Willen de mensen die nee stemmen dat toelichten?
Ja ben ik ook wel benieuwd naar. Is het een bewuste keuze om dan te praten?
Heel eerlijk, wij kijken weinig tv en vergeten het bijna altijd. Overigens als we wel toevallig tv hebben aanstaan doen we het wel.
Jaaa! Ook medeplichtigheid zonder gevolgen voor jou dan
Ik denk dat het niet bedoeld was om je te verantwoorden, maar gewoon uit interesse: is het een bewuste keuze of door andere omstandigheden?
Olga commandeur was op de Vierdaagse feesten en toen heb ik met haar mee bewogen live. Hoogtepuntje hoor.
En degenen die stil zijn, pauzeer je dan ook even waar je op dat moment mee bezig bent en ga je bewust gedenken?
- Ik ben wel stil maar ga wel door met waar ik mee bezig ben
- Ik ben stil en pauzeer alles en ga actief gedenken
- Ik ben wel stil en stop waar ik mee bezig ben maar gedenk niet actief, wacht gewoon 2 minuten terwijl ik aan iets anders/niks denk
0 stemmers
Als het kan ga ik het liefst naar een herdenking toe, of anders probeer ik toch wel wat van de tv-uitzending eromheen ook te zien om me er actief mee bezig te houden.
Yes voor de rode en roze delen. (Ik eet zelfs de oranje dingen niet, niet van fruitella, niet van winegums, niet van raketjes, want in mijn hoofd lust ik die niet, zelfs al hebben ze in de praktijk dezelfde smaak als het rode).
Ik sta er zelf dus ook niet heel erg bij stil, pas toen ik vandaag dingen in het nieuws zag dacht ik oja het is 4 mei 2 minuten stil om 20 uur. Ik kijk het dan wel en ben wel stil maar ben er verder daarbuiten ook niet echt actief mee bezig eigenlijk. Ligt misschien ook erg aan je omgeving in hoeverre âhet leeftâ? Zeker nu de laatste generatie veteranen nog net leeft zal het voor de mensen daarna wel minder gaan leven denk ik. Maar tegelijkertijd is er wel weer veel awareness voor het levend houden van deze culturele herinnering met nieuwe monumenten en die hele NOS-toestand die er nu is.
Je hoeft je niet te verantwoorden en je hoeft me ook niets te beloven hoor. Ben gewoon benieuwd.
Ik vind het ergens best jammer dat het niet mogelijk is om erbij te zijn op de Dam dit jaar, dat was vorig jaar heel indrukwekkend
Ik probeer altijd wel âactief te gedenkenâ maar in de praktijk ben ik na een minuut vooral aan het nadenken over hoe raar het eigenlijk is om specifiek ergens aan te denken, en dat ik niet goed weet waar ik dan precies aan moet denken tijdens dat actieve gedenken. Iets met een roze olifant?
Ik was een paar jaar geleden in een uitverkochte Ziggodome. Was ook echt super indrukwekkend, hele zaal stil gewoon.
Wow, wat een passief agressieve reactie zeg.
Serieuze vraag: Wie ben je het meest in Matilda?
- De wijsneus Mathilda
- De goody two shoes juf Honey
- De slinkse verkoper vader
- De leeghoofdige moeder
- De saaie Lavander
- De gemene mevrouw Trunchbull
- De dikke vraatzuchtige Bram
0 stemmers
Hoe ouder ik word hoe minder ik ervan vind. Zou denk ik 24 en 28 ook wel âveelâ hebben gevonden toen. Ik heb het nu op -6 tot +7 staat. Bij eind 30 begin ik wel wow te denken.
Vind je Ice Tea Green
- Echt mega lekker en ik drink het ook vaak
- Echt mega lekker maar ik drink het eigenlijk niet vaak
- Gewoon lekker
- Niet lekker
- Echt vreselijk goor
- Nog nooit gehad
0 stemmers
Heb je een herbruikbare fles voor water (zoiets als een Dopper bijv)
- Ja en gebruik ik vaak
- Ja maar gebruik ik eigenlijk nooit
- Nee ik verwoest graag het milieu
- Ik drink geen water
0 stemmers
Koop je wel eens bloemen voor jezelf?
- Ja vaak zat love bloemen
- Ja soms maar meestal denk ik toch oeeeh duur zeg
- Nee ik krijg ze alleen
- Nee ik hou niet van bloemen
0 stemmers
Heb je er ook zoân schijthekel aan als bloemen dan uitgebloeid zijn en uit gaan vallen en lelijk worden en je ze weg moet gooien
- Ja daarom koop ik dus nooit bloemen
- Ja vind ik heel irritant en ik laat ze dan altijd veel te lang nog staan tot het echt echt echt niet meer kan en dan krijg ik ze altijd met moeite in een vuilniszak eigenlijk vind ik het echt botte ellende maar is geen reden om geen bloemen meer te kopen
- Nee hoor no biggie, ik gooi ze dan gewoon meteen weg geen last van eigenlijk
0 stemmers
Koop je nog wel eens âgewoneâ boeken?
- Jazeker doe ik dat
- Alleen soms (bijv als ze het boek niet digitaal hebben)
- Nee ik lees enkel en alleen nog maar op een ereader oid
- Ik kan niet lezen dus weet eigenlijk niet welke optie ik nu aanklik
0 stemmers
Heb je vroeger wel eens het spel Zeeslag gespeeld?
- Ja heb ik, vond ik echt fantastisch
- Ja wel eens maar vond het niet zo boeiend
- Nee ik had wel wat beters te doen
- Zeeslag?
0 stemmers
Heb je op latere leeftijd wel eens Zeeslag gespeeld en kwam je er toen achter dat het eigenlijk echt een vreselijk saai spel is?
- Nee vroeger wel gedaan maar daarna nooit meer (en ben nu in shock, is het een saai spel??)
- Ja nog wel eens gedaan en vond het inderdaad ook tering saai
- Ja nog wel eens gedaan maar vond het nog steeds superspannend en leuk
- Heb ik nooit gedaan zei ik toch
0 stemmers
Vond je als kind Twister ook zo leuk?
- Ja enig maar zou het nu echt niet meer willen doen
- Ja enig maar zou het nu echt niet meer kĂșnnen doen
- Ja enig en zou het nu alsnog wel willen doen
- Nee vond ik echt stom en zou het nu ook niet willen/kunnen
- Nee vond ik echt stom maar nu denk ik hey misschien heb ik wel wat gemist en zou ik dat eigenlijk best wel willen doen
0 stemmers
Heb je een waterkoker met instelbare temperatuur?
- Ja man en gebruik ik ook vet vaak
- Ja maar gebruik het eigenlijk nooit want ik verbrand graag mân mond aan mân theewater
- Nee heb ik niet maar wil ik wel
- Nee heb ik niet en ook geen behoefte
- Ik gebruik nog een fluitketel (of heb een Quooker)
0 stemmers
Ik heb echt veel moeite met het gebrek aan neutrale antwoordopties in deze polls. Bijna alle antwoorden kloppen daardoor niet voor mij en dan wil ik eigenlijk niet stemmen uit protest. Maarja ik wel stemmen
Ahahaha ja sorry zijn de anti-neutrale antwoorden polls, dan maar kiezen wat het meeste past
Lavender de stijlicoon