Stel je persoonlijke vraag #14

Ja, als Verzorging. Maar alles wel gewoon samen.

8 likes

Verzorging inderdaad. Maar wel met de hele klas. De mannen moesten ook strijken e.d.

Over seksuele voorlichting. Als ik het hier op kantoor over menstruatie heb dan weten de mannen er nooit wat vanaf.
Ik werk met veel mannen.

1 like

Wij hadden wel gemengde klas en niet echt praktisch les als koken en zo. Dat was voor de vmboklassen, wij moesten waslabels leren lezen en kleedgeld bereken en shit. Zo belachelijk ook dat verschil

4 likes

Jaaa verzorging! Wij hadden dat wel gemengd, maar we moesten een keer meisjes bij meisjes en jongens bij jongens gaan zitten. Toen kwam de vraag “heb je wel eens gemasturbeerd” en toen hoorde je aan de meisjeskant allemaal krekels en iedereen werd rood en keek elkaar aan zo van “HELP” en bij de jongens was het “JAA HOOR IKKE WEL!!!” en toen werd besproken hoe dat dan was. Echt de meest ongemakkelijke les die ik me kan herinneren.

Onze docente had een relatie met de docente van een ander vak, ze waren daar heel open over, maar ze waren dus ook open over hun seksleven. Werd ff uitgelegd waar je vaseline allemaal voor kunt gebruiken
 :face_vomiting:

4 likes

Hahaha ik schipper steeds tussen intense cringe en lolllll bij al deze berichten

10 likes

Ja, die hadden wij ook! En het was voor ons toen een heel saaie film, en we hadden een beetje een ranzige biologieleraar. En ik herinner dat een paar meisjes voorin aan het geinen was en een paar keer gewaarschuwd en toen pakte hij haar hand om haar naar buiten (de gang) te leiden en zei hij: ‘wie HET niet horen wil, moet HET maar voelen’. Zo fout.

En voor mijn eindexamen snapte ik Weinberg en Hardy niet, en zou die leraar het wel even uitleggen, want er kwam altijd een Weinberg en Hardy vraag in het examen. Maar terwijl hij het uitlegde kwam hij steeds dichter tegen me aan zitten, en ik schoof steeds weg totdat ik bijna van mijn stoel afdonderde. Heb toen maar net gedaan alsof ik het begreep. Was niet zo, maar laat dan maar zitten die vraag. Dan maar een puntje minder.

2 likes

757D388A-DBDD-4791-AF98-A9DF53EE0AB8

24 likes

Nooit gehad en ik was altijd jaloers op anderen (vaak vmbo’ers bij mij in de omgeving, geen idee waarom dit bij ons op havo/vwo niet gegeven werd?) omdat ik wel heel leuk theoretisch opgeleid was, maar pas leerde hoe je praktische dingen in het leven deed toen ik op kamers ging.

1 like

Ik heb eigenlijk geen idee of vmbo verzorging kreeg, wij hadden maar 1 stroming vmbo op mijn middelbare. Maar dat lijkt me van wel, ik vind het raar dat ze daar onderscheid in maken? Iig ik heb volgens mij geen zak aan verzorging gehad. Het enige wat ik me herinner is dat de docent altijd haar schouders vol roos had en wij dat hilarisch vonden omdat ze verzorging gaf.

1 like

Ik had het vak verzorging niet. Ken het lokaal alleen van de wasdrogers die de arme kinderen die 12 km naar school moesten fietsen (ik) mochten gebruiken als ze weer eens natgeregend waren en geen regenkleding hadden.

Ik was altijd jaloers op mensen met verzorging omdat ze dan gingen koken, ik wilde ook leren koken maar op havo kon je niet kiezen voor verzorging :roll_eyes:

En seksuele voorlichting was ook minimaal, heb alleen gezien hoe er een condoom om werd gedaan bij een neppiemel, niks over seks tussen 2 mannen en 2 vrouwen en hoe je jezelf dan kunt beschermen. Had er dus precies niks aan

2 likes

Wij hebben nooit leren koken met verzorging, ik wist niet eens dat dat ĂŒberhaupt op middelbare scholen werd gedaan?!?? En heb je dan speciaal een keuken als lokaal of hoe moet ik dat voor me zien?
Voor degene die verzorging op de middelbare school hebben gehad, kreeg je toen ook kookles?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet meer

0 stemmers

Wij hadden een kookeiland achter in de klas, met 4 pitten ofzo en wat ovens.

2 likes

Ik kreeg kookles op het HBO :smile:
Nouja, ‘voedselbereiding’ heette het dan (voeding en diĂ«tetiek), maar het eerste jaar was het eigenlijk gewoon kookles, haha. Lekker altijd op vrijdagochtend met je brakke kop.

2 likes

Nouja ‘kookles’. Er was 1x een les met appelflappen omdat er een open avond was die avond en 1x macaroni met van die ranzige blokken ham en kaas.

En als toets moest je een keer thuis voor je ouders koken en dan moesten zij het beoordelen. Net als thuis een keer de was doen. Maar je mocht geen 10 krijgen.

3 likes

Verzorging was bij ons heel vreemd, we moesten bijvoorbeeld blind cola testen en een enquĂȘte onder leerlingen houden welke acteur of actrice zij knap vonden? Ik vond het zooooo’n onzin, echt een verspilling van m’n tijd. We hebben het weken over acne gehad waarbij je een informatieve folder moest maken die dan werd beoordeeld op het aantal PLAATJES ERIN AAARGH.

Was vwo trouwens

4 likes

Ik had het wel op het gymnasium waar Ik eerst opzat, maar dan kookte je thuis en daar moest je een fotoverslag van maken met een driegangenmenu. En zelfde met boodschappen doen en wassen.

Op de havo/vwo waar ik later opzat hadden ze dat hele vak niet.

4 likes

Helaas maar kort verzorging gehad omdat de lerares ziek werd, maar ik vond dat echt een leuk vak.

Ja bij ons was achterin een keuken, maar het enige dat we geleerd hebben is een broodje gezond maken en dus een ei koken. :joy: En dat mocht dan niet makkelijk door eerst water te koken in de waterkoker, nee moest echt op het fornuis!!!

We leerden trouwens ook overhemden strijken en opvouwen, echt heel nuttig.

1 like

wow wat was de middelbare school toch een enorm leerzame periode.

eieren bakken, stelling van pythagoras, piepjestest. Dit had ik niet willen en kunnen missen.

34 likes