Stel je persoonlijke vraag #16

Ik vind het wel heerlijk dat jij als Belg toch nog de meest nuchtere DOE NORMAAL persoon van ons allemaal bent <3

Ik probeer me in te houden want objectief gezien weet ik dat ik niet bijzonder ben maar gevoelsmatig vind ik mezelf wel speciaal. Net als bij narcisme testen die vul ik altijd in op feiten en ervaringen en niet hoe ik me echt voel (kniel voor me graag)

5 likes

Ik vind wel dat hier veel mensen zitten met verhalen dat ik denk jemig hoe kan je hier mee zitten? Hoe kan je hier überhaupt over nÔdenken :sleeping:
Maarja misschien in het echte leven ook wel maar delen ze dat niet

13 likes

Ja, we zitten hier niet voor de gezelligheid maar voor de likes hĆØ. Laten we het hier dan tenminste wat leuker maken dan in het echte leven.

5 likes

Wat is erger

• Iemand die constant loopt te humblebraggen
  • Iemand die al z’n verhalen net iets verhalen leuker maakt dan de situatie was
  • Iemand die werkelijk overal mee zit/bang voor is/een probleem van maakt

0 stemmers

Welke ben je zelf het meest

• Humblebragger
  • Overdrijver
  • Zeurpiet

0 stemmers

Een verhaal moet je een beetje aankleden, niemand wil luisteren naar verhaal zonder enige versiering.

Maar het moet wel >85% waar zijn. Bijvoorbeeld dat Tomatenverhaal was versiering zonder inhoud, daar is ook niks aan.

17 likes

hebben jullie ooit een (enigszins) inspirerend persoon ontmoet die een economische/bedrijfskundige studie doet?

• ja
  • nee

0 stemmers

mijn theorie is dat die niet bestaan

6 likes

nu je het zegt :exploding_head:
(nee dus in mijn geval)

1 like

Dat hoge percentage nee is wel een beetje pijnlijk :sob:.

1 like

Oh love zeuren, ik zeur echt de hele dag door.

1 like

Mijn verloofde heeft bedrijfskunde (change management) gestudeerd om iets te kunnen veranderen en is 1 van de meest inspirerende mensen die ik ken.

21 likes

Geen idee op die laatste vraag. Ik heb het idee dat ik sowieso vrij weinig uit mezelf deel en liever luister naar wat anderen zeggen dan zelf in te brengen in het gesprek. Wat asociaal/gesloten dus eerder.

Ik moet zeggen dat ik economie en bedrijfskunde best verschillend vind. Ook al heb je ook de studie economie en bedrijfskunde (dus wat zeg ik eigenlijk?). Omdat bedrijfskunde vaak wat meer strategie en management en organisatie binnen bedrijven is. En economie meer over marktwerking, monetair en fiscaal beleid, economische modellen en systemen (economische groei, inflatie, werkloosheid, belastingen etc.).

Edit: ik zie dat ik helemaal geen punt maak en weet ook niet precies meer wat dat zou zijn dus hier ook mijn zegje waarin ik helemaal niks zeg

4 likes

Wat een saai verhaal

27 likes

ik ben goed in veel praten over niks

Ik geloof niet in geld

6 likes

Vooralsnog niks, maar ik haal gelukkig verder genoeg voldoening uit mensen vervelen.

zullen we nog wat haat polls doen.
heb zin in vermaak tijdens het eten

20 likes

M’n economiedocent van vroeger :woman_shrugging:t3: was een van de weinige docenten waarbij ik niet wegkwam met niksdoen in de les. Hij heeft me echt gepusht om een voldoende te halen op m’n examen, en inspireerde me om zelf docent te worden haha.

Edit: dat laatste omdat ie echt humor had en leuk met leerlingen omging. Denk dat dat voor veel economiestudenten niet geldt :see_no_evil: Tijdens de lerarenopleiding was er een economiestudent die zijn leerlingen standaard aansprak met ā€œjongetjes en meisjesā€, lekker kleinerend.

1 like

Gebruiken jullie wel eens smoesjes om van visite af te komen? Zo zei ik dus vandaag tegen iemand dat hij maar even kon komen chillen want moest nog huishouden doen maar in werkelijkheid ging ik serie kijken maar ja voelt ook zo lullig om tegen iemand te zeggen haha. Als ik (buiten corona om) op zaterdagavond allemaal vrienden over de vloer krijg en al weet dat ik het niet laat wil maken met hun roep ik gewoon dat mijn wekker vroeg gaat haha. :rofl:

• Ja regelmatig
  • Ja (heel) soms
  • Nee ben altijd eerlijk

0 stemmers

Euhm ja! @boemboem