Stel je persoonlijke vraag #14

Heb jij wel eens Indiase curry besteld in een restaurant? Ik werd echt geschokt aangekeken toen ik zei dat ik dat nog nooit besteld had en ook nooit zou doen.

• Ja regelmatig
  • Een enkele keer
  • Nee niks voor mij
  • Ik heb uberhaupt nog nooit Indiase curry gegeten

0 stemmers

Als je een van deze gerechten moest kiezen om vanavond te eten in een restaurant welke zou je dan kiezen?

• Sushi
  • Indiase curry
  • Lasagne
  • Biefstuk met iets van aardappelpartjes/patat
  • Tortilla’s wat gevuld is met kip/vlees etc.
  • Spaanse tapas

0 stemmers

Haha nou diegene die geschokt reageerde is helemaal fan van Indiase curry, hij woont sinds kort weer in Nederland maar is opgegroeid in London en hij beweert dat alles en iedereen daar Indiase curry eet en dat het echt heeeel raar is dat ik dat niet lekker vind. Ik ben voor zover ik me herinner maar 2 keer in een Indiaas restaurant geweest en kan me niet voor de geest halen wat ik toen besteld heb maar sowieso geen Indiase curry en ik zou het niet bestellen nee. Ik vind rijstgerechten (bijna) nooit lekker.

Indiase curry wordt ook niet altijd met rijst geserveerd, en zeker in het VK waar de Indiase community vrij groot is is er ook zoveel variatie in smaken dat ik er wel in kan komen in wat hij zegt

11 likes

Ja zou goed kunnen, hij vindt het aanbod hier in Nederland wat Indiaas eten betreft ook heel slecht etc. En ik weet zelf niks van die keuken maar hij werd gewoon bijna boos toen ik zei van neeee niet mijn ding. :joy: @kali ja wel eens gegeten hoor! Maar dan bij iemand thuis, en ik vond het nooit lekker.

1 like

Zou jij het kut vinden als jouw partner jouw lievelingsgerecht niet lust/haat ?

• Nee wat kan mij dat schelen
  • Ik zou het een beetje jammer vinden maar so be it
  • Ja dit zou ik heel ergerlijk vinden

0 stemmers

Ik kom regelmatig bij de toko om boodschappen te doen, maar heb er nog niet iets gehaald om zo op te eten.

Edit: ohja, toch wel, spekkoek (luie bakker hier :point_up: )

1 like

Nu moet ik eraan denken dat ik een derde date had met iemand uit Beirut, ik bestelde eten, o.a. loempia’s. Hij had dat nog nooit gegeten en vond het maar een raar ding lol.

Ik weet niet eens wat dit is

De dichtsbijzijnde toko is 10km verderop. Dus 1x in de zoveel tijd sla ik daar in. We hadden wel een Indonesische toko hier maar die is dicht omdat ie zich bezig hield met andere dingen :sweat_smile:

2 likes

Oh kijk, dat ken ik al niet eens (maar woon in Utrecht, dus hebben ze hier vast).

1 like

Wat zou jij als eerste van deze Nederlandse gerechten serveren aan iemand die totaal onbekend is met de Nederlandse keuken?

• Een stamppot (maakt niet uit welke)
  • Erwtensoep
  • Patat met mayo en een frikandel speciaal
  • Haring (niet echt een gerecht maar ok)
  • Poffertjes

0 stemmers

Ik heb geen idee :no_mouth: ik loop wel eens langs zo’n tentje wat exact er zo uitziet. Maar m’n interesse in dat eten is nihil.

3 likes

Een paar weken geleden is hier toevallig de eerste geopend. Zodra ik gegoogled heb wat het allemaal precies is :upside_down_face: ga ik het misschien wel eens proberen

1 like

Heb jij wel eens injera gegeten?

• Ja en ik vond het heel lekker
  • Ja was wel okĂ©
  • Nee nog nooit
  • Ja maar ik vond het niet lekker

0 stemmers

Ik vind dit dus zo lekker :drooling_face:

Ik heb het moeten googelen :speak_no_evil: (nog nooit van gehoord, maar ga het zeker proberen als ik eens de kans krijg)

2 likes

Ik heb zelf ook geeeen idee of dit een gerecht is wat bekend is in Nederland of niet. Ik heb het zelf een paar keer gegeten bij iemand thuis en in Amsterdam zit een goed restaurant die het serveert, het heet geloof ik De Ethiopiër. Oops het heet Addis Abeba hahaha. Kut nee volgens mij heet het ook zo niet. Ik ken alleen een oud huisgenoot die weet welk restaurant in Amsterdam ik bedoel maar misschien weet iemand hier het?

2 likes

Als je ooit in Utrecht bent, hier zit een restaurant dat Sunshine heet en die hebben dat. Hele ervaring ook, want je eet ook vanaf lage tafel etc.

(Lol ik klink nu als een bejaarde met m’n “wat een ervaring” maar het is echt chill)

10 likes

Ik vond het echt niks. Het leek net een spons en met z’n allen van een zo’n pannenkoek eten is ook niet mijn ding haha

1 like

Ligt waarschijnlijk ook aan hoe het bereid is maar dat is met alles zo. Ik ken zo’n vrouw en die kan het zooo goed vind ik omg, die heeft ook van die speciale pannen in huis etc. alles. Maar dat je dat zo met z’n allen moet afscheuren vind ik ook wat ongemakkelijk. :no_mouth: