Stel je persoonlijke vraag #14

Moet je wel je eigen licht uit doen, anders zien mensen jou zitten met je verrekijker. :joy:

3 likes

Mag dat niet? :frowning:

2 likes

Jawel! Maar voel me dan niet helemaal comfortabel als de buurman dan zijn auto staat te wassen met uitkijk op mij in m’n pyjama op de bank chips etent bij wijze van :stuck_out_tongue: kreeg laatst ook een opmerking dat we toch wel veel op de bank zaten te niksen (niet als kritiek maar meer als jaloezie omdat hun een druk leven hebben).

1 like

Oh op die manier. Hier is geen voortuin dus loopt de stoep vlak voor het woonkamerraam langs. Nu hangen er wel gordijnen en een rolluik (dat alleen 's avonds of als het heel warm is dicht is), maar sommige mensen hebben er blijkbaar een sport van gemaakt om precies bij het middenstuk waar geen gordijnen hangen naar binnen te gaan gapen alsof ze in de dierentuin zijn, dus ik snap het wel. Sta in het weekend of wanneer ik kan uitslapen regelmatig oog in oog met een gapert terwijl ik nog ongewassen in pyjama of onesie rondhang. Al heb ik er inmiddels wel schijt aan. Soms zwaai ik ook terug dan voelen ze zich plots heel ongemakkelijk blijkbaar haha

3 likes

Wat zeg jij

• Tot dadelijk
  • Tot straks
  • Tot zo

0 stemmers

1 like

Wij wonen in een nieuwbouwwijk met grote en bijzondere huizen, langs het centrum in een park, dus het is een wandelroute voor veel mensen die komen blieken. We hebben wel een voortuin maar ons raam voor is 4 meter lang en kamerhoog. Vooral in de avond kijk je dan als een soort terrarium naar binnen :laughing: mensen stoppen ook echt om de huizen te bekijken dus voel me dan net zo’n aap op de bank :stuck_out_tongue:

1 like

Bij ons was de kookles dat elke week 2 leerlingen iets zelf gemaakts mee moesten nemen.
Soort van trakteren dus, bij gebrek aan keukens in de school haha.

1 like

Tot zo als ik diegene binnen ongeveer 1 of 2 uur weer zie. Tot straks voor als er langer tussen zit

30 likes

Het ligt eraan. Ik zeg tot zo als de tijd relatief kort is voordat ik iemand weer zie en tot straks als het wel een paar uur duurt.
Ik had hier laatst nog een discussie met m’n vriend over, hij vindt tot zo en tot straks hetzelfde.
Wat vind je ‘verder weg’ klinken, tot zo of tot straks?

• Tot zo
  • Tot straks
  • Klinkt even ver weg

0 stemmers

Zo grappig dat niemand dadelijk zegt. Ik werk in Brabant en heb best wat collega’s die dat zeggen. Of “dat doe ik dadelijk wel”

4 likes

Of; Ik doe dat drekt wel :stuck_out_tongue: (zo direct)

6 likes

Ik hoorde dus laatst dat tinteldoosje(telefoonbotje)een Rotterdams woord is.

• Ik kom uit Rotterdam of omstreken en zeg inderdaad tinteldoosje
  • Ik kom niet uit Rotterdam of omstreken en zeg ook tinteldoosje
  • Ik kom uit Rotterdam of omstreken en ik noem het geen tinteldoosje
  • Ik heb nog nooit van het woord tinteldoosje gehoord

0 stemmers

ZO RAAR!

Ik denk aan iets anders bij het woord tinteldoosje haha

29 likes

Hahahhaha dit ja! Zat ik net te denken

Ik zeg waar ik geboren ben en waar ik ben opgegroeid. Want die twee zijn nogal verschillend. En als ik niet zeg waar ik geboren ben krijg ik geheid de vraag waarom ik geen accent heb.

4 likes

Ik ook, maar ik ben iets onschuldiger, want ik moet aan de tinderbox van Runescape denken haha

Ik vind ook tot straks verder weg klinken. Ik word altijd semi panisch altijd iemand zegt “tot zo!” Als het dan nog 3 uur ofzo duurt, zeg dan tot STRAKS.

8 likes

Als je op vakantie gaat naar de Canarische Eilanden, zeg je dan bijv: ik ga naar Tenerife, of: ik ga naar Spanje.

• Spanje
  • Tenerife (of welk eiland dan ook)

0 stemmers

Ja dat laatste doen ze hier ook regelmatig. Zijn meestal ook dezelfde mensen die dat doen. Vind dat zo aso. Wilde het eigenlijk bij ze terug doen want ik weet waar ze wonen maar helaas hebben ze daar wel voortuinen met struiken en bomen voor het raam