Stel je persoonlijke vraag #14

Ik kan best zonder lenzen, maar ik denk dat mijn opticien het daar niet mee eens is. Het ergste is dat hij gelijk heeft :sob:

Ik draag al 9 jaar nachtlenzen (corrigeren je ogen 's nachts zodat je overdag zonder iets perfect ziet) en zou zonder echt een blinde mol zijn. En echt al veel te lang niet naar de opticien geweest :fearful:

Nu perfecte ogen omdat ik ze heb laten laseren daarvoor -5,5 haha.

1 like

Jaa anders zou ik het hele gesprek gefocussed zijn op die tanden.

5 likes

Ik bedenk altijd maar: wat zou ik zelf het liefst willen. Ik had het denk ik wel gezegd. (Misschien was het ook wel een test :stuck_out_tongue: kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben; qua assertiviteit/eerlijkheid enzo).
Wordt wel meer genant als er nog anderen bij zijn.
Zo zag ik laatst dat de ober een open broekrits had. Maar ik wist echt niet hoe je dat discreet moest zeggen. Mijn zus had het ook gezien en vroeg dus ook ook aan mij “moeten we er iets van zeggen”. Maar we wilden hem niet ongemakkelijk laten voelen door het te zeggen aan een enorm volle tafel en vaak had hij ook meerdere collega’s mee. Maar we zagen het ook niet zitten om hem achterna te lopen ofzo, zo dramatisch. En ik vind een open rits vermelden ook altijd lijken alsof ik dan overduidelijk naar iemands kruis heb lopen loeren.
Uiteindelijk dus niks gezegd :’)

1 like

Ik lees vaak dat in bomen klimmen gezien wordt als iets jongensachtigs, maar vroeger klommen alle kinderen uit mijn buurt in bomen.

Klom jij vroeger in bomen?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet meer

0 stemmers

Ik zou het niet doen, omdat ik bang zou zijn dat hij/zij dan dat voor hem/haar misschien beetje ongemakkelijke moment aan mij zou koppelen. Ik probeer mezelf er een beetje in te verplaatsen, maar als ik een sollicitatie met iemand zou afnemen en ik zou dat hebben en de sollicitant wijst mij erom zou ik dat best ffe ongemakkelijk vinden, en misschien onbewust dat negatieve gevoel aan de sollicitant koppelen? Hmm moeilijk

2 likes

Wat kan jij vandaag de dag nog?

• Handstand zonder muur
  • Handstand tegen de muur
  • Radslag
  • De brug
  • Split
  • Spagaat
  • Ik kan niks van bovenstaande dingen

0 stemmers

Ik kan niet stemmen voor geen van bovenstaande :sweat_smile: :sob:

Ik heb vorige week 2 radslagen gedaan en ik kon het nog, maar ik heb wel een bilspier verrekt die ik nog steeds voel. Ben echt oud.

1 like

Nog even over dit, ik ga morgen naar kleve, iemand nog tips wat ik moet halen?

• Weizenbier
  • Dolce gusto cups

Ik heb gestemd dat ik denk dat ik het nog wel kan, maar geen idee want kan het nergens echt doen (behalve de brug, die kan ik zeker weten nog). Als ik een keer op strand ben ofzo wil ik het weer eens proberen.

We hadden op het schoolplein een boom naast de gymzaal, en kinderen klommen vaak via de boom op het dak van de gymzaal. Tot er een meisje weggleed toen ze van de boom over wilde gaan naar het dak. De dag daarna heeft de concierge alle takken afgezaagd.
Gelukkig heeft ze bij de val alleen haar been en pols gebroken, had echt zo fout kunnen gaan. Daar denk je als klein kind echt niet aan, ondanks dat het wel 100x gezegd wordt

1 like

Gisteren weer eens een koprol gedaan nou dat was ook 5+ jaar geleden hahaha, heel veel meer dan dat kan ik niet

4 likes

Ik werk nu een paar weken op een nieuwe plek en het valt me op dat veel mensen koptelefoons of oortjes dragen. Bij vorige werkgevers was dat niet gebruikelijk en best wel ‘not done’.

• Vind ik oké om te dragen, doe het zelf ook
  • Vind ik oké maar ik doe het zelf niet
  • Nee, vind ik niet sociaal/collegiaal

0 stemmers

Zijn daar (ongeschreven) regels voor op jouw werk? (Uiteraard leent niet iedere baan zich daarvoor, dus ga uit van kantoorwerk)

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

Zo lang je geen klantenservice dienst hebt en de telefoon moet opnemen, dan is er niks aan de hand.

Die eerste kan ik niet stemmen. Ik vind het soms wel ok, maar niet als je/ik hele tijd een koptelefoon op heb. Het is irritant als je wil overleggen want en collega ziet er dan ook wel minder benaderbaar uit.
Ik doe het soms wel als ik echt iets wil afmaken en het een herrie op de afdeling is en het met niet lukt om me te concentreren.

Ongeschreven regels zijn ook dat het wel ok is als je je soms afsluit, maar niet constant.
Merk wel dat nieuwe collega’s bijna allemaal constant met muziek op werken en dan zeg/vraag je iets en verstaan ze je niet. Het is niet de bedoeling dus volgens ongeschreven regels, maar ik ga ze er ook niet op aanspreken.

Als je veel moet bespreken of vaak even iets aan iemand moet vragen vind ik het wel aso en irritant. Doet ieder zijn eigen ding dan helemaal prima (chill als je je daardoor beter kan focussen én je hoeft niet naar het gezeik van colleges te luisteren als dit het geval is)

Wat @ellegirltalk zegt dus!

In de kantoortuin mag het wel en doet iedereen het ook constant, in bepaalde laboratoria niet (want veiligheid/je moet alarmen kunnen horen enzo).

Op mn vorige werk was het echt uit den boze, maar waar ik nu werk tegenovergesteld: iedereen heeft wel een koptelefoon. Niet altijd op maar wel vaak. Vind ik zelf wel relaxed, ik krijg ook meer gedaan met mn eigen muziek op. En het is bij ons wel heel gebruikelijk, dus ff een hand opsteken als je iemand iets wilt vragen is de ongeschreven regel die goed werkt.