9000, maar ik had er ook al jĆ”ren voor gespaard, het was meteen een koophuis en ik heb nu (bijna 6 jaar later) nog steeds geen enkel meubelstuk vervangen, dus voor mij wel het geld waard.

7 likes

Een echte klassieker! De echte vredesstichter :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik was 18 toen ik mijn eerste huurhuisje ā€˜kreeg’. Ik heb toen echt heel veel gekregen!! Mijn moeder ging tegelijkertijd verhuizen naar een flatje, dus ik kreeg haar eetkamerset, ik kreeg de bank van de buurvrouw. Een tweepersoonsbed had ik al. Ik had een hele mooie, grote spiegel gekregen van de ouders van mijn vriendje destijds. Een pannenset van mn stiefmoeder. En op de bovenverdieping had ik 2 inbouwkasten voor mn kleren. Ik heb dus echt heel weinig aan hoeven schaffen, maar vond t ook niet per se mooi allemaal haha.

Anderhalf jaar later kwam dat huisje op de slooplijst en mocht ik verhuizen naar een appartement. Toen heb ik 5500 euro verhuisvergoeding gekregen van de woningstichting en toen heb ik vrij veel nieuwe spullen kunnen kopen :biggrin:

3 likes

Haha, ik ben daarin niet zo streng opgevoed, dus voor mij heeft ā€˜lusten’ niet zo’n negatieve lading en betekent het ook gewoon lekker/niet lekker vinden, maar ik snap dat dat voor sommigen anders is.

Ik heb destijds gewoon alle meubels en andere spullen die ik in mijn kamer bij m’n ouders had staan naar mijn studentencontainer meegenomen en alleen wat pannen en ander keukenspul gekocht (en een stofzuiger). De kamer in mijn ouderlijk huis werd direct omgebouwd tot studeerkamer.

1 like

Mijn ouders hebben destijds alles betaald, voel me daar achteraf wel lullig over want ik besloot in juli dat ik in augustus op kamers wilde en verwachtte toen gewoon dat zij dat betaalden. :face_with_raised_eyebrow: