Heb gestemd!
Maar bij mij is dat dus echt heel verschillend, op professioneel gebied kan ik heel rationeel nadenken en ben ik heel doel- en oplossingsgericht, persoonlijk ben ik meer van gewoon doen of het er niet is en halve nachten wakker liggen van het piekeren…
Het is bij mij alles of niets. Ook met bijv vriendschappen. Als ik je mag heb ik alles voor je over, maar als je me kwetst of weet ik het dan kan je niks meer goed doen en besta je niet meer voor me.
Wbt verslavingsgevoelig zijn is het een beetje hetzelfde. Ik drink bijv niet omdat ik dan direct doorga tot ik niet meer op mijn benen kan staan enzo.
Best vermoeiend soms
Oh dit ja. Dat bingen. Ik heb heel weinig discipline. Kan wel voelen wanneer ik moet stoppen maar ga vaak over mijn grens. Qua drank gaat het wel goed, meestal :p, maar rond mijn 20e ging het echt vaak niet goed en gebruikte ik het ook wel als coping. Nu is mijn copingsmechanisme slapen :’)
Ja heel herkenbaar! Stoppen met roken en blowen heb ik echt lang over gedaan ook. Weet ook zeker als ik nu 1x een sigaret op steek dat ik dan gelijk weer terug ga naar een pakje per dag
Ik maak niet zo vaak plannen. Misschien gaat het daar al mis. Ik doe vaak maar wat en kijk wel waar ik uitkom.
Same. Heb vrij veel mensen die ik echt kapot negeer doordat ze me iets geflikt hebben.
En ik heb een man die echt met de hond van de kat van de achterbuurman die op z’n schoot gescheten heeft nog beste vrienden is.
Die begrijpt me hier ook totaal niet in
haha ik heb dit ook, vergeven ok vergeten nee.
xoxo kreeft_91
De Rocky films
- Leuk!
- Meh
- Stom
- Nog nooit gezien
- Alleen deel … is goed
- EYE OF THE TIGERRR
- LIVING IN AMERRRICA
0 stemmers
Please dit menen jullie niet. Niet eens deel 1?
Is ook de enige deel die ik helemaal heb gekeken hoor
Ik ook. Krijg het ook regelmatig te horen ‘doe je niet een beetje moeilijk? Het is toch al zo lang geleden?’
Nope. Kan ik niet en wil ik niet
Als ik er al een zou kijken zou het een van de Creeds zijn. Maar tot nu toe heeft zelfs de aantrekkingskracht van (een halfnaakte ) Michael B. Jordan me niet zo ver weten te krijgen…
Ik had die ook als optie in de poll moeten doen
Ik vind Rocky 1 en 2 goed en de Creed films. Ik heb deel 3 wel gezien, maar vond ik tegengevallen. Toen ben ik gestopt met de Rockyfilms.
Dit snap ik dus nooit want verslaving komt sterk in mijn familie voor, maar ik heb daar (als enige) echt geen last van. Altijd kunnen stoppen met roken wanneer ik wilde, allerlei soorten drugs gebruikt zonder problemen, alcohol is ook nooit een ding geweest.
Nu moet ik tijdelijk stoppen met blowen (heb ruim een jaar bijna elke dag geblowed) en ik heb er echt nog geen seconde moeite mee gehad.
Vind dat zo raar. Als iemand verslaafd zou moeten zijn ben ik het. Zeker kijkend naar mijn familiehistorie.
Je bedoelt dat je sowieso verslaafd bent als je elke dag blowt? Ben ik ook wel benieuwd naar @Infidel
Vooral over wiet zeggen mensen in mijn omgeving ook dat ze niet verslaafd zijn (“ik zou zo kunnen stoppen als ik wil, maar dat wil ik niet”), terwijl ze dan wel elke dag wiet roken.
Ik slaap beter als ik blow. Dus wiet helpt me een beetje. Is dat afhankelijkheid? Ik weet het niet. Ook zonder wiet slaap ik, maar iets minder goed en het duurt wat langer voordat ik in slaap val.
Ik denk dat er ontzettend veel potentieel verslavende dingen zijn die ons in principe kunnen helpen tot we er geen controle meer over hebben. Volgens mij ligt daar de grens van verslaving. Maar misschien dat dat niet de juiste definitie is hoor.
Volgens mij zegt elke verslaafde dit eens in zijn leven
Maar als ik niet blow slaap ik niet slechter dan voordat ik ging blowen. Is er dan nog steeds spraken van afhankelijkheid? Ik herken verder ook weinig uit die lijst, het enige is dat ik meerdere malen per week blowde. Maar als er spraken is van afhankelijkheid hoeft dat misschien ook niet altijd negatieve gevolgen te hebben, of wel?
Ik vind wiet wat dat betreft echt een sluipverslaving. Iedereen die ik ken die blowt heeft er een argument voor en dat is altijd om beter te kunnen slapen, dat ze zonder blowen te druk zijn of niet genoeg eten. Dat je al die problemen in stand houdt door elke dag te blowen lijkt niet binnen te komen.
Wat dat betreft is het, in mijn ogen als niet-blower, iets te sociaal geaccepteerd. Een roker kan voor sigaretten geen ander argument geven dan verslaving en iemand die elke dag drinkt komt vaak ook niet verder dan “ik vind het lekker en dat ene glas wijn/biertje kan toch geen kwaad, is gezellig”.
Zeggen dat je kan stoppen wanneer je wil begrijp ik ook nooit, waarom doe je het dan? Wiet is best duur en je gaat mettertijd alleen maar meer blowen, toch? Ik vind het moeilijk er begrip voor op te brengen, misschien ook omdat ik zelf niet blow en stoned zijn echt zeldzaam vervelend vind, maar dan nog.
Stoppen met wat dan ook is moeilijk, dat realiseer ik me maar al te goed. Na 2 pogingen ben ik ook nog niet helemaal gestopt met roken dus ik bedoel het niet lelijk!
Oneindig hoofdpijn