Ik dacht dat dat dan vaak een suikertante wordt genoemd, geen idee of dat nu überhaupt nog gebeurd.
Ik ben zonder enig geloof opgevoed en snapte echt nooit wat peetooms oid waren. Suikertante’s is iets onofficieels toch? Gewoon, voor de leuk?
Ik ben ook verbaasd dat hier mensen het wel hebben?? Dacht dat dat alleen in Vlaanderen gebeurde en ik kan ook niemand die dat heeft.
Ik heb echt een ontzettende aversie tegen peetooms en peettantes gekregen door mijn familie. Er is 1 nicht en 1 neef van mij die een peetoom en peettante hebben (zijn dus voor mij een gewone oom en tante). Maar vanwege dat feit kwamen ze alleen maar naar de verjaardag van hun peetkinderen en naar niemand anders. Nog steeds mogen we niet komen op x jarige bruiloft bijvoorbeeld, terwijl die peetkinderen dat wel mogen. Nu maakt dat mij niet meer uit, maar als kind vond ik dat zó oneerlijk.
Ik ben wel twee keer gevraagd om peettante te worden, maar ik wil geen kinderen dus ik heb geweigerd 
Ja, en peetooms en peettantes zoals een paar vriendinnen die hadden die gaven dan bijv. Extra cadeaus met op hun verjaardag, namen ze mee dagjes uit enzo. Tis ook eigenlijk dikke onzin. Ik zou me opgelaten voelen als suiker of peettante. Altijd zo’n druk om dat kind extra te verwennen.
Ik kreeg altijd grotere cadeaus van m’n peetoom en peettante haha. Had er van beide kanten vd familie 1.
M’n peetoom is een hele fijne man, m’n peettante heb ik helemaal niks mee. Ik zou geloof ik ook naar het gezin van mijn peetoom gaan als er iets met m’n ouders zou gebeuren.
Ik gebruik hem vooral eigenlijk als ik op vakantie ga en mijn koffer wil wegen 
Eerst weeg ik mezelf en daarna weeg ik terwijl ik de koffer bij me heb.Zal vast niet 100% nauwkeurig zijn maar tot nu toe werkt het altijd haha 
Die glazen, ik word er woest van. Als meneer een dag vrij is staan er standaard minstens 3 glazen en 2 kopjes bij de afwas. Terwijl hij alleen koffie en water drinkt wtffffff.
Drie keer raden wie de afwasmachine is bij ons thuis.
Bedoel je nou of ik altijd de afwas laat staan (bv) of dat je partner dat doet?
Niet per se. Mijn peetouders wonen in Maleisië. Ik denk niet dat het de bedoeling was geweest dat ik dan daarheen zou gaan haha.
Mijn vriend heeft dus wel een Peetoom en Peettante. “Ja Blush we moeten écht naar deze verjaardag want het is m’n Peetoom” 
Wat is nu eigenlijk de functie dan van een peetoom en -tante? Snap er weinig van. Extra grote cadeaus geven en extra verplichtingen om naar verjaardagen te gaan?
Mits het verschillende speciaalbieren zijn. Of als het een ander merk is bijvoorbeeld eerst Amstel en daarna Hertog Jan. Maar dat bedoelde je ook toch?
Ja thanks
Maar in de praktijk lijkt het toch heel ergens anders op neer te komen aan de reacties te zien. En ook omdat er genoeg niet gelovige of niet praktiserende mensen zijn die toch peetouders hebben, ben benieuwd wat daar dan nu nog het doel van is. In de praktijk komt bovenstaande natuurlijk niet vaak voor.
Mijn vriend is peetoom van zijn nichtje, maar er is niks vastgelegd over voogdij. Dus dit is gewoon ‘voor de leuk’ en niet hoe het van oudsher bedoeld is. Hij komt wel uit een katholieke familie. Iedereen daar heeft wel een peetoom en/of -tante, maar vaak zijn dat ook goede vrienden van de ouders. Het is bij hen nu meer traditie dan dat het echt betekent dat je de voogdij ook hebt over het kind.
Verjaardag van m’n moeder, maar ik heb mijn ouders de hele tijd nog gezien dus voelt wel als mijn huishouden alleen woon ik niet meer thuis.
Degene die mijn peettante wordt genoemd, is actief betrokken geweest bij mijn opvoeding i.v.m. de afwezigheid van één van mijn ouders sinds mijn geboorte. Dat was wettelijk ook zo vastgelegd dacht ik. Geen idee of de term peettante door ons correct gebruikt wordt of dat het een ander naampje zou moeten hebben.
Mijn vriend zet de lege wc-rol OP het prullenbakje 
Maar die moet ook niet in het prullenbakje, die moet bij het oud papier. Ik zet hem ook altijd even op het prullenbakje totdat ik handen heb gewassen enzo, maar daarna neem ik hem mee en doe hem in de oud papierbak.