M’n laatste jaar middelbare school heb ik echt 1/3 van de uren gespijbeld denk ik, de straf hiervoor was nablijven maar daar ging ik ook niet naar toe. Daarvoor was de straf nog meer uren nablijven wat ik natuurlijk ook niet deed. Dat ze de leerplicht nooit op me af hebben gestuurd is me nog steeds een raadsel.
Mochten scholieren dit nu lezen: doe het niet, ga gewoon! Uiteindelijk heb ik via veel kunst- en vliegwerk 3 jaar later m’n diploma pas gehaald, zonde van de tijd.
Ik vind dat ergens echt slecht! Hoe vaak (ik wel in ieder geval) haalde je geen onvoldoende die je dan met een andere toets weer compenseerde. Ik vertelde dan gewoon alleen het gemiddelde.
Mijn middelbare school werkte met rode kaarten. Smh. De regel was bij een x aantal rode kaarten werd je geschorst. Nou ik had er op een gegeven moment 13 en zat er nog.
Zolang mijn cijfers goed waren deed mijn moeder nooit moeilijk. Onderweg naar het oudergesprek bereidde ik mijn moeder ook altijd alvast voor. Mam, ik ben er iets vaker uitgestuurd dan dat jij denkt, ook iets vaker te laat en af en toe meer afwezig geweest. Maar mijn moeder wou zelf niet voor schut staan dus als ze met de lijsten aankwamen zei mijn moeder ijskoud en met een strak gezicht: suggereert u nou dat ik niet op de hoogte ben van de afwezigheid van mijn dochter? Dat vind ik namelijk vrij beledigend. School probeerde me toch nog te laten boete door 8 uur melden, maar zei dat ik daar niet aan ging beginnen. Het lukt al niet om om 08:30 op school te zijn, hoe verwacht je dat ik nog vroeger kom? Uitsturen vond ik ook altijd zo een gekke maatregel. Oh wat jammer extra rookpauze, kijk mij nou eens dramatisch hier staan chillen.
Qua interieur en zooi ed minimalistisch. Winkel ook niet veel. Alleen qua eten (snacks/ kruiden etc) eerder een hoarder en ben ook wel van mijn lipstickcollectie. Ik gebruik (vreet) wel alles, dus het is niet enkel voor de heb.
Ken jij iemand die van de middelbare school is afgestuurd en ook niet meer terug mocht komen?
- Ja 1
- Ja meerdere
- Ja namelijk ikzelf
- Nee
0 stemmers
Hahah echt he, gezellig met je vriendinnen van hetzelfde kaliber.
Ja regelmatig. Wij kregen een weekrapport en dat moesten je ouders ondertekenen en dan moest je het weer inleveren bij je mentor. Maar zowel ik als mijn moeder vergaten dat altijd. Dus dan zette ik zelf de handtekening nog snel op school.
Dus niet omdat ik het niet aan mn moeder durfde te laten zien haha.
1x was mijn moeder er niet en toen heeft mijn stiefvader zn handtekening gezet. Toen heeft school mijn moeder opgebeld omdat het ineens een andere handtekening was🥴
Iemand die met een wapen naar school kwam, iemand die een andere leerling met een stoel had neergeslagen etc.
Hahaha love hoe logisch je dit laat klinken.
Same old same old haha
Ik denk echt dat iedereen heel graag onderdeel zou zijn van dit systeem en het onvrede ook echt indamt. (Mensen die dit niet zouden willen, snap ik echt niet XD)
Men roept te snel ‘in NL is alles zo goed geregeld!!!’ terwijl er nog zoveel winst te behalen is op belangrijke vlakken…
Ja ik kom uit een tokkiebuurt haha
Officieel wel streng, maar ik ben er bizar genoeg doorheen geglipt? De gymnastiekleraar had me geloof ik opgegeven na de vele (deels vervalste) excuusbriefjes en gaf geen afwezigheid meer door. Maaaar ik heb ook een heel examenjaar aardrijkskunde gemist. Die klas zat vol met ‘populaire’ meiden en ik durfde er simpelweg niet naast te zitten. Bij de toetsen kwam ik wel aanschuiven en niemand zei er wat van…
Haha wij hadden iemand die een medeleerling in z’n oor had geknipt
Hadden jullie op de middelbare school een rivaal school? Wij hadden zo’n school waar we altijd ruzie mee hadden, waren echt Tokkies en kwamen regelmatig met messen en riemen (wtf) naar ons schoolplein.
- Ja wij hadden ook zo’n rivaal school
- Nee niet dat ik weet
- Nee
0 stemmers
Nooit vergeten dat de 2 scholen bij elkaar kwamen om ‘te vechten’. 2 groepen tegen over elkaar op de straat voor mijn school. En wie komt er doodkalm tussen door fietsen, mijn moeder
Op de basisschool kreeg ik altijd 4 weken extra kerstvakantie om op familiebezoek aka 6 weekse vakantie te gaan. Kreeg dan voor de vorm wat huiswerk mee.
Zou nu echt niet meer kunnen denk ik.
Oh ja bij ons was dan dan al een week van tevoren bekend, en daarna echt zo van “JA OVER 3 DAGEN STAAN WE ER OM 15 UUR!” “NOG MAAR 2 DAGEN BETER PAS JE OP”. Was vooral enorm stoerdoenerij. Zelf nog nooit gevochten of bedreigd thank god.
Omg nu kan ik me alleen maar voorstellen hoe het voelt als je degene bent die knipt