Stel je persoonlijke vraag #16

Ik mis de ‘welke pasta ben jij?’

1 like

Oké ik heb een dilemma. Ik gebruik sinds het begin van de quarantainetijden het appartement van onze buurvrouw (naast ons appartement, in hetzelfde ‘huis’ zeg maar) als kantoor, omdat zij naar haar ouders is gegaan. Met haar toestemming uiteraard! Dat is echt lifesaving geweest want we hebben een kleine woonkamer en geen extra werkkamer ofzo. Zij is zo’n 8 jaar jonger en student en we spreken haar normaal gesproken niet echt, alleen over de klusjes in het huis etc.

Ze is straks meer dan twee maanden weggeweest, en heeft haar kamer een beetje een rush verlaten. Nu twijfel ik of ik haar appartement moet opruimen (heb al een paar keer gestofzuigd wel) als bedankje. Als in: oude wijnflessen naar de glasbak brengen, haar kasten afstoffen, even alles weer fris maken. Of zou dat te moederlijk/eng overkomen dat ik dat doe? Haha help ik weet het niet!

• Ja, dat is lief
  • Mhoaw, ik weet niet of ik dat zou doen
  • Nee, dat is echt too much

0 stemmers

Als ik je buurvrouw was zou ik het heel lief vinden!

Als iemand dat bij mij zou doen, zou ik het wel lief vinden maar zou me ook een beetje ongemakkelijk voelen. Misschien kan je het vragen? Dat je haar wilt bedanken en dat je daarom graag de boel wil opfrissen voor als je thuis komt?

14 likes

Ja dit idd. Ik zou me wel opgelaten voelen denk ik, maar het gebaar wel waarderen.
Ik zou het zelf ook aan haar vragen

en @Luipaard Ja ik had dit idee ook al na 3 weken en toen dacht ik: oh nee als ze nu thuiskomt vind ze dat misschien ongemakkelijk omdat ze nu nog wel herinnerd hoe ze het heeft achtergelaten. Maar inmiddels is het zo lang geleden dat ze denk ik sowieso niet echt meer op dr netvlies heeft hoe ze het heeft achtergelaten haha dus nu vond ik het dan misschien minder ongemakkelijk? En ik denk dat als ik het vraag ze sowieso zegt: ‘oohh nee joh dat hoeft echt niet’.

Maar misschien dat ik het kan verpakken a la ‘we hebben een lente schoonmaak gedaan in ons huis en ook even jouw glas weggebracht etc, dan heb je weer een fris huis als je thuis komt!’. Ik wilde sowieso iets lekkers achterlaten en misschien een bos bloemen als bedankje

6 likes

Ik zou het heftig vinden als mijn buurvrouw echt een grondige schoonmaak zou doen, maar ‘oppervlakkige’ dingetjes zoals glas wegbrengen en stoffen zou ik blij mee zijn

23 likes

Ik vind het lief! Maar de kasten afstoffen vind ik wat too much. Ik zou dan eerder wat je op het blote oog ziet opruimen zoals bijv. Die wijnflessen, stofzuigen en een bloemetje op tafel zetten.

10 likes

Zeker doen, maar inderdaad niet te ver doordraaien en haar onderbroekenla Konmari-en.

Mijn bestie/hondenoppas vindt schoonmaken helemaal dolletjes en ik ben altijd zo dankbaar als ik thuiskom en m’n keuken is ineens weer helemaal schoon of de planten zijn allemaal afgestoft. Echt heerlijk thuiskomen toch!

2 likes

Nee aan haar rommel zou ik niet zo snel zitten. Ik zou het zelf niet prettig vinden als iemand anders in mijn huis opruimt. Wie weet zit zo iemand ook wel in al mijn kasten. Maar ik zou wel iets van een reep chocola/bos bloemen/fles wijn in de koelkast achterlaten als bedankje dat je haar huis hebt mogen gebruiken.

(ik ben ook gewoon een beetje allergisch voor anderen die mijn huis schoonmaken door een trauma aan een vroegere huisgenoot die niet begreep wat privacy was)

1 like

Ik zou eerder wat leuks achterlaten als bloemen/drank/wat te eten. Zou zelf denken van ja misschien had ze wat ze heeft laten staan nog nodig voor een of ander project? I dont know. Mijn zooi hoeft iemand ook niemand op te ruimen, maar iets leuks achterlaten zou ik wel waarderen.

3 likes

Ik durf echt geen nee te antwoorden, daarvoor is mijn talenkennis echt te beperkt hahaha

1 like

Ik werk het beste met een deadline, wat ik niet als mijn eigen tempo zie

6 likes

Kwaliteit en voldoening vind ik dubbel zo belangrijk

2 likes

Niet heel letterlijk maar m’n achternaam is vrij vertaald wel iets grappigs in een andere taal haha

Smijt het leven vaak de deur dicht recht in je gezicht?

Oftewel; wordt je vaak afgewezen/mislukken dingen/heb je opvallend vaak pech?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Welke Geer ben jij?

• Geen kracht voor
  • Om te gieren
  • Zuurpruim
  • Hou d’r van

0 stemmers

Heb jij al gehad dat je buiten moest wachten bij de supermarkt omdat er niet meer mensen naar binnen mochten op dat moment?

• Ja 1 keer
  • Ja een paar keer
  • Nee
  • Nee maar ben ook nog niet bij de supermarkt geweest sinds corona

0 stemmers

Ja, tot nu toe elke keer dat ik ging :sweat_smile:

5 likes

Oh damn haha… Drukke stad ofzo waar je woont dan zeker?