Mijn zus en ik heb meerdere namen maar mijn broers niet 
ohhh gek! ik zou wel benieuwd zijn waarom jij en je zus dan wel en je broers niet 
Dat hebben wij ons ook altijd afgevraagd maar mijn ouders hebben daar niet echt een reden voor
We hebben sowieso vreemde namen haha, gekke hippie ouders 
Omdat men dacht dat ik het niet ging halen is de bijnaam van mijn vader nu mijn naam
Best luguber.
Bij mij en m’n jongere broer is dat het geval 
O neee, ik heb helemaal niet meer dan vijf namen! Ik heb er maar één en kan mijn stem niet meer naar iets relevants veranderen. 
Passen jouw voor- en achternaam goed bij elkaar?
- Ja, en daar hebben mijn ouders (waarschijnlijk) bewust bij stilgestaan.
- Ja, gewoon.
- Nee, maar mijn ouders vonden van wel.
- Nee, en daar hebben mijn ouders niet over nagedacht.
0 stemmers
Uh geen idee haha? Wat is goed of niet goed bij elkaar passen?
Ja geen idee, ik hoop eigenlijk op antwoorden van mensen die Felix de Kat of zoiets opmerkelijks heten. 
Hmmm ik heb geen schaamnaam of zo, maar mijn ouders wilden geen korte naam bij onze korte achternaam
Ik dacht altijd dat een roepnaam niet hetzelfde is als je voornaam (dus alleen een afkorting of andere naam), dus ik ging het even googelen, geeft wiki een prachtig voorbeeld:
Een roepnaam krijgt men soms bij de geboorte al mee (in een annonce staat weleens zoiets als “we noemen haar Fifi” terwijl het kind officieel Sophie heet)
Bij Fifi denk ik aan een schoothond?
Overigens kan roepnaam ook je echte voornaam zijn kom ik achter
Mijn voornaam is specifiek bij mijn achternaam uitgezocht! Ze wilden dat de R in mijn achternaam mooi zou doorrollen, dus daarom heet ik zoiets als Tara Ridder
Voor iedereen die alleen woont: Bedenken wat ik ga eten als avondeten vind ik…
- Vaak wel lastig
- Soms lastig
- Geen probleem
0 stemmers
Oh dat is wel een goeie ja haha, hoe hou je die lijst bij? Met een speciale app of?
Ik heb daar zeker rekening mee gehouden bij het kiezen van de naam van mijn kind. Kort voor haar geboorte kreeg een kennis een kind. De laatste letters van haar voornaam zijn Ana en de eerste letters van haar achternaam zijn Aal. Als je haar naam snel zegt hoor je gedeeltelijk Anaal en dat vind ik ondoordacht. (Bijvoorbeeld Rilana Aalbrecht)
Ik heb een korte Engelse voornaam en een korte super Nederlandse achternaam, mijn tweede naam is dan wel weer lang en Engels. Vind het niet mega geweldig, zeker omdat je mijn tweede naam ook heel Nederlands uit kan spreken 
Gefixt 
Ja ik heb dit ook, dat werkt echt zo fijn! Heb een google doc en daarin staan alle gerechten die ik regelmatig eet. Als ik dan een boodschappenlijstje maak dan pak ik dat erbij en weet ik meteen wel dingen die ik wil eten die week.
Heb wel per ongeluk gestemd terwijl ik samenwoon maar goed nog steeds soms lastig om te bepalen wat we gaan eten.
Ik twijfel met name tussen 0 of 1 kind(eren). Denk niet dat ik er ooit uit kom haha.
Maken jullie wel eens gebruik van een whatsapp status? Dus een foto uploaden onder het kopje dat naast je gesprekken staat. Ik zie heel af en toe dat iemand daar wat in plaatst doordat er dan zo’n bolletje achterstaat, maar voor m’n gevoel kijkt niemand daarnaar.
- Ja, vaak
- Ja, soms
- Ja, één keer gedaan
- Nee nooit
0 stemmers
naar de leuke blonde kapster omdat mijn vader de naam en de kapster mooi vond. 
oja en ik heb een tweede naam omdat mijn naam met dezelfde letter begint als de naam van mijn zus en dat vonden mijn ouders niet handig i.v.m. post.