Ik had het hier vandaan:
Wow, same. En ook nog een keer je kamer schoonmaken.
Wij hadden met verzorging een keer een condoom onder de kraan gedaan (de leerkracht hielp mee, om te laten zien hoe groot een condoom wel niet kon zijn!) en die vulde dus echt de hele gootsteen. Ik weet nog dat ik daar echt heel erg van onder de indruk was.
Tot ik erop duwde en al het condoomwater over de schoenen van de leerkracht golfde.
Wist jij van het bestaan van praktijkonderwijs af?
- Jazeker
- Nee, ik lees het net voor het eerst
- Wel eens van gehoord
- Anders, nl
0 stemmers
Ff checken of we op amerikanen lijken. Geef aan hoe vaak je het afgelopen jaar ongeveer naar de volgende zaken bent geweest. (Bij meer dan twintig gewoon 20 maar stemmen en bij 0 niet stemmen.)
Bieb
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
0 stemmers
Bioscoop
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
0 stemmers
concert / theater
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
0 stemmers
Museum
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
0 stemmers
Attractiepark
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
0 stemmers
Dierentuin
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
0 stemmers
Sportevenement
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
0 stemmers
FF quiz
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
0 stemmers
Huh maar zonder de 0 optie heb je er toch weinig aan
Ik laat het nu maar zo maar had rekening moeten houden met het little nummber 0.
Ik snap er geen zak van want ik zag ook zo’n tabel waarbij je vwo, havo , de 4 stromingen vmbo zag staan en dan apart nog “praktisch onderwijs”. Wat dus helemaal los staat van vwo, havo en vmbo ofzo of ik begrijp het verkeerd.
ONTD had het hier vandaan geplukt https://news.gallup.com/poll/284009/library-visits-outpaced-trips-movies-2019.aspx
Ja wij moesten ook thuis koken idd! Maar bij ons moesten foto’s van de gerechten en de tafel enzo in het verslag dus daar kwam je niet echt onderuit. Mocht wel met zijn 2en, dus ik heb met een vriendinnetje heel uitgebreid gekookt voor onze ouders. Was echt heel leuk eigenlijk haha.
Oh en wij hadden verzorging alleen in het 4e jaar, dus juist weet in de bovenbouw. Gek dat dat overal zo verschilt. Bij ons is trouwens ook 2x het COC langskomen om een les te geven. Dat was achteraf ook wel heel tof eigenlijk.
Ik had wel verzorging op school en achterin de klas stonden enkel keukentjes die wel een kruising leken tussen een goedkope huurwoning keuken en het speelkeukentje van de Ikea en toen mocht je in groepjes van 3 - 4 personen tomatensoep maken. Je had genoeg om 3 a 4 miezerige balletjes te maken. Je moest met een hele klas een verpakking gehakt van een paar honderd gram of zo delen met iedereen. En daarna kwam de docent proeven.
@Effy ze gebruiken vaak mavo als naam voor vmbo tl
Alleen in het 1e jaar. Ik weet nog dat we een tosti hebben gebakken en gebonden soep hebben gemaakt
Dat koken hoefden wij volgens mij niet (kan me niet herinneren iig, kan ook goed zijn dat ik het verdrongen heb), maar wel thuis de wc schoonmaken en dan daarover een verslag schrijven. Mijn moeder was daar erg blij mee en daarna was dat meteen onderdeel van mijn taken thuis
Vind jij dat het vak verzorging op alle reguliere middelbare scholen moet worden gegeven aan alle stromingen/niveaus in de brugklas?
- Nee wat een onzinnig vak
- Geen mening
- Ja ik vind dit een belangrijke toevoeging
- Ik twijfel
0 stemmers
Wat zou je liever hebben op de middelbare school?
- Soort informatica met basis programmeren
- Verzorging
- Filosofie
0 stemmers
En van vakken die niet bestaan?
- Duurzaamheid / zelfvoorzienendheid
- Gebarentaal
- Zelfverdediging
0 stemmers
In de vorm zoals ik het heb gekregen, vind ik het een vrij onzinnig vak. Maar ik denk dat het best een nuttig vak kan zijn als het serieus genomen wordt en op een goede manier uitgevoerd.
Ben ook nog steeds pissig dat er op de middelbare school nooit een vak (in de bovenbouw, desnoods het laatste jaar) geweest is dat eens het doen van belastingaangifte met je doorneemt.
Wel een goede die zelfverdediging maar ik denk alleen niet dat je daar een jaar mee zou kunnen vullen.
Ik had zo graag wat nuttige skills geleerd op school want ik heb nutteloze ouders die mij vrijwel niks geleerd hebben. Bijvoorbeeld bij verzorging koken/wassen/, bij techniek een band plakken/doorgeslagen stoppen vervangen, bij economie belastingaangifte ofzo. Mja, ergens is dat natuurlijk ook niet de taak van school, maar toch… Het zou mij geholpen hebben
Ik heb het gevoel dat sowieso ook bij economie, dat natuurlijk een keuzevak was, dat elke school buiten een bepaalde basis andere dingen aanbood.
Economie was echt geen keuzevak bij ons
Je kon wel kiezen voor managment en organisatie…