Stel je persoonlijke vraag #16

Korstjes is het hier altijd!
Ben benieuwd of dat in Rotterdam eo gebruikelijk is eigenlijk. Mede-Rotterdammers?

1 like

Hier noemen ze het ook soms ''mak" of ‘‘makke’’ geloof ik!

Ja ik zat te denken voor andere benamingen, maar heb nooit iets anders gehoord. Volgens mij zeiden wij in het Fries ook kontjes.

Maar wat noemen jullie de randjes van het brood dan? Dat zijn de korstjes toch?

1 like

Ook korstje :sweat_smile:
Maar toen ik eerder dan hoorde van ‘baby eet een korstje’ dan dacht ik dus dat het een heel kapje/kontje kreeg.

1 like

https://www.margriet.nl/nieuws/vrouw-stomverbaasd-zak-brood-kontjes/ Kom nu dit tegen.

In menig huishouden is het vechten om het ‘kontje’ van brood, dat het knapperigst en volst van smaak is.
Bij ons wilde niemand dat vroeger juist hebben. Nu vind ik het wel lekker, maar dan komt het gewoon vers uit de vriezer. Vroeger lag het dan een paar dagen uit te drogen, bleg.

1 like

Ik weet nu gewoon niet meer of ik korstje of kontje zeg haha. Tijd om te slapen denk ik

1 like

ja ik bedoelde het ook zo! haha

1 like

De voorkant is het kapje, achterkont het kontje

2 likes

Ik vind het kontje echt niet lekker klinken als je het over een stuk brood hebt haha.

https://www.encyclo.nl/begrip/Kapje

Hier staat wel bij kontje de voor en achterkant van het brood. Oneh toch niet lol, dit gaat specifiek over het kapje.

Wij hebben een babyweegschaal speciaal voor de katten, geen personenweegschaal. Misschien dat dat nog iets is.

1 like

Ik vind bevroren kapjes heel lekker. :grimacing:

8846 :woman_shrugging:
En nog aardig wat concepten zie ik.

12 likes

Ja zo noem ik het ook, maar kom niet uit Rotterdam.

Ook lekker is om het in reepjes te snijden en in het eigeel van een zachtgekookt ei te dippen :yum:

3 likes

Ik doe het soms als docent… :face_with_raised_eyebrow:
En niet omdat ik te laat ben, maar dan vaak wel op de trappen etc zodat het minder opvalt.
Ik heb soms echt te veel energie over van de hele dag maar lesgeven en een beetje lopen.

Eindelijk iemand die ook korstje zegt! Ehm… midden van het land haha

1 like

Lol, typfout

21.671 ongelezen emails? Maar oke oke dat is m’n spam/bestel/nieuwsbrieven account dus niet eerlijk. In die ik gebruik voor serieuze dingen heb ik 46 ongelezen dus dat valt mee

2 likes

Ik kan echt niet leven met meer dan 5 ongelezen mails dus ik lees bijna altijd alles meteen en verwijder de onnodige mails zodra ik kan

5 likes

Heb jij vandaag

• Korte mouwen
  • Lange mouwen
  • Anders

0 stemmers