Ik had het vak verzorging niet. Ken het lokaal alleen van de wasdrogers die de arme kinderen die 12 km naar school moesten fietsen (ik) mochten gebruiken als ze weer eens natgeregend waren en geen regenkleding hadden.
Ik was altijd jaloers op mensen met verzorging omdat ze dan gingen koken, ik wilde ook leren koken maar op havo kon je niet kiezen voor verzorging
En seksuele voorlichting was ook minimaal, heb alleen gezien hoe er een condoom om werd gedaan bij een neppiemel, niks over seks tussen 2 mannen en 2 vrouwen en hoe je jezelf dan kunt beschermen. Had er dus precies niks aan
Wij hebben nooit leren koken met verzorging, ik wist niet eens dat dat ĂŒberhaupt op middelbare scholen werd gedaan?!?? En heb je dan speciaal een keuken als lokaal of hoe moet ik dat voor me zien?
Voor degene die verzorging op de middelbare school hebben gehad, kreeg je toen ook kookles?
- Ja
- Nee
- Weet ik niet meer
0 stemmers
Wij hadden een kookeiland achter in de klas, met 4 pitten ofzo en wat ovens.
Ik kreeg kookles op het HBO
Nouja, âvoedselbereidingâ heette het dan (voeding en diĂ«tetiek), maar het eerste jaar was het eigenlijk gewoon kookles, haha. Lekker altijd op vrijdagochtend met je brakke kop.
Nouja âkooklesâ. Er was 1x een les met appelflappen omdat er een open avond was die avond en 1x macaroni met van die ranzige blokken ham en kaas.
En als toets moest je een keer thuis voor je ouders koken en dan moesten zij het beoordelen. Net als thuis een keer de was doen. Maar je mocht geen 10 krijgen.
Verzorging was bij ons heel vreemd, we moesten bijvoorbeeld blind cola testen en een enquĂȘte onder leerlingen houden welke acteur of actrice zij knap vonden? Ik vond het zoooooân onzin, echt een verspilling van mân tijd. We hebben het weken over acne gehad waarbij je een informatieve folder moest maken die dan werd beoordeeld op het aantal PLAATJES ERIN AAARGH.
Was vwo trouwens
Ik had het wel op het gymnasium waar Ik eerst opzat, maar dan kookte je thuis en daar moest je een fotoverslag van maken met een driegangenmenu. En zelfde met boodschappen doen en wassen.
Op de havo/vwo waar ik later opzat hadden ze dat hele vak niet.
Helaas maar kort verzorging gehad omdat de lerares ziek werd, maar ik vond dat echt een leuk vak.
Ja bij ons was achterin een keuken, maar het enige dat we geleerd hebben is een broodje gezond maken en dus een ei koken. En dat mocht dan niet makkelijk door eerst water te koken in de waterkoker, nee moest echt op het fornuis!!!
We leerden trouwens ook overhemden strijken en opvouwen, echt heel nuttig.
wow wat was de middelbare school toch een enorm leerzame periode.
eieren bakken, stelling van pythagoras, piepjestest. Dit had ik niet willen en kunnen missen.
Ik dacht dat verzorging sowieso alleen maar in de onderbouw wordt gegeven? Ik ben helemaal verbaasd. Volgens mij alleen in de 1e klas gehad, en misschien de 2e. Daarna sowieso niet meer, het was echt het vak voor de âbrugpiepersâ.
Ik heb het sowieso nog op 2 vwo gehad. 3 havo weet ik niet zeker.
Hier alleen de eerste 2 jaren. Net als techniek, maar handenarbeid was dan weer wel verplicht tot de vierde⊠En hoezo leerden we bij techniek niks nuttigs, ook weer zoân gemiste kans⊠Nu was het meer handenarbeid met âechtâ gereedschap gegeven door een viezig mannetjeâŠ
Weet wat je eeeet, weeheeeheeeheeet wat je eeeheeet
haha bij ons ook een vieze techniek leraar hoe komt dat toch
Omg wij zouden weet wat je eet krijgen, maar toen werd er asbest gevonden in het gehele schooldak en kregen we 2 weken een minimaal rooster.
Goddelijke Interventie ik zeg je.
Wij moesten leren koken maar dat was meer een middel om te leren over veiligheid en hygiëne. Dat je niet je broodje opensneed op je kipsnijplank of een mes verkeerd om aan iemand anders gaf
Ik heb een tijdje op een technische mbo gewerkt en het schijnt dat veel van de mensen die daar les gaven waren weggepest van werkplaatsen. Sociaal te onhandig, te gevoelig en dergelijke. Zou me zo niet verbazen als dat ook zou gelden voor de techniek docenten op het middelbaarâŠ