Stel je persoonlijke vraag #14

Ook een vorm van verzorging. :joy: /selfcare

Van mij mag er sowieso een digitale vaardigheden vak komen want die leerlingen van nu kunnen echt fucking weinig met een computer.

3 likes

Wij kregen dat tijdens gym, een blok van ik geloof zes weken met elke week twee uur zelfverdediging.

2 likes

Worden gauw vaak erg snel lelijk. Dus mooi maar leluk in the end.

2 likes

Ja, wij ook. En EHBO ook. Het vak lichamelijke opvoeding werd bij ons (gelukkig) wel iets ruimer genomen dan alleen gym.

Ik zeg SeuliAAAkie haha, jammer weer van mezelf

1 like

Klopt, praktijkonderwijs is voor leerlingen die het vmbo niet redden (meestal lager IQ en gecombineerd met andere belemmerende factoren zoals bv autisme of adhd).
Er is veel onwetendheid over en daardoor onbegrip en acceptatieproblematiek.

Ik geef in ieder geval les op het praktijkonderwijs en mocht er iemand vragen over hebben hoor ik het graag haha. Ben de praktijkschool advocate overhere en nee hoeft niet in mijn titel want dan ben ik wel heel makkelijk te vinden

4 likes

Kun je gewoon laten bijkleuren

Nou eerlijk gezegd toen ik erover las was het eerste wat ik dacht, oh maar dat wordt toch gewoon het speciaal onderwijs in de volksmond genoemd? Maar dat klinkt wellicht wat denigrerend of wordt misschien wel helemaal niet meer gebruikt? Iig bij praktijkonderwijs ja ik weet eigenlijk niet wat ik erbij dacht, misschien de laagste stroming van het vmbo. Een meisje die bij mij in groep 8 zat ging wel naar een reguliere middelbare school maar ik weet dat ze in een klas met 10 anderen kwam zodat ze wat extra aandacht kon krijgen maar omdat het dus een reguliere middelbare vmbo school was heb ik nooit gedacht dat dat dan misschien een vorm van praktijkonderwijs was. Zij had trouwens geen stoornis (voor zover ik weet) maar gewoon erg veel moeite met leren.

Anoniem
Vind jij sperma lekker smaken?

• Ja ik kan er geen genoeg van krijgen
  • Het verschilt per persoon maar over het algemeen niet
  • Het verschilt per persoon maar over het algemeen wel
  • Nee gatverdamme rot op met je zaad
  • Mwah niet echt maar ik slik wel
  • Weet ik niet/ik slik nooit sperma
  • Jawel
  • Gewoon nee

0 stemmers

1 like

Verschilt per dag :stuck_out_tongue:

1 like

Ja ik ben volgens mij geen fijnproever want ik heb nog nooit verschil in smaak gemerkt bij dezelfde persoon. Vind het altijd gewoon hetzelfde ongeacht wat ie gegeten heeft ofzo. Maar dat schijnt dus wel invloed te hebben.

Ik heb informatica gehad maar het is niet zo leuk als het lijkt :sweat_smile: vond ik dan, programmeren is leuk om te kunnen maar niet om te leren

Ik heb alleen de basic biologische dingen gehad, maar redelijk heteronormatief en niet veel aandacht voor zaken zoals de clitoris, etc.

Qua praktijk hebben wel alleen een condoompracticum gehad. Het meeste wat ik me daarvan kon herinneren is dat ze gratis condoms hadden besteld bij zo’n online site, die niet binnen waren gekomen, en mn leraar bij de plaatselijke drogisterij heel veel doosjes condooms moest halen.

De beste man was toen niet heel blij met zijn baan.

3 likes

Geef ‘m een paar biertjes, dan merk je het wel

Of een paar sigaretten.

1 like

Ook dan heb ik nooit verschil gemerkt? :thinking: Ik vind het altijd bij een man OF muffig smaken en dan vind ik dat sperma altijd muffig bij diegene OF het praktisch geen smaak hebben en dan vind ik dat sperma altijd geen smaak hebben bij diegene. Als een soort water alleen met een andere substantie. Iig lekker smaken vind ik het sowieso niet :’)

Ik lees nu pas bij, maar een antwoord op 1 van de vragen van de toets over dat onderwerp was ‘orgasme’ (dan kan je de vraag al raden) en ik weet nog dat een aantal mensen daar ‘organisme’ hadden geantwoord. De onschuld :smile:

2 likes

Dat kreeg ik op de basisschool al. In groep 7-8 ofzo denk ik? Ik was echt een nerd want mijn zus was ouder en had het dus eerder, maar ik vond het superleuk dus ik had dat boekje van haar gejat en al helemaal uit mijn hoofd geleerd voordat ik het kreeg. Weet vooral nog dat de reanimatiepop Annie heette en dat je voor je begon met reanimeren in allebei haar oren moest roepen ‘Annie kun je me horen?’ want misschien was ze wel doof aan 1 oor.

5 likes

Zelfverdedigings lessen kregen wij wel eens bij gym. Was wel interessant.

De leraar vraagt in deze video of degene met een piemel willen opstaan en daarna vraagt hij of degene met een vagina willen opstaan (bij 2:22) Vind jij dat oke?

• Ja prima
  • Ja juist goed
  • Nee niet oké
  • Geen mening

0 stemmers