Stel je persoonlijke vraag #16

Nee volgens mij kookt het dan tot het 60/70/80 graden is

1 like

Ja dan heb je net niet gekookt water. Dan is het gewoon warm

1 like

Nee hij laat het dan niet koken maar verwarmt het alleen tot de ingestelde temperatuur (wel dus altijd ff ‘nieuw’ water in doen) Ik vind het ideaal voor vooral groene thee.

1 like

Ja je kan uiteraard ook tot 100 graden gewoon dus daarom is het wel een waterkoker :ok_hand:t3:

3 likes

Groene thee is het beste bij 80° of lager, anders wordt het bitter. Dat is het enige waarvoor het voor mij relevant zou zijn :stuck_out_tongue:

5 likes

Sommige varianten zelfs op 60°C. Voor mij is zo’n ding echt onmisbaar.

2 likes

Jaaa das ook vooral waar ik hem voor heb! Ideaaaal :heart:

2 likes

Ja ik laat het dus afkoelen want ik heb gewoon een sloeberige waterkoker die alleen kan koken, maar zou het wel willen! Smaakt ook afgekoeld prima voor mij.

1 like

Hoe weet je precies wanneer je groene-theezakje erin moet of hou je er een thermometer bij? :relaxed:

Nee ik wacht gewoon eventjes haha

1 like

Huh haha. Water van 60 graden is water van 60 graden, heet water smaakt toch ook niet anders dan koud water? Alleen de temperatuur verschilt. Het smaakt allemaal gewoon naar water.

3 likes

Ja of ik giet het bij het restje water wat nog in de theepot zat! Zou opzich wel zo’n luxe waterkoker willen, maar die ik heb werkt nog (ook als is hij minstens 20 jaar oud) en weiger iets dat het nog doet te vervangen

2 likes

Nee, maar ik vind het zo’n instelbare waterkoker ook veel praktischer in gebruik. Zeker als je vaak thee drinkt.

1 like

O misschien is dat wel zo! Geen idee eigenlijk maar het klinkt zo gek nog niet. Ik gebruik beide methodes en heb iig echt nog nooit verschil geproefd. Maar ik ben ook niet echt een purist of fijnproever moet ik zeggen.

1 like

Je kunt vooraf een waterfilter gebruiken om het water te filteren op kalk. Dat is idd beter voor de theesmaak.

1 like

Normaal wel altijd, maar moet nu de kinderen naar bed brengen dus dat gaat niet om 20.00, ga later op de avond wel 2 minuten stil zijn, maar om acht uur precies gaat dat niet lukken want dan kan ik niet waarschuwen dat ze in hun bed moeten gaan liggen voor ik ontplof :crazy_face:

1 like

Heb jij ook minstens één zo’n oplader?

• Ja
  • Nee
  • Meid ga heel snel een nieuwe halen

0 stemmers

Ik dacht eerst even dat ik naar een hele crappy joint aan het kijken was haha (ik keek vanaf rechts).

24 likes

Ohh ik vind dit eng.
Brandgevaar :nerd_face:

2 likes

Ik hoop dat dit het gaat voorkomen deze keer

9 likes