Stel je persoonlijke vraag #14

Maar mijn pa heeft echt een schoenenfetisj, is niet normaal

1 like

Ik heb gewoon maar twee paar

Ik snap echt niet waarom mensen dit niet doen. Ik vind dat echt best wel dom tbh

13 likes

Ik wil twee kleurig haar maar ik twijfel qua verdeling

• Doe links de ene kleur en rechts de ander
  • Doe bovenop vooral donker en onderop lichter
  • Bovenop vooral lichter onderop donker

0 stemmers

Ja dit haha! Wel geitenwollensokken.

Mijn vader heeft denk ik sandalen voor de zomer en voor de winter van die mephisto schoenen. Die wilde ie het liefst ook aan onder het pak dat ie droeg toen ik trouwde :woman_facepalming: dat mocht natuurlijk nietvan mij, dus hij heeft ook 1 paar nette schoenen.
Ik heb denk ik meer schoenen dan de gemiddelde Nederlander

Niks van dit.

2 likes

Hahaha, herkenbaar!

Iemand die ik op FB heb is plotseling overleden, en nu zie ik opmerkelijk genoeg haar vriendenaantal (flink) kelderen. Ik zou het zelf niet doen, ergens brengt het iets van troost als je nog wel het profiel kunt bezoeken, vind ik. Ik vind het ook vrij bruut om iemand te ontvrienden als iemand echt net dood is, maar ik weet niet goed waarom.
Dat brengt mij bij het volgende:

Als een FB (of Instagram / Twitter / et cetera)-vriend(in) is overleden, ontvriend je diegene dan?

• Ja
  • Nee
  • Misschien
  • Ik zou het echt niet weten

0 stemmers

Ik heb wat mensen op facebook die overleden zijn en soms is het wel raar als je zo’n melding krijgt van ‘‘pietje is jarig!’’ maar je kunt dat geloof ik als naaste wel aanpassen. Dan krijg je zo’n pagina met ter nagedachtenis aan pietje. Dat zou ik niet snel ontvrienden.

Heb ik niet gedaan omdat er van die pagina een “in memoriam”-profiel van is gemaakt, vond ik erg mooi. Kun je nog herinneringen ophalen en samen met anderen rouwen. Maar als er niks met zo’n profiel word gedaan en je bijvoorbeeld van die verjaardag-notificaties krijgt alsof diegene nog gewoon leeft, snap ik goed dat anderen het profiel ontvrienden.

4 likes

Dat klopt, dan staat er iets als ‘ter nagedachtenis aan’ boven.
Automatische meldingen zijn inderdaad wel creepy, heb dat gehad met iemand op Twitter die automatisch tweette of er nieuwe volgers waren bij gekomen, terwijl hij al geruime tijd overleden was.
@vitaminwater Ja die gedachtegang begrijp ik inderdaad.
Vind het alleen zo gek dat mensen het op de dag zelf doen. Het viel mij op dat de persoon in kwestie een ‘mooi’ getal had (iets als 234) en er ineens binnen 24 uur na overlijden 12 vrienden minder zijn.

1 like

Hm ja, dat voelt bijna een beetje respectloos he? Terwijl diegene er waarschijnlijk weinig meer van voelt, maar lijkt wel erg uit het oog uit het hart

3 likes

Precies dat.
Na een onterechte ‘wens Piet een fijne verjaardag!’-melding van FB zou ik het wel kunnen begrijpen.

Ik zou hooguit iemand ontvolgen als er opeens boven water komt dat die persoon bijv. sex had met minderjarigen/super racistisch was achter mijn rug om o.i.d.

Is deze bril zilver of (licht/wit) goud

• Zilver
  • Goud
  • Ik heb zelf een bril nodig want ik zie geen verschil

0 stemmers

foto’s

FYI: armband ernaast is zilver

Boven goud, onder zilver.

3 likes

Ik heb één iemand die overleden was wel ontvriend, voornamelijk omdat ik vlak na het overlijden er niet goed tegenkon dat ik onverwachts berichten tegenkwam van mensen die dan iets op zijn profiel schrijven. Dat kwam iets te hard binnen bij mij.

Bij iemand anders heb ik dat niet gedaan, en dat was iemand die iets verder van me af stond, dus had ik er minder moeite mee om berichten aan haar tegen te komen. Van haar pagina is ook een ter nagedachtenis aan gemaakt

Een duffe huishoudelijke vraag;
Welke zouden jullie kiezen? (ze functioneren hetzelfde, alleen ander formaat)
Ik scheid alles dus plastic/papier/gft en rest.

• 2x18 liter
  • 3x10 liter
  • 1x30 1x19 liter
  • anders, namelijk:

0 stemmers

Ik snap het wel eigenlijk. Een collega van mij is een tijd geleden overleden en die had ik op LinkedIn. Dat account bleef bestaan maar dan met - in memoriam - in de naam erbij. Maar LinkedIn geeft heel vaak van die suggesties van “Jantje vindt deze pagina leuk” en dus kwam heel vaak die collega zn foto en naam met “in memoriam” voorbij. Ik kon daar niet zo goed tegen maar heb hem niet ontvriend maar dat even geblokkeerd. Maar goed, zoals ik al zei, ik begrijp het heel goed want het is echt heel confronterend. Op Facebook had ik hem niet, maar stel me zo voor dat je dan ook suggesties krijgt bij een evenement ofzo weet je wel, dat er staat “nodig Jantje ook uit!” En dan staat daar iemand die net overleden is. Zou ik pittig vinden.

4 likes

Plastic heeft vaak flink volume dus ik denk dat zeker die kleinste dan steeds al snel vol zit. Voor gft heb ik juist graag wat kleiner omdat dat snel schimmelt. Papier kan ergens liggen zonder stank of schimmel en daarvoor zou ik dan niet zo’n bak gebruiken. Ik gooi dat steeds in de container als ik wat heb (/als er een stapeltje op tafel ligt).

2 likes