Stel je persoonlijke vraag #16

Ik zal niet zeggen dat ik dat lekker vind ruiken, maar ik vind het ook niet stinken. Is echt jeugdsentiment voor mij haha. Ook varkens en koeien, kan daardoor echt met een fijn gevoel aan vroeger denken.

Moet je dat trouwens officieel vastleggen wie er voor je gaat zorgen als je ouders overlijden? Ik weet wel dat m’n oom en tante m’n voogd waren maar ik heb eigenlijk geen idee of dat bij vriendinnen ofzo ook was vastgelegd.

Voogdij is toch eigenlijk een van de taken die bij een peetoom en peettante horen?

Ik wist dat eigenlijk ook niet maar ik zie nu dat je dat gratis in een register kunt zetten https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderlijk-gezag/vraag-en-antwoord/wie-krijgt-het-gezag-over-mijn-kind-als-ik-kom-te-overlijden

1 like

Er is niks vastgelegd maar ik heb amper familie dus er is niet echt een keuze ofzo…

M’n zus en ik hebben beide geen peetoom en peettante toegewezen gekregen want dat vonden mn ouders onzin en stom tegenover de andere ooms en tantes haha. Ik weet alleen dat ze dat destijds officieel vastlegden dat ze mijn voogd waren, maar daar heb ik dus in de praktijk 0.0 van gemerkt. Ik vond het altijd best stom dat ik geen peetoom en peettante had. Maar een peetoom en peettante zijn dus niet per se je voogd.

Was bij mij ook zo, mijn vader heeft mij nooit aangegeven bij de gemeente. Dus in feite ben ik nu wees. Ik moet dit wel echt gaan vastleggen voor mijn zoontje want ik zou niet willen dat hij naar mijn schoonmoeder gaat, this een hardstikke leuke vrouw maar nee sorry

4 likes

Heb jij een peetoom en een peettante?

• Ja beide
  • Alleen een peetoom
  • Alleen een peettante
  • Beide niet

0 stemmers

Maar veel mensen zijn niet gelovig opgevoed en hebben dus ook geen peetoom en tante denk ik. Ik in ieder geval niet.

4 likes

Ik dacht dat dat dan vaak een suikertante wordt genoemd, geen idee of dat nu überhaupt nog gebeurd.

Ik ben zonder enig geloof opgevoed en snapte echt nooit wat peetooms oid waren. Suikertante’s is iets onofficieels toch? Gewoon, voor de leuk?

Ik ben ook verbaasd dat hier mensen het wel hebben?? Dacht dat dat alleen in Vlaanderen gebeurde en ik kan ook niemand die dat heeft.

Ik heb echt een ontzettende aversie tegen peetooms en peettantes gekregen door mijn familie. Er is 1 nicht en 1 neef van mij die een peetoom en peettante hebben (zijn dus voor mij een gewone oom en tante). Maar vanwege dat feit kwamen ze alleen maar naar de verjaardag van hun peetkinderen en naar niemand anders. Nog steeds mogen we niet komen op x jarige bruiloft bijvoorbeeld, terwijl die peetkinderen dat wel mogen. Nu maakt dat mij niet meer uit, maar als kind vond ik dat zó oneerlijk.

3 likes

Ik ben wel twee keer gevraagd om peettante te worden, maar ik wil geen kinderen dus ik heb geweigerd :redface:

14 likes

Ja, en peetooms en peettantes zoals een paar vriendinnen die hadden die gaven dan bijv. Extra cadeaus met op hun verjaardag, namen ze mee dagjes uit enzo. Tis ook eigenlijk dikke onzin. Ik zou me opgelaten voelen als suiker of peettante. Altijd zo’n druk om dat kind extra te verwennen.

Ik kreeg altijd grotere cadeaus van m’n peetoom en peettante haha. Had er van beide kanten vd familie 1.
M’n peetoom is een hele fijne man, m’n peettante heb ik helemaal niks mee. Ik zou geloof ik ook naar het gezin van mijn peetoom gaan als er iets met m’n ouders zou gebeuren.

1 like

Ik gebruik hem vooral eigenlijk als ik op vakantie ga en mijn koffer wil wegen :joy:
Eerst weeg ik mezelf en daarna weeg ik terwijl ik de koffer bij me heb.Zal vast niet 100% nauwkeurig zijn maar tot nu toe werkt het altijd haha :+1:t2:

Die glazen, ik word er woest van. Als meneer een dag vrij is staan er standaard minstens 3 glazen en 2 kopjes bij de afwas. Terwijl hij alleen koffie en water drinkt wtffffff.
Drie keer raden wie de afwasmachine is bij ons thuis.

3 likes

Bedoel je nou of ik altijd de afwas laat staan (bv) of dat je partner dat doet?

Niet per se. Mijn peetouders wonen in Maleisiƫ. Ik denk niet dat het de bedoeling was geweest dat ik dan daarheen zou gaan haha.