Stel je persoonlijke vraag #14

Hahah wow, wat gaaf! Als puber was ik zo’n kleine klootzak dat m’n moeder het niet meer deed.

2 likes

Oh ja van die briefjes die je bij de conrector oid. inleverde op de middelbare school.
"Jumpsuit moet om 13 uur naar de dokter. Groet (naam moeder) en dan “haar handtekening”. Dat ze erin trapten vind ik nog hilarischer.

7 likes

Mijn gouden ei was ‘absentie wegens privé omstandigheden’ want dan vroegen ze nooit door naar wat er dan was. Incl vervalste handtekening, mooie tijden

13 likes

Dit doet me allemaal denken aan de tijd op de middelbare dat je ziek naar huis wilde. Dan moest je naar het secretariaat en dan aangeven dat je ziek was en naar huis wilde. En dan moest je in hun bijzijn naar een van je ouders bellen om te zeggen dat je ziek was en naar huis zou komen. Bidden dat papa of mama opnam, want als ze niet opnamen mocht je niet weg. Maar ik voelde me altijd zo’n oplichter, had het gevoel alsof ik even duidelijk moest doen alsof ik ziek was, want anders werd je niet geloofd.

3 likes

Ik zou het prettig vinden als je ouders extra verlofdagen zou kunnen opnemen voor ziekte of staking of andere onvoorziene problemen rondom je kind zonder dat er te moeilijk over word gedaan. Ik zie soms dat vriendinnen verschrikkelijk veel stress hebben rondom het verlof opnemen als hun kind ziek is omdat er zo verschrikkelijk moeilijk over word gedaan. Dat ze zelf maar met 40 graden koorts op kantoor zitten zodat ze hun ‘‘ziek meldingen’’ voor hun kind kunnen gebruiken.

4 likes

Ik mocht thuisblijven omdat ik psychische problemen had die op school erger werden, niet omdat ik gewoon geen zin had ofzo

Dus niet echt ziek, maar ook niet helemaal lekker

Joh wij hadden zelfs pasjes waar je elke les ingelogd werd. Als je spijbelde wist het systeem het meteen. En dan gaf je je pasje aan een vriend(in) die je stiekem inlogde als je wist dat de docent niet oplette, natuurlijk.

3 likes

Ik heb dat nog steeds, maar dan op mijn werk :joy: terwijl ze daar eigenlijk nooit moeilijk rond doen.

Zelfs bij de dokter :sob:

2 likes

In m’n laatste 2 jaren vond ik sommige lessen onzin en wilde ik liever thuis leren voor toetsen, m’n moeder was het hier mee eens, dus die belde dan wel dat ik niet kwam, maar “het lijkt me niet nodig” was geen goede reden dus het kwam er op neer dat ik dan toch ~ziek~ thuis was. Wel chill dat m’n moeder zo relaxed was, maar ik was dan ook wel een echt stuudje dat dan ook echt lekker ging blokken de hele dag :nerd_face:

5 likes

Bij ons hadden ze een systeem ze eens in de zoveel tijd de secretaresse langs de klassen stuurde en die kwam dan iedereen aanspreken die veel absenties had staan. Als je ze niet kon verklaren moest je je om 8 uur melden.

Een keer moest ik me toen 3 weken lang om 8 uur melden, maar de consequentie als je dat niet deed was dat je je nog langer om 8 uur moest melden. Maar als je je dus nooit meldde, kreeg je er alleen theoretisch tijd bij. Toen ik slaagde had ik nog meer dan een maand meldplicht openstaan.

Waterdicht systeem, echt IQ 160 play.

33 likes

Wow dit vind ik echt heel heftig.

3 likes

Ja klopt misschien ook wel, ik voel me daar meestal schuldig om dus ik heb de neiging dat direct relativeren. Ik zou zelf uit schaamte niet durven zeggen dat het gerechtvaardigd was omdat ik fysieke klachten dan erger vind. Vind dat bij een ander trouwens niet hoor, ik ben in mijn hoofd de enige die zich voor z’n psychische klachten moet schamen.

Keerzijde is dan wel de vraag wat dit voor gevolgen gaat hebben voor ons pensioenstelsel, werken tot aan de dood (even gebagatelliseerd)? Maar dat is weer een ander vraagstuk.

1 like

M’n laatste jaar middelbare school heb ik echt 1/3 van de uren gespijbeld denk ik, de straf hiervoor was nablijven maar daar ging ik ook niet naar toe. Daarvoor was de straf nog meer uren nablijven wat ik natuurlijk ook niet deed. Dat ze de leerplicht nooit op me af hebben gestuurd is me nog steeds een raadsel.
Mochten scholieren dit nu lezen: doe het niet, ga gewoon! Uiteindelijk heb ik via veel kunst- en vliegwerk 3 jaar later m’n diploma pas gehaald, zonde van de tijd.

1 like

Ik vind dat ergens echt slecht! Hoe vaak (ik wel in ieder geval) haalde je geen onvoldoende die je dan met een andere toets weer compenseerde. Ik vertelde dan gewoon alleen het gemiddelde.

4 likes

Mijn middelbare school werkte met rode kaarten. Smh. De regel was bij een x aantal rode kaarten werd je geschorst. Nou ik had er op een gegeven moment 13 en zat er nog.

3 likes

Zolang mijn cijfers goed waren deed mijn moeder nooit moeilijk. Onderweg naar het oudergesprek bereidde ik mijn moeder ook altijd alvast voor. Mam, ik ben er iets vaker uitgestuurd dan dat jij denkt, ook iets vaker te laat en af en toe meer afwezig geweest. Maar mijn moeder wou zelf niet voor schut staan dus als ze met de lijsten aankwamen zei mijn moeder ijskoud en met een strak gezicht: suggereert u nou dat ik niet op de hoogte ben van de afwezigheid van mijn dochter? Dat vind ik namelijk vrij beledigend. School probeerde me toch nog te laten boete door 8 uur melden, maar zei dat ik daar niet aan ging beginnen. Het lukt al niet om om 08:30 op school te zijn, hoe verwacht je dat ik nog vroeger kom? Uitsturen vond ik ook altijd zo een gekke maatregel. Oh wat jammer extra rookpauze, kijk mij nou eens dramatisch hier staan chillen.

12 likes

Qua interieur en zooi ed minimalistisch. Winkel ook niet veel. Alleen qua eten (snacks/ kruiden etc) eerder een hoarder en ben ook wel van mijn lipstickcollectie. Ik gebruik (vreet) wel alles, dus het is niet enkel voor de heb.

2 likes

Ken jij iemand die van de middelbare school is afgestuurd en ook niet meer terug mocht komen?

• Ja 1
  • Ja meerdere
  • Ja namelijk ikzelf
  • Nee

0 stemmers

Hahah echt he, gezellig met je vriendinnen van hetzelfde kaliber. :joy: