Stel je persoonlijke vraag #16

nmsmvpe

6 likes

Ik vraag me af bij degene die op Nee gestemd hebben, waarom jullie dat vinden?

Ik ben vorig jaar getrouwd, als iemand op onze trouwdag zijn/haar partner ten huwelijk had gevraagd was ik echt not amused geweest. Onze trouwdag is ONZE dag, pak jij je shine maar op een ander moment.
Op de radio hangt af van de relatie, ik zou het zelf niet mijn ideale aanzoek vinden, maar die van gister kenden elkaar via de radio, dus ik kan me wel voorstellen dat hij het een goed idee vond op die manier. Dat de radio een soort rode draad in hun liefdesverhaal wordt

18 likes

https://www.telegraaf.nl/video/346815680/pijnlijk-huwelijksaanzoek-dan-ben-je-toch-achterlijk
Van de week is dat dus gebeurd, is helemaal verkeerd gegaan haha. Ze zijn zelfs uit elkaar gegaan?

1 like

Dan vindt die vrouw die man toch gewoon niet leuk genoeg om te trouwen. Als hierom je relatie helemaal verkeerd loopt :’) Ook echt iets beters verwacht. Je wilt toch samen zijn met iemand ja of nee. Ik denk niet dat de manier waarop dat tot stand komt dan uiteindelijk het resultaat bepaalt. Die waren sowieso nooit getrouwd.

8 likes

Moet zeggen dat het in mijn kunstgeschiedenis boek op de middelbare iets rozer was afgebeeld en dat vond ik nog mooier.

Trouwens, nu het toch over kunst gaat. Weet iemand een laagdrempelige manier om meer te leren over kunstgeschiedenis? Bepaalde youtubekanalen of series of docu’s? Ik vind het heel interessant maar heb er na de middelbare en een keuzevak op de uni weinig meer over geleerd.

26 likes

Ik zou niet in het openbaar gevraagd willen worden

4 likes

Sorry, is geen beginnen aan als ik moet gaan kiezen.

1 like

Nee ik heb geen lievelingsschilderij dus eigenlijk geen antwoord op je vraag maar deze vind ik gewoon mooi.

images (1) 4864376

512bdsjIoZL.AC

Maar als ik toch echt moet kiezen dan denk ik die van Gustav Klimt. Ik heb overigens helemaal geen verstand van schilderijen.

15 likes

Omdat ik benieuwd ben wat jullie zouden doen.

Dik 2 jaar geleden ging ik naar de tandarts omdat een kies van mij af en toe beetje zeurt, tandarts heeft toen een foto gemaakt en zag in mijn dode kies (want al wortelkanaalbehandeling gehad in een ver verleden) nog een heel klein stukje zitten wat misschien de “pijn” veroorzaakt.

Nu heb ik paar maanden geleden mijn verstandskies die ernaast zat eruit laten halen want die deed schijnbaar ook pijn en toen dacht de tandarts dat wortelkanaalbehandeling niet meer nodig is en hij twijfelt ook erg of het wel effect heeft. MAAR nu heb ik sinds 3 dagen dat het weer wat meer begint te zeuren en ik twijfel wat ik moet doen. Tandarts weet dus niet of dat zeurende echt weggaat als ik 500 euro er tegenaan gooi maar het begint de laatste dagen wel weer een stuk irritanter te doen, moeilijker te negeren.

Zouden jullie de gok wagen voor 500 euro (ben erg skeer haha) of toch afwachten? Tandarts zegt steeds dat ik beter kan laten zo als het bij beetje zeuren blijft maar vraag me toch beetje af wat anderen zouden doen in mijn situatie. Ik heb nog geen pijn dat ik mijn hoofd tegen de muur wil slaan ofzo, het zijn gewoon beetje irritante steken af en toe.

• Ik zou het toch proberen
  • Ik zou het gewoon eerst zo laten zoals de tandarts zegt

0 stemmers

Als ik het geld zou hebben zou ik het graag uitgeven aan de kans dat dat zeurende gevoel stopt. Want je kunt er altijd last van houden toch? Ik zou daar (lekker dramatisch) liever niet mee leven als het misschien ook anders kan.
Ik zou het balen vinden als het dan niet werkt maar dan heb ik het in ieder geval geprobeert.
Is er geen andere optie zoals de kies trekken?

2 likes

Nee ik mis al 2 kiezen dus alles wat er nog zit wil ik houden. :see_no_evil: En kies trekken voor iets waar ik niet van weet of dat het probleem is vind ik ook beetje te haha.

2 kiezen die niet je verstandskiezen zijn?

Ja. 1 was helemaal kapot en de ander zat een mega ontsteking onder.

Deze!
surrealism-dali-couple-600x400

Verder ben ik heel erg fan van het vroegere werk van Schiele maar daarvan heb ik minder één hele duidelijke favoriet

15 likes

Hmmm ik snap je wel, maar ik zou denk ik toch die wortelkanaalbehandeling nemen.

2 likes

Ik kan niet in je portemonnee kijken, het financiele aspect speelt natuurlijk ook mee, maar anders vind in het typisch een geval van niet geschoten is altijd mis. Het zou toch superfijn zijn als je van dat zeurende gevoel af bent?
Mocht het niet werken is het balen en ben je het geld kwijt, maar als het wel werkt zul je voor altijd blij zijn dat je het gedaan hebt.

1 like

Daar heb je ook wel weer een punt. Daarom dat ik ook benieuwd ben wat anderen zouden doen in mijn situatie haha en ik ga dinsdag tandarts ook wel even bellen om te vragen wat ik moet doen.

Niet precies hetzelfde maar ik heb soms last van 1 verstandskies. Zij vertelde mij dat die pijn in episodes komt en dan weer verdwijnt dus ze vond een wortelkanaalbehandeling overbodig. Ze had ook gelijk want het kan bijv. Een week een zeurend gevoel geven bij mij en daarna weer compleet voor een hele lange tijd verdwijnen. Ik hoop dat dat ook voor jou het geval is. Ik weet alleen niet hoe erg je pijn is. Ik kan er zelf dan wel prima ff mee leven wetende dat het weer verdwijnt.

1 like

Ja de laatste 3 dagen is het wel meer aanwezig maar normaal gesproken is het eigenlijk op moment dat ik mij het besef dat ik het beetje voel dat het ook wel weer weg is meteen.