Hoe spreek jij “coeliakie” (aka glutenintollerantie) uit? Als je dit al ooit uitspreekt haha.
- Koeliejakkie
- Seuliakíe
- Anders
0 stemmers
Hoe het heurt
De correcte uitspraak is seuliakíe
Hoe spreek jij “coeliakie” (aka glutenintollerantie) uit? Als je dit al ooit uitspreekt haha.
0 stemmers
De correcte uitspraak is seuliakíe
Ik weet wel nog goed dat we eens les hadden over verspreiding van een soa. Iedereen kreeg een bekertje met water en bij 2 mensen zat wat extra. Dan moest je met mensen water uitdelen.
Vervolgens ging er een extra middel in en als het rood werd had je dan die soa en bij blauw niet.
Zoiets was het.
Ik ben nog van de generatie die begonnen is op de MAVO
Jaaaa dit hadden wij ook! En dan was het ‘wil je met me neuken?’. En als ze dan ja zeiden mengde je het water. En als ze nee zeiden was dat vet kut. Spoiler: iedereen neukte met iedereen.
Volgens mij is het wel wat anders, MAVO was echt meer theorie en nauwelijks praktijk vakken zoals je op het VBO wel had. Geen idee hoe dat nu bij het VMBO gaat. Wel verzorging en techniek gehad in de eerste twee jaar. Was toen net nieuw i.k.v. ‘basisvorming’ en stelde echt helemaal niks voor, dat weet ik nog wel. Moest ik solderen enzo… Wonder dat de school toen niet is afgebrand.
Volgens mij is het huidige vmbo ook anders als onze mavo vroeger idd.
Ik heb wel gestemd dat ik vmbo heb gedaan, maar ik ging eigenlijk pas in de 3e naar de mavo en weet echt niet meer in welk jaar ik verzorging had, dus vraag me nu af of mijn stem klopt. First world problem
Ik vergeet nooit weer de docent die vertelde dat je echt nooit never ever anale seks moest hebben want dan kon je anus scheuren en dat kon NOOIT MEER HERSTELD WORDEN. En toen vertelde hij rare verhalen van mensen die daardoor in het ziekenhuis belandden en ook verhalen over 2 mensen die niet meer uit elkaar konden want de piemel zat klem in de vagina. En dat was niet eens een biologie of verzorging docent. En ja je moest een ellenlang voorspel hebben, echt als in dagen…dan moest je heel langzaam elkaar verleiden…
WTF.
ooooh dit heb ik ook gedaan! Was ik alweer helemaal vergeten joh. Was toen helemaal into vormgeving en fotografie dus had er een heel kunstwerk van gemaakt
Nou ik heb net hele tijd zitten googlen over de middelbare school en ik las dat 20% VWO doet, 20% HAVO en 60%VMBO. Dus dan vind ik het wel begrijpelijk dat ze die 60% weer opsplitsen in verschillende stromingen.
En op het mbo heb je ook weer verschillende niveaus.
Ja op mijn school precies hetzelfde! We waren wel verbonden aan een andere school, daar kon je de overige 3 stromingen doen maar daar hadden wij in de praktijk 0 mee van doen en zat ook in een andere stad.
Ik las net dat er in België een middelbare school niveau afgekort de ASO heet.
Wow, same. En ook nog een keer je kamer schoonmaken.
Wij hadden met verzorging een keer een condoom onder de kraan gedaan (de leerkracht hielp mee, om te laten zien hoe groot een condoom wel niet kon zijn!) en die vulde dus echt de hele gootsteen. Ik weet nog dat ik daar echt heel erg van onder de indruk was.
Tot ik erop duwde en al het condoomwater over de schoenen van de leerkracht golfde.
Wist jij van het bestaan van praktijkonderwijs af?
0 stemmers
Ff checken of we op amerikanen lijken. Geef aan hoe vaak je het afgelopen jaar ongeveer naar de volgende zaken bent geweest. (Bij meer dan twintig gewoon 20 maar stemmen en bij 0 niet stemmen.)
Bieb
0 stemmers
Bioscoop
0 stemmers
concert / theater
0 stemmers
Museum
0 stemmers
Attractiepark
0 stemmers
Dierentuin
0 stemmers
Sportevenement
0 stemmers
FF quiz
0 stemmers
Huh maar zonder de 0 optie heb je er toch weinig aan
Ik laat het nu maar zo maar had rekening moeten houden met het little nummber 0.
Ik snap er geen zak van want ik zag ook zo’n tabel waarbij je vwo, havo , de 4 stromingen vmbo zag staan en dan apart nog “praktisch onderwijs”. Wat dus helemaal los staat van vwo, havo en vmbo ofzo of ik begrijp het verkeerd.
ONTD had het hier vandaan geplukt https://news.gallup.com/poll/284009/library-visits-outpaced-trips-movies-2019.aspx
Ja wij moesten ook thuis koken idd! Maar bij ons moesten foto’s van de gerechten en de tafel enzo in het verslag dus daar kwam je niet echt onderuit. Mocht wel met zijn 2en, dus ik heb met een vriendinnetje heel uitgebreid gekookt voor onze ouders. Was echt heel leuk eigenlijk haha.
Oh en wij hadden verzorging alleen in het 4e jaar, dus juist weet in de bovenbouw. Gek dat dat overal zo verschilt. Bij ons is trouwens ook 2x het COC langskomen om een les te geven. Dat was achteraf ook wel heel tof eigenlijk.