Stel je persoonlijke vraag #14

Ik had wel verzorging op school en achterin de klas stonden enkel keukentjes die wel een kruising leken tussen een goedkope huurwoning keuken en het speelkeukentje van de Ikea en toen mocht je in groepjes van 3 - 4 personen tomatensoep maken. Je had genoeg om 3 a 4 miezerige balletjes te maken. Je moest met een hele klas een verpakking gehakt van een paar honderd gram of zo delen met iedereen. En daarna kwam de docent proeven. :joy:

@Effy ze gebruiken vaak mavo als naam voor vmbo tl

Alleen in het 1e jaar. Ik weet nog dat we een tosti hebben gebakken en gebonden soep hebben gemaakt :sweat_smile:

Dat koken hoefden wij volgens mij niet (kan me niet herinneren iig, kan ook goed zijn dat ik het verdrongen heb), maar wel thuis de wc schoonmaken en dan daarover een verslag schrijven. Mijn moeder was daar erg blij mee en daarna was dat meteen onderdeel van mijn taken thuis :frowning_face:

5 likes

Vind jij dat het vak verzorging op alle reguliere middelbare scholen moet worden gegeven aan alle stromingen/niveaus in de brugklas?

• Nee wat een onzinnig vak
  • Geen mening
  • Ja ik vind dit een belangrijke toevoeging
  • Ik twijfel

0 stemmers

Wat zou je liever hebben op de middelbare school?

• Soort informatica met basis programmeren
  • Verzorging
  • Filosofie

0 stemmers

En van vakken die niet bestaan?

• Duurzaamheid / zelfvoorzienendheid
  • Gebarentaal
  • Zelfverdediging

0 stemmers

In de vorm zoals ik het heb gekregen, vind ik het een vrij onzinnig vak. Maar ik denk dat het best een nuttig vak kan zijn als het serieus genomen wordt en op een goede manier uitgevoerd.

Ben ook nog steeds pissig dat er op de middelbare school nooit een vak (in de bovenbouw, desnoods het laatste jaar) geweest is dat eens het doen van belastingaangifte met je doorneemt.

13 likes

Wel een goede die zelfverdediging maar ik denk alleen niet dat je daar een jaar mee zou kunnen vullen.

Ik had zo graag wat nuttige skills geleerd op school want ik heb nutteloze ouders die mij vrijwel niks geleerd hebben. Bijvoorbeeld bij verzorging koken/wassen/, bij techniek een band plakken/doorgeslagen stoppen vervangen, bij economie belastingaangifte ofzo. Mja, ergens is dat natuurlijk ook niet de taak van school, maar toch… Het zou mij geholpen hebben :sweat_smile:

8 likes

Ik heb het gevoel dat sowieso ook bij economie, dat natuurlijk een keuzevak was, dat elke school buiten een bepaalde basis andere dingen aanbood.

2 likes

Hmm dan maar combineren met EHBO zoals @HvO adviseert. Een soort life skills vak.

2 likes

Economie was echt geen keuzevak bij ons :sob:
Je kon wel kiezen voor managment en organisatie…

1 like

Ook een vorm van verzorging. :joy: /selfcare

Van mij mag er sowieso een digitale vaardigheden vak komen want die leerlingen van nu kunnen echt fucking weinig met een computer.

3 likes

Wij kregen dat tijdens gym, een blok van ik geloof zes weken met elke week twee uur zelfverdediging.

2 likes

Worden gauw vaak erg snel lelijk. Dus mooi maar leluk in the end.

2 likes

Ja, wij ook. En EHBO ook. Het vak lichamelijke opvoeding werd bij ons (gelukkig) wel iets ruimer genomen dan alleen gym.

Ik zeg SeuliAAAkie haha, jammer weer van mezelf

1 like

Klopt, praktijkonderwijs is voor leerlingen die het vmbo niet redden (meestal lager IQ en gecombineerd met andere belemmerende factoren zoals bv autisme of adhd).
Er is veel onwetendheid over en daardoor onbegrip en acceptatieproblematiek.

Ik geef in ieder geval les op het praktijkonderwijs en mocht er iemand vragen over hebben hoor ik het graag haha. Ben de praktijkschool advocate overhere en nee hoeft niet in mijn titel want dan ben ik wel heel makkelijk te vinden

4 likes

Kun je gewoon laten bijkleuren

Nou eerlijk gezegd toen ik erover las was het eerste wat ik dacht, oh maar dat wordt toch gewoon het speciaal onderwijs in de volksmond genoemd? Maar dat klinkt wellicht wat denigrerend of wordt misschien wel helemaal niet meer gebruikt? Iig bij praktijkonderwijs ja ik weet eigenlijk niet wat ik erbij dacht, misschien de laagste stroming van het vmbo. Een meisje die bij mij in groep 8 zat ging wel naar een reguliere middelbare school maar ik weet dat ze in een klas met 10 anderen kwam zodat ze wat extra aandacht kon krijgen maar omdat het dus een reguliere middelbare vmbo school was heb ik nooit gedacht dat dat dan misschien een vorm van praktijkonderwijs was. Zij had trouwens geen stoornis (voor zover ik weet) maar gewoon erg veel moeite met leren.

Anoniem
Vind jij sperma lekker smaken?

• Ja ik kan er geen genoeg van krijgen
  • Het verschilt per persoon maar over het algemeen niet
  • Het verschilt per persoon maar over het algemeen wel
  • Nee gatverdamme rot op met je zaad
  • Mwah niet echt maar ik slik wel
  • Weet ik niet/ik slik nooit sperma
  • Jawel
  • Gewoon nee

0 stemmers

1 like