Stel je persoonlijke vraag #14

Ja regelmatig. Wij kregen een weekrapport en dat moesten je ouders ondertekenen en dan moest je het weer inleveren bij je mentor. Maar zowel ik als mijn moeder vergaten dat altijd. Dus dan zette ik zelf de handtekening nog snel op school.

Dus niet omdat ik het niet aan mn moeder durfde te laten zien haha.

1x was mijn moeder er niet en toen heeft mijn stiefvader zn handtekening gezet. Toen heeft school mijn moeder opgebeld omdat het ineens een andere handtekening wasđŸ„Ž

Iemand die met een wapen naar school kwam, iemand die een andere leerling met een stoel had neergeslagen etc. :sweat_smile:

5 likes

Hahaha love hoe logisch je dit laat klinken.

15 likes

Same old same old haha

Ik denk echt dat iedereen heel graag onderdeel zou zijn van dit systeem en het onvrede ook echt indamt. (Mensen die dit niet zouden willen, snap ik echt niet XD)

Men roept te snel ‘in NL is alles zo goed geregeld!!!’ terwijl er nog zoveel winst te behalen is op belangrijke vlakken

2 likes

Ja ik kom uit een tokkiebuurt haha

Officieel wel streng, maar ik ben er bizar genoeg doorheen geglipt? De gymnastiekleraar had me geloof ik opgegeven na de vele (deels vervalste) excuusbriefjes en gaf geen afwezigheid meer door. Maaaar ik heb ook een heel examenjaar aardrijkskunde gemist. Die klas zat vol met ‘populaire’ meiden en ik durfde er simpelweg niet naast te zitten. Bij de toetsen kwam ik wel aanschuiven en niemand zei er wat van

1 like

Haha wij hadden iemand die een medeleerling in z’n oor had geknipt :joy:

7 likes

Hadden jullie op de middelbare school een rivaal school? Wij hadden zo’n school waar we altijd ruzie mee hadden, waren echt Tokkies en kwamen regelmatig met messen en riemen (wtf) naar ons schoolplein.

• Ja wij hadden ook zo’n rivaal school
  • Nee niet dat ik weet
  • Nee

0 stemmers

Nooit vergeten dat de 2 scholen bij elkaar kwamen om ‘te vechten’. 2 groepen tegen over elkaar op de straat voor mijn school. En wie komt er doodkalm tussen door fietsen, mijn moeder :joy:

35 likes

Op de basisschool kreeg ik altijd 4 weken extra kerstvakantie om op familiebezoek aka 6 weekse vakantie te gaan. Kreeg dan voor de vorm wat huiswerk mee.

Zou nu echt niet meer kunnen denk ik.

1 like

Oh ja bij ons was dan dan al een week van tevoren bekend, en daarna echt zo van “JA OVER 3 DAGEN STAAN WE ER OM 15 UUR!” “NOG MAAR 2 DAGEN BETER PAS JE OP”. Was vooral enorm stoerdoenerij. Zelf nog nooit gevochten of bedreigd thank god.

2 likes

Omg nu kan ik me alleen maar voorstellen hoe het voelt als je degene bent die knipt

Wij hadden wel een school met kakkers als ‘rivaal’. Maar niks met messen enzo hahaha! Gewoon de andere school in de stad waar alle hockeytutjes van de stad op zaten, de hockeytutjes uit mijn dorp dan weer op mijn school.

ik heb me best vaak afwezig gemeld met een zelfgeschreven briefje. dit leverde mij aanzienlijk slechte karma op:

toen ik echt een keer ziek was tijdens een schoolexamen maatschappijleer kreeg ik een “reglementaire 1” omdat ik mij niet op de juiste manier had ziek gemeld (dit moest via de huisarts maar wist ik veel, schreef mijn briefjes altijd zelf). Dit heeft me een officiele herkansing gekost, haha zo flauw.

1 like

Ik weetniet of ik ooit een herkansing heb gehad? Dat kan alleen op de middelbare tijdens je examen toch?

1 like

Gebuisd, wat een heerlijk woord

8 likes

Was niet gezakt maar wel een examenvak herkanst om een hoger gemiddelde te krijgen

1 like

Ja weleens, maar vooral van leraren :sweat_smile: We hadden van die huiswerkuren waar je verplicht naartoe moest als je lage cijfers had voor een vak.

Een keer gegaan, handtekening opgehaald en toen steeds overgeschreven. Koffie eroverheen gegooid voor dat extra staaltje vervalsingstechniek en klaar.

Ik heb in principe dezelfde werkzaamheden nu als dat ik ga doen in die hogere functie, alleen heb ik straks rechtstreeks contact met de klant. Ik deel dan de taken uit (of doe ze zelf) ipv dat ik ze uitvoer voor iemand. Qua kennisniveau verschillen we niet heel veel.