Stel je persoonlijke vraag #14

Wij hadden een lijst, waar je naam opkwam en dan moest je je melden.
Als je je meldde kreeg je straf.
Als je je niet meldde, gebeurde er niks. Of er werd op den duur gezegd dat mensen die nog op de lijst stonden zich ECHT MOESTEN MELDEN. Maar in de vakanties werd die lijst gewist dus daar wachtte ik altijd op. Niet dat ik zoveel fout deed, maar in mijn laatste jaren heb ik wel eens een paar uur vrij genomen.

Mijn grootste grief is echter nog steeds dat ik een keer als enige gestraft ben voor iets wat de hele klas deed. We hadden twee uur les, dan twee uur vrij en dan twee uur gym en iedereen meldde zich ziek voor de laatste twee uur en kreeg dan de dag erna een briefje mee met: Keesje was gisteren ziek. Natuurlijk geloofde niemand dat, maar ze konden er niets mee als de ouders meewerkten. Maar mijn moeder was super principieel en zei: Damnatio, je bent niet ziek. En wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. En omdat iedereen zich ziek had gemeld waren ze natuurlijk heel erg gefocust en ik moest dubbel nablijven voor de uren die ik had gespijbeld. Vind het nog steeds ZO oneerlijk, al vind ik ook dat mijn moeder hierin wel de juiste keuzes had gemaakt. Was eerder boos op die andere ouders, dan op de mijne.

3 likes

Ben jij liever lui dan moe?

• Dat is m’n middelste naam
  • Beetje
  • Nee

0 stemmers

Sta jij laconiek tegenover dingen?

• Altijd
  • Vaak
  • Soms
  • Nooit

0 stemmers

Ik had als klein strebertje (bijna) nooit slechte punten en mijn vader, overtuigd aanhanger van ‘aanlummelen’ en ‘de tijd nemen om het gras te zien groeien’ vond dat abnormaal, haha, hij zei altijd dat hij me bij een onvoldoende zou meenemen voor een ijscoupe.

31 likes

Ik lees een artikel van de volkskrant over ‘slimme’ apparatuur die vaak slecht beveiligd is en ze halen een slimme vibrator aan. Ik dacht: huh, hoezo zou je een vibrator willen die slim is? Maar blijkbaar zit er een camera aan ‘zodat je de actie kunt filmen en met anderen kan delen’ (maar blijkbaar kunnen anderen ook relatief makkelijk meekijken). Ik zit me nu al tien minuten af te vragen wie dit in godsnaam zou willen. Dus daarom: anoniem:

Wat vind jij van een slimme vibrator met een camera?

• Spreekt me aan
  • Lijkt me niks
  • Ik heb hier geen mening over
  • Ik vind vibrators sowieso niks.

0 stemmers

Een slimme vibrator lijkt me wel heel chill, maar denk niet dat 't heel sexy is om me met onderkin en al te laten filmen door een vibrator

16 likes

Maar hoe zou hij dan slim moeten zijn? Dat vroeg ik me dus ook af, wat is de toevoeging aan een slimme vibrator?

Een vriendin van me heeft er een met allemaal programma’s erop en dat vond ik al slim klinken, maar is uiteindelijk nog steeds voorgeprogrammeerd dus niet echt slim. Eigenlijk zou je dan eentje moeten hebben die op de een of andere manier kan reageren op je lijf maar dat is niet te doen haha

1 like

Onze middelbare school is een aantal keer helemaal afgesloten en iedereen moest binnen blijven omdat er leerlingen van de school om de hoek met messen bij de ingangen van onze school stonden :upside_down_face:

1 like

Ik ook. Was al geslaagd, maar ik vond een 5 voor wiskunde niet mooi staan (had echt een black out dat examen) en heb m op kunnen halen.

1 like

Sorry maar waarom moet dit neerkomen op de vrouw? ik vind het jammer dat hier standaard vanuit wordt gegaan. Ik snap dat het in werkelijkheid inderdaad vaak zo is. Maar ik hoop dat er een tijd is waarin dat niet vanzelfsprekend is.
In onze situatie ben ik de hoofdverdiener. Maar ben ook zzper, dus wie zal er dan eerder naar huis moeten en zal er voor elke scheet aangesproken worden? Ik? omdat ik vrouw en moeder ben, maar aangezien ik ook het meeste verdien, ik kan niet altijd alle verantwoordelijkheid op me nemen. Man heeft ook handjes en hersenen en vind dat deze ook naar huis moet kunnen gaan als het zover is.

Voor degene met kinderen, hoe doen jullie dit?

• Ik ben de hoofdverdiener, en het meeste thuis bij de kinderen/aanspreekpunt wanneer kind ziek is.
  • Mijn partner is de hoofdverdiener, ik ben het meeste thuis bij de kinderen/aanspreekpunt wanneer kind ziek is.
  • Ik ben de hoofdverdiener, en mijn partner is het meeste thuis bij de kinderen/aanspreekpunt wanneer kind ziek is
  • Mijn partner is de hoofdverdiener, en hij/zij is het meeste thuis bij de kinderen/aanspreekpunt wanneer kind ziek is

0 stemmers

Ik snap je, ik had het nog een keer gelezen en ben het met je eens :wink:
mijn antwoord was meer frustratie richting de maatschappij, waarin dit als vanzelfsprekend wordt gezien.

2 likes

Partner als hoofdverdiener heeft 2x hetzelfde antwoord.

1 like

Thanks heb het aangepast, had het nog wel 2 keer nagelezen :thinking: :no_mouth:

1 like

Ik begrijp het, en ik denk ook dat dit in het meeste van de gevallen zo is als ik om me heen kijk. Maar ik voel me daarin echt een uitzondering, en heb tevens daardoor het gevoel dat er zoveel op mijn schouders rust omdat de maatschappij toch voor mijn gevoel die rolverdeling nog voor mij bepaald.
Daarom probeer ik ff te vragen/testen of dat inderdaad zo is.

Ik geloof dat vrouwen nog steeds vaker hoger opgeleid zijn dan mannen? was een keer onderzocht. maar toch ervoor kiezen om parttime te werken of de verantwoordelijkheden voor de kinderen grotendeels dragen. Vraag me af waarom dit is. Misschien toch omdat dit een soort van verwacht wordt van een vrouw.

Zelf wil ik graag straks werkende moeder zijn, en wellicht dat mijn vriend dan meer thuis kan zijn. of 50/50. Maar ik wordt hier vaak raar op aangekeken als ik dat uitleg in mijn omgeving. Vind dat zo jammer en daardoor wordt ik een soort zure feminist als het op dit onderwerp neer komt.

1 like

Wij hebben er voor gekozen dat ik minder werk omdat 4 dagen kinderdag verblijf niet te betalen. Mijn salaris gaat voor 2/3 deel naar alle opvang centra’s voor onze 3 kinderen. Mijn man werkt in een sector waar part time geen optie is. Als kinderopvang niet zo schijt duur was, dan was ik ook 4 dagen blijven werken.

1 like

Voor mezelf een enkele keer, maar vanaf 2VWO vervalste ik op wekelijkse basis briefjes en handtekeningen voor klasgenoten omdat ik in verschillende handschriften netjes kon schrijven.

1 like

Misschien wel meer zorgverlof. Zoals gisteren was de dochter van een collega ziek en wij kunnen niet zo maar thuis blijven of thuis werken. Uiteindelijk kon ze iets regelen maar dat lijkt me wel moeilijk. Er moet dan altijd iemand zijn als back up als zoiets gebeurt. Maar dat is ook niet makkelijk.

Ik kan niet stemmen op je 2e poll want je moet er minstens 2 kiezen en ik heb alleen een paspoort.

4 likes

Ik kan ook niet stemmen, alleen id-bewijs :rofl:

Ik ben hier zo slecht in, vergeet dit soort dingen echt veel te vaak. Dus het zou hypocriet zijn als ik het wel van iemand anders verwacht.