Stel je persoonlijke vraag #16

Ok ik heb een dilemma. Momenteel zit ik bij mijn ouders in het Noorden en ik wil eigenlijk heel graag terug naar mijn eigen huis. Als ik terug ga, moet ik ook terug naar kantoor (ongeveer 15 man, genoeg ruimte om afstand te houden). Ik wil dan wel nog af en toe met de trein om een weekend bij mijn ouders te spenderen. Ik hou me verder heel netjes aan de anderhalve meter etc., maar moet natuurlijk wel weer boodschappen doen als ik terug ben. Ik zou in principe ook nog thuis kunnen blijven werken, tot mijn baas beslist dat het anders moet.

Niemand in mijn omgeving zit in de risicogroep, behalve mijn oma’s, maar die zie ik nu ook niet.

• Gewoon doen, kan prima
  • Nee blijf gewoon waar je bent
  • Als je teruggaat naar huis en kantoor blijf je ook in de Randstad
  • Anders namelijk…

0 stemmers

Je je kan dan slechter tegen: kleuren, geschreeuw, drukte, bepaalde geuren en natte losgeraakte pleisters in hoekjes
Net als schudden en over de kop gaan denk ik.

3 likes

Ik ga zelf elk weekend naar mijn ouders toe. Als we allemaal geen klachten hebben mag dat van mijn moeders arts

1 like

Alleen de NS wil dat je de trein alleen gebruikt voor noodzakelijke reizen (mensen met een vitaal beroep die naar hun werk moeten)

18 likes

Ja dat is zo, maar ik zie in de weekends genoeg studenten.

Ik zou idd wel naar je eigen huis gaan, maar de trein ook skippen. Die is momenteel niet voor dat soort uitjes

En @Luzarl dat de arts van je moeder zegt dat je haar mag bezoeken zegt toch niets over hoe je dat doet? Vind het dus een beetje gek die te interpreteren als “dus ik mag met de trein”. Die arts kan toch niet voor de NS spreken.

2 likes

Nee snap ik allemaal maar mijn moeder heeft kanker en daarom ga ik naar huis dus ik vind het een beetje moeilijk om me hier dan om te moeten verdedigen. Had er ook overheen gelezen dat ze met de trein wilde, ik doe dat dus wel

4 likes

Nee ik bedoelde ook dat ik daar overheen had gelezen, van de trein. En ik weet ook wel dat @Brum het niet zo bedoelde maar ik schiet uit mezelf gewoon snel in de verdediging hierover

2 likes

@Xiomara @Rozevarken @crazyplantlady @Brum Thanks allemaal! Helpt wel om een wat objectiever beeld te krijgen dan de meningen van vrienden en ouders.

Oprechte vraag (geen aanval haha) aan mensen die Droomvlucht het leukste vinden; hoezo vind je die het leukst? Is dat dan jeugdsentiment of hou je verder niet van achtbanen? Of vind je het oprecht mooi? Dat laatste kan ik me namelijk echt totáál niet voorstellen dus ik ben benieuwd. :grin:

1 like

Jeugdsentiment! Vond het vroeger zo prachtig magisch en betoverend, dat ik dat gevoel weer een beetje herleef als ik er nu in zit

1 like

Stel je hebt een goede vriendin/zus/nicht met fertiliteitsproblemen en ze vraagt jou om draagmoeder te zijn. Zou je dit overwegen?

• Ja
  • Sowieso niet
  • Misschien, als ik bijvoorbeeld echt de laatste optie ben
  • Anders

0 stemmers

En ze vraagt om je eitjes te doneren, zou je dit overwegen?

• Ja
  • Nee
  • Misschien, als ik de laatste optie ben
  • Anders

0 stemmers

Ik vond het oprecht mooi! Is wel al wat jaren geleden dat ik er was maar toen was ik ook te bang om in veel van de andere attracties te gaan :sweat_smile:

Ik houd van achtbanen, maar Droomvlucht is echt puur jeugdsentiment, de hele kneuterigheid ervan, heerlijk :two_hearts:

1 like

Als het zakken met kleding zijn zou ik ze gewoon van de trap gooien en er achteraan lopen

21 likes

Mis jij het uitgaansleven?

• Gewoon nee
  • Ja een beetje
  • Ja heel erg
  • Nee ik ben blij dat het uitgaansleven stil ligt
  • Neutraal

0 stemmers

Ik had dit in m’n begin twintiger jaren zo kut gevonden. Toen ging ik echt minimaal 2 keer per week uit maar ook geregeld 4 keer.

In het begin van quarantaine vond ik het niet zo erg, maar nu begin ik het wel echt te missen

1 like

Ja, maar als mijn eigen kinderwens vervuld is. Ik ben dan wel wat ouder dus of het nog kan is een tweede.

Nee, maar ik ga ook gewoon nooit uit :neutral_face:

1 like

Heel egoïstisch maar dan zou ik denk ik eerst zelf een kind willen krijgen en daarna het wel prima vinden geloof ik. Weet niet zo goed waarom dat zo’n verschil maakt.

1 like