Stel je persoonlijke vraag #16

of een geurtje van nemen.

2 likes

Een vriend van me zei ooit dat in jasmijn een stofje zit dat ook in poep zit en sindsdien snap ik mijn haat-liefdeverhouding met heftige jasmijngeur beter.

(Je kan er hier meer over lezen mocht je dat willen.)

4 likes

Welke geur zou sigarettenrook moeten om het snelst te worden verboden?

• gierput
  • zweet
  • rottend vlees
  • Axe bodyspray
  • Durian
  • Gewone rookgeur

0 stemmers

Ik had discussie met mijn vriend dus even een beetje random vraag: Laat je ook wel eens per ongeluk een scheet als je niest?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

Een snart heet dat!

19 likes

Als je ooit de geur van een kippenbroederij in de zomer hebt geroken…:nauseated_face: niet te doen. Of noem je dat een pluimveehouderij. Iig zooo misselijkmakend.

5 likes

ik ben zelf begin dit jaar gestopt, en toen ik net niet meer rookte viel me pas op hoe kut het is dat het gebeurt eigenlijk
ik vond mezelf altijd heel attent als ik buiten het bushokje ging staan roken, maar nu merk ik dat je het dan in het bushokje gewoon ook ruikt en zo nog wel meer dingen waar ik ā€˜rekening mee hield’
ik rook het laatst zelfs vanuit de auto voor me omdat we allebei ons raam open hadden???
en het voegt niks toe, je wordt er niet dronken/stoned van dus waarom moet je eigenlijk roken?

in dat allen carr boek stond ā€˜je rookt alleen om de verslaving zelf te bevredigen’ en dat is natuurlijk ook zo
bij wijn kun je nog na een lange week denken ā€˜even zin om niet meer na te denken ofzo’ maar dat kan hier niet eens mee

4 likes

Ik ben tegen want ik vind dat wel verregaande bemoeienis van de staat. Ik heb ook ongezonde gewoontes, die worden ook niet verboden. Wel mag roken waarbij je anderen tot last bent verboden worden (terras, balkon).

24 likes

Nou dat idd, dat de staat wel heel betuttelend word. Maar in mijn omgeving vinden mensen dat maar een vreemde gedachte.

Vind zelf trouwens roken op terras enzo ook wel prima. Die aparte rookruimtes hadden ze gewoon niet weg moeten doen.

2 likes

Roken is een ernstige verslaving, wat ontzettend vast geroest zit in onze samenleving. Het leed ervan zie ik dagelijks op mijn werk en zelf dan snappen sommige patiƫnten niet dat het stoppen met roken hen op dat moment ook nog zal helpen. Ik heb gestemd op absoluut verbieden ervan, maar er zijn inderdaad ook andere gewoontes die slecht zijn voor je gezondheid wat dan wel mag dus twijfel.

Valt de klemtoon op de 1e of 2e lettergreep?

• PIStache
  • PisTACHE

0 stemmers

Wist jij als kind dat als je ouders zouden overlijden, wie er dan voor jou zou zorgen?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Wat voor dekbed heb jij?

• Katoen
  • Synthetisch
  • Dons
  • Wol
  • Bamboe
  • Anders

0 stemmers

Ik zal niet zeggen dat ik dat lekker vind ruiken, maar ik vind het ook niet stinken. Is echt jeugdsentiment voor mij haha. Ook varkens en koeien, kan daardoor echt met een fijn gevoel aan vroeger denken.

Moet je dat trouwens officieel vastleggen wie er voor je gaat zorgen als je ouders overlijden? Ik weet wel dat m’n oom en tante m’n voogd waren maar ik heb eigenlijk geen idee of dat bij vriendinnen ofzo ook was vastgelegd.

Voogdij is toch eigenlijk een van de taken die bij een peetoom en peettante horen?

Ik wist dat eigenlijk ook niet maar ik zie nu dat je dat gratis in een register kunt zetten https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderlijk-gezag/vraag-en-antwoord/wie-krijgt-het-gezag-over-mijn-kind-als-ik-kom-te-overlijden

1 like

Er is niks vastgelegd maar ik heb amper familie dus er is niet echt een keuze ofzo…

M’n zus en ik hebben beide geen peetoom en peettante toegewezen gekregen want dat vonden mn ouders onzin en stom tegenover de andere ooms en tantes haha. Ik weet alleen dat ze dat destijds officieel vastlegden dat ze mijn voogd waren, maar daar heb ik dus in de praktijk 0.0 van gemerkt. Ik vond het altijd best stom dat ik geen peetoom en peettante had. Maar een peetoom en peettante zijn dus niet per se je voogd.

Was bij mij ook zo, mijn vader heeft mij nooit aangegeven bij de gemeente. Dus in feite ben ik nu wees. Ik moet dit wel echt gaan vastleggen voor mijn zoontje want ik zou niet willen dat hij naar mijn schoonmoeder gaat, this een hardstikke leuke vrouw maar nee sorry

4 likes

Heb jij een peetoom en een peettante?

• Ja beide
  • Alleen een peetoom
  • Alleen een peettante
  • Beide niet

0 stemmers

Maar veel mensen zijn niet gelovig opgevoed en hebben dus ook geen peetoom en tante denk ik. Ik in ieder geval niet.

4 likes