Mijn voornaam is een combinatie van de namen van mijn vader en moeder ben daar ook blij mee.
en bij de slagroomtaart ook de nootjes!!! maar die zitten niet op elke slagroomtaart.
Mijn voornaam is een combinatie van de namen van mijn vader en moeder ben daar ook blij mee.
en bij de slagroomtaart ook de nootjes!!! maar die zitten niet op elke slagroomtaart.
Bedoel je de hazelnootrand?
Je echte naam
Hier had ik het laatst nog over, aangezien veel mensen van mijn leeftijd het bijzonder vinden dat mijn ouders blijkbaar ‘ouderwets’ waren in het geslacht bewaren als verrassing bij de geboorte. Bij mijn jongere zusje wilden ze het ook niet weten. Tegenwoordig zie je het al helemaal zelden meer gebeuren. Eerst dacht ik dat ik het ook niet wilde weten omdat dat idee me best tof leek, maar nu denk ik dat ik het liever wel zou willen weten, puur omdat het praktischer is. M’n vriend heeft ook al uitgesproken het absoluut te willen weten, zou het echt niet aan kunnen ook als hij het wel weet maar ik niet
Jaaa die inderdaad dan had ik trouwens net zo goed ‘de rand’ kunnen stemmen haha
Waarom is dat ouderwets eigenlijk? Waren er vroeger ook minder mogelijkheden om het geslacht al te zien voor de geboorte of is het iets cultureels? Vind het wel interessant
Vroeger kreeg je ook niet zo vaak een echo. Mijn moeder kreeg er bij haar zwangerschappen in totaal maar twee. Eentje om te zien of de zwangerschap goed was en eentje om te kijken of ze een tweeling kreeg. Er werd niet eens gevraagd of ze het geslacht wilde weten.
Het lijkt me best wel leuk om zo’n taart te laten maken en die gewoon samen helemaal op te vreten nadat we het geslacht weten
Stiekem hou ik alleen van Shrekfilms en Minions
heb jij meerdere namen? doopnamen of gewoon een tweede/derde naam
0 stemmers
zo ja, hoeveel namen heb je?
0 stemmers
heb je een “losse” roepnaam of is komt je roepnaam voort uit één van je andere namen? bijvoorbeeld: elisabeth rozemarijn en je roepnaam is lisa
0 stemmers
als je broers of zussen hebt, hebben zij meerdere namen?
0 stemmers
zo ja, weet jij de extra namen van je broers/zussen?
0 stemmers
heeft één van je ouders maria als extra naam?
0 stemmers
wil jij je kinderen later een extra naam geven?
0 stemmers
als je geen extra naam of namen hebt, had die alsnog graag gehad?
0 stemmers
Mijn zus en ik heb meerdere namen maar mijn broers niet
ohhh gek! ik zou wel benieuwd zijn waarom jij en je zus dan wel en je broers niet
Dat hebben wij ons ook altijd afgevraagd maar mijn ouders hebben daar niet echt een reden voor We hebben sowieso vreemde namen haha, gekke hippie ouders
Omdat men dacht dat ik het niet ging halen is de bijnaam van mijn vader nu mijn naam Best luguber.
Bij mij en m’n jongere broer is dat het geval
O neee, ik heb helemaal niet meer dan vijf namen! Ik heb er maar één en kan mijn stem niet meer naar iets relevants veranderen.
Passen jouw voor- en achternaam goed bij elkaar?
0 stemmers
Uh geen idee haha? Wat is goed of niet goed bij elkaar passen?
Ja geen idee, ik hoop eigenlijk op antwoorden van mensen die Felix de Kat of zoiets opmerkelijks heten.
Hmmm ik heb geen schaamnaam of zo, maar mijn ouders wilden geen korte naam bij onze korte achternaam
Ik dacht altijd dat een roepnaam niet hetzelfde is als je voornaam (dus alleen een afkorting of andere naam), dus ik ging het even googelen, geeft wiki een prachtig voorbeeld:
Een roepnaam krijgt men soms bij de geboorte al mee (in een annonce staat weleens zoiets als “we noemen haar Fifi” terwijl het kind officieel Sophie heet)
Bij Fifi denk ik aan een schoothond?
Overigens kan roepnaam ook je echte voornaam zijn kom ik achter