Stel je persoonlijke vraag #16

Mijn vriend heeft dus wel een Peetoom en Peettante. “Ja Blush we moeten écht naar deze verjaardag want het is m’n Peetoom” :face_vomiting:

Wat is nu eigenlijk de functie dan van een peetoom en -tante? Snap er weinig van. Extra grote cadeaus geven en extra verplichtingen om naar verjaardagen te gaan?

3 likes

Mits het verschillende speciaalbieren zijn. Of als het een ander merk is bijvoorbeeld eerst Amstel en daarna Hertog Jan. Maar dat bedoelde je ook toch?

Ja thanks :+1: Maar in de praktijk lijkt het toch heel ergens anders op neer te komen aan de reacties te zien. En ook omdat er genoeg niet gelovige of niet praktiserende mensen zijn die toch peetouders hebben, ben benieuwd wat daar dan nu nog het doel van is. In de praktijk komt bovenstaande natuurlijk niet vaak voor.

1 like

Mijn vriend is peetoom van zijn nichtje, maar er is niks vastgelegd over voogdij. Dus dit is gewoon ‘voor de leuk’ en niet hoe het van oudsher bedoeld is. Hij komt wel uit een katholieke familie. Iedereen daar heeft wel een peetoom en/of -tante, maar vaak zijn dat ook goede vrienden van de ouders. Het is bij hen nu meer traditie dan dat het echt betekent dat je de voogdij ook hebt over het kind.

Verjaardag van m’n moeder, maar ik heb mijn ouders de hele tijd nog gezien dus voelt wel als mijn huishouden alleen woon ik niet meer thuis.

Degene die mijn peettante wordt genoemd, is actief betrokken geweest bij mijn opvoeding i.v.m. de afwezigheid van één van mijn ouders sinds mijn geboorte. Dat was wettelijk ook zo vastgelegd dacht ik. Geen idee of de term peettante door ons correct gebruikt wordt of dat het een ander naampje zou moeten hebben.

3 likes

Mijn vriend zet de lege wc-rol OP het prullenbakje :upside_down_face:

9 likes

Maar die moet ook niet in het prullenbakje, die moet bij het oud papier. Ik zet hem ook altijd even op het prullenbakje totdat ik handen heb gewassen enzo, maar daarna neem ik hem mee en doe hem in de oud papierbak.

1 like

Die prullenbak gebruiken we alleen voor lege wc-rollen en als die vol is gooien we die leeg bij het oud papier, no worries. :slightly_smiling_face:

4 likes

Even ongeacht de temperatuur, je hebt het sowieso comfortabel. Wat vind je binnenshuis prettiger?

• Sokken en/of sloffen aan
  • Blote voeten

0 stemmers

• Lange broek/rok aan
  • Blote benen

0 stemmers

Over wenkbrauwen ontharen:

• Doe ik nooit
  • Doe ik zelf
  • Laat ik doen
  • Epileren
  • Waxen/harsen
  • Met draad
  • Met scheermesje
  • Elke dag
  • Meerdere keren per week
  • Een keer per week
  • Een keer per 2 weken
  • Een keer per 3 weken
  • Een keer per maand
  • Minder dan een keer per maand
  • Is geen peil op te trekken

0 stemmers

Epileren en een schaartje, soms wax ik als ze strak wil maar meestal niet. Heb het twee keer laten doen en beide keren ontevreden.

1 like

Een vriendin van mij kan super goed wenkbrauwen epileren met draad. Daar laat ik het altijd doen voor 7 euro. Meestal een keer per 4 of 5 weken. Ik hoor vaak dat ik perfecte wenkbrauwen heb :innocent:

1 like

Ik ben al ruim voor Corona niet geweest en ook niks zelf aan mijn wenkies gedaan. Ik heb nu ook gewoon 1 wenkbrauw volgens mij. Zelf vergeet ik het en ben er gewoon slecht in, maar heb nu ook nog niet een fijn gevoel bij naar een salon gaan dus daar wacht ik ook nog even mee. Normaal baal ik dat ik niet van die mooie volle wenkbrauwen heb, maar voor nu is dat best even een voordeel.

1 like

Ik verf mijn wenkbrauwen, want mijn haartjes zijn super licht. En dan verf ik alleen de haren die ik geverfd wil hebben, en de rest zie je eigenlijk niet dus epileer ik ook bijna nooit

1 like

Tinyhouse

• Lijkt me interessant
  • Lijkt me veel te klein
  • Zou ik ooit overwegen in te wonen
  • Ik woon in een tinyhouse
  • Ik ken iemand die woont in een tinyhouse
  • Zijn overrated
  • Ik wil heel graag wonen in een tinyhouse in de nabije toekomst
  • Niks van dit alles

0 stemmers

Blote benen, maar dan op voorwaarde dat comfortabel ook inhoudt dat het niet plakt :joy: dus koud, maar niet té koud

Ik vind alleen die tweede zo zo ergerlijk omg. 1 fuckin rolletje. Flikker het weg, het kost 1 seconde. En hetzelfde geldt ook voor 1 velletje aan de rol laten hangen. Wat ben je dan flauw. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Lekkerste water zonder koolzuur wat je in de (Nederlandse) supermarkt kan kopen?

• Spa
  • Evian
  • Sourcy
  • Bar Le Duc
  • Chaudfontaine
  • Solan de Cabras
  • Join the pipe
  • Eigen merk
  • Je bent een merk vergeten namelijk:

0 stemmers