Stel je persoonlijke vraag #14

& @Petunia Ja! Vroeger deed ik ze zelfs om de nacht in en zag ik dan ongeveer 36 uur perfect, alleen de laatste avond nam m’n zicht een beetje af. Nu doe ik ze elke nacht in omdat of mijn oogsterkte achteruit is gegaan of omdat ik deze lenzen al te lang heb (nachtlenzen zijn jaarlenzen, ik heb dit paar nu alweer zo’n 1,5 jaar). Hoe lang ik slaap maakt niet uit en wakker worden heeft er ook geen invloed op, als je ze maar een paar uurtjes achter elkaar in hebt. Ik vind ze dus ideaal en weet niet beter, draag ze al vanaf mijn 14e. Enige belangrijke om te weten is dat je ze alleen kunt dragen met een oogafwijking tot maximaal -4 (ik heb -3.50 en -1.75) en dat het harde lenzen zijn, dus de opticien moet meten of je ogen daar geschikt voor zijn. Maar mijn ultieme droom is wel laseren :yum:

1 like

Nouja ik vind dat er wel een verschil is tussen een wc-bril waar iedereen op gaat zitten en een klep. Zou daar zelf geen moeite mee hebben.
Maar hoe dan ook, als je een baby meeneemt naar een restaurant vind ik het je eigen verantwoordelijkheid om voor goede verschoningsvoorzieningen te zorgen. Ik vind niet dat je daar een heel restaurant mee lastig kan vallen.

6 likes

Ik wil best op een matje op de klep van een wc liggen. Je raakt dan niet eens iets aan, dus wat is het probleem?

Heb wel smerigere dingen gedaan op een wcklep.

27 likes

Hahaha dit helpt juist niet in deze discussie. @SeatLeona wil de klep nu helemaal niet meer aanraken

12 likes

Maar je kan wel vaak zo’n klep/bril desinfecteren als je het echt goor vindt. Althans als er zo’n spray in de muur zit is om je bril mee schoon te maken.

Ik had ff een heel ander scenario in m’n hoofd :sweat_smile:
Maar idd roeien met de riemen die je hebt!

@SeatLeona maar als je dat allemaal zo vies vin zou je dan liever niet gewoon een restaurant opzoeken waar ze wel een plekje hebben om te verschonen? Misschien doe je dat al hoor, en ging dit om een hypothetische situatie

1 like

Volgens mij moet je sowieso gewoon alles plannen als je een baby hebt. Je hebt de verantwoordelijkheid om te zorgen dat het kind eten en drinken krijgt, zijn behoefte kan doen en kan slapen. Betekent dat je dus je dagen moet plannen en voorbereidingen moet treffen als je de deur uitgaat. Ik vind het niet gek dat je dan ook nadenkt over welke mogelijkheden je hebt om te verschonen. Je kan bij het restaurant checken wat hun voorzieningen zijn, je kan zelf spullen meenemen (matjes, desinfecteerspul, bedenk het maar) je kan checken of er in de buurt een gelegenheid is waar je kan verschonen. Punt is dat je een baby hebt en dus initiatief zult moeten nemen om goede zorg te verlenen.

8 likes

Scheelt idd wel een hoop gedoe (en stress wellicht) als je niet ineens snel weg moet, terwijl je net op je gemakje in een restaurant zit en ze misschien in het restaurant ernaast wél zo’n een plek hebben.
Of dat je op dat moment ineens moet gaan zoeken. Lunch is gelukkig nog snel maar stel je zit een hele avond in een restaurant, dat is dan helemaal ronduit kut :disappointed:

1 like

Ik denk dat in de meeste restaurants geen coke van een wc bril wordt gesnoven eerder op een wc in een club of iets en daar neem je je baby sowieso niet mee naar toe.

9 likes

Haha sorry maar heeft iemand wel eens geprobeerd om een baby op een wc bril te verschonen? Baby’s zijn niet een enorm duivels begrip he, we zijn het allemaal geweest. Niet iedereen met een baby heeft zin om in een verdomhoekje gestuurd te worden of alle lunchte tjes/koffietentjes af te bellen of ze een plank aan de muur hebben.

En dan heb ik het niet over een poepluier naast een tafel van een ander verschonen. Maar elke plek heeft toch wel even een afgelegen plekje waar in geval van nood even snel een plasluier gedaan kan worden op een kleedje? Die moeder plant ook niet wanneer dat kind een volle luier heeft.

20 likes

Je hebt nu een Instagram pagina die stickers uitdeelt aanhoreca gelegenheden waar borstvoeding helemaal geaccepteerd is/toegestaan wordt. En dan stond er ook ergens op die pagina: als er geen sticker is, vraag dan of het toegestaan is om borstvoeding te geven.
Eh hallo, ik zou daar niet eens over nadenken? Je kind moet eten?
Dat je niet in een sterrenrestaurant dat zomaar gaat doen, dat snap ik, zou mijn baby daar ook niet mee naar toe nemen, maar naar een simpele koffiezaak/restaurantje. Damn.
Ik vind verschonen zo in de zaak niet echt fris, maar als er geen plek gecreëerd is zou ik zelf denken; het is niet anders. Of alle bezoekers moeten in poeplucht willen eten/drinken :’)

6 likes

Hahahaha zou wel focked up zijn als ik dat had gedaan op de wc van Pannekoekenhuis de Lachende Marmot.

12 likes

Ieeeuw nee! Ik krijg flashbacks naar toen ik een keer een peuter op een tafel verschoond zag worden. Gelukkig was mn drinken toen al op :no_mouth:

1 like

Maar dat ouders daar geen zin in hebben hoef toch niet te betekenen dat de andere restaurantgangers dan maar geconfronteerd te hoeven worden met de poep- en plaslucht van de baby waarvoor jij verantwoordelijk bent. Het is aan de ouder om te zorgen voor eten, drinken en verschoning maar anderen zijn niet verplicht te accepteren dat iemand de baby verschoont terwijl jij lekker zit te genieten van je chocolademousse. Nou, eet smakelijk mensen. Jammer van de lucht maar je was ook ooit baby?! Dat is toch geen reden om het nu (on)prettig te vinden en te vinden stinken. Immers neemt niemand het de baby kwalijk maar wel de ouders die dus blijkbaar “geen zin” hebben om onderzoek te doen.

7 likes

Euh, wat is je punt? Iedereen die iemand met een baby uitnodigt weet heus wel dat een baby moet poepen en plassen. Niemand gaat daar moeilijk over doen. Je mag dat kind alleen dan niet op mijn salontafel verschonen. Lijkt me logisch.

26 likes

Heb jij naasten verloren?

• Een van mijn ouders
  • Mijn beiden ouders
  • Een broer of zus
  • Meerdere broers of zussen
  • Een kind
  • Meerdere kinderen
  • Neven of nichten
  • Tantes of ooms
  • Meerdere grootouders
  • Een grootouder
  • Overgrootouders
  • Een vriendin of vriend
  • Meerdere vrienden
  • Een beste vriendin of vriend
  • Meerdere goede vrienden
  • Een goede kennis
  • Meerdere goede kennissen
  • Ik heb geen naasten verloren
  • Anders

0 stemmers

Edit: Realiseer me net dat ik partner vergeten ben…

Maar niemand zegt toch dat deze moeder een poep of plasluier (van die laatste ruik je niks trouwens, geen zorgen) dan maar naast etende mensen ging verschonen. Geloof me, zo’n moeder is zich al bewust genoeg van het feit dat er op haar en haar kind wordt gelet op zo’n moment en zal dan 9/10 keer echt wel een rustig plekje zoeken waar ze zo min mogelijk mensen tot last is terwijl het zweet haar waarschijnlijk uitbreekt. In het restaurant zelf betekent niet naast jouw chocolademousse, maar in elk geval niet op een niet-schoongemaakte vloer.

(Even los van peuters blijkbaar op een tafel verschonen, dat is echt wel een andere wereld)

8 likes

Janken

12 likes

Nou nou ‘wees eens realistisch’ lijkt mij een onnodige toevoeging aan je bericht. Dat jij een ander beeld hebt dan ik is helemaal prima. En dat jij niemand kent die dit doet of de ervaringen hier anders zijn, ook prima. Maar dit klinkt een beetje neerbuigend en alsof ik geen andere ervaringen kan hebben. In mijn omgeving wordt dus wel gewoon even gebeld of nagevraagd. Mensen met meerdere kinderen, met 1 kind. En anderen doen dat niet maar dan vind ik dat je dus maar even een andere plek moet zoeken om je kind te verschonen dan midden in het restaurant.

@Anna88 ja maar de discussie op het moment ging toch gewoon over middenin het restaurant en niet in het rustige hoekje waar niemand zit. Ik vind het de verantwoordelijkheid van de ouder om een andere plek te zoeken waar je de restaurantgasten niet tot last bent en waar dat is moet je dan zelf maar weten.

2 likes

I want to speak to the manager!

3 likes