Stel je persoonlijke vraag #17

Ik heb bloemkool in de koelkast tht 24/5. Iets bruinig. Heb nog niet geroken. Maar ik vind zelf dat ik het nog best kan eten.

  • Ja kan prima
  • Nee weggooien joh, goorlel

0 stemmers

met groente kan er echt heel weinig misgaan, zo lang het niet funky ruikt is het prima te eten (en waarschijnlijk is ook alleen de 'top’laag bruin)

2 likes

Of tenzij het smeuïg is geworden. Dan ook niet meer.

2 likes

Wie beweegt krijgt er twee

8 likes

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden?

Je hebt gesolliciteerd en zou oorspronkelijk van zowel bedrijf X als Y aankomende vrijdag horen of je werd aangenomen. Nu belt bedrijf Y al dat ze vrijdag ochtend vroeg al willen weten of je die baan aanneemt of niet. Langer wachten krijg je de tijd niet voor. Je voorkeur gaat eigenlijk uit naar bedrijf X. Met corona zijn de vacatures ook wel wat minder maar schijnbaar heb ik wel vaker beet.

  • Gewoon bij bedrijf Y gaan werken ondanks het feit dat je minder bedenktijd krijgt dan wat eerder was afgesproken.
  • Gewoon bedrijf X (je voorkeur) morgen al telefonisch benaderen en de situatie uitleggen. Misschien valt er iets te regelen
  • Sowieso niet met Y in zee gaan omdat je het raar vindt dat je minder bedenktijd krijgt dan dat je zelf had afgesproken.
  • Anders…

0 stemmers

Daar is een heel topic voor he

2 likes

Deconstructivisme

Oh wacht, zal ff plaatje zoeken. Ben @zwaardvis niet.

image

12 likes

Gewoon vrijdag ochtend vroeg tegen bedrijf Y zeggen dat je de baan wil en als X je later belt dat ze jou willen dan bel je Y op en zeg je

afbeelding
Neem aan dat je niet meteen vrijdagochtend langs moet gaan om je contract te tekenen. En zowel dan heb je een maand proeftijd.

64 likes

Je kan ook ja zeggen tegen Y en eventueel ivm proeftijd nog gewoon stoppen binnen een maand toch?

2 likes

Dit is bij mij letterlijk een keer gebeurd. Er was bij bedrijf X nog een tweede kandidaat en we moesten allebei nog een test maken. Toen heb ik opgebeld en hebben zij die andere kandidaat de test eerder laten maken. Toen was ik het geworden en heb ik snel het andere bedrijf afgebeld.

6 likes

Heh, ho wacht, staat er een houdbaarheidsdatum op bloemkool? :exploding_head: of heb je losse roosjes gekocht?

1 like

Ja, zo zou ik het ook doen, @anon42392789. Misschien niet heel netjes als je het daarna afzegt, maar zij doen ook raar dat ze het ineens zo snel willen weten.

2 likes

Vind je ruby chocolade lekker?

  • Ja, heerlijk!
  • Wel lekker, maar zou er niet snel voor kiezen
  • Ligt eraan waar het in verwerkt zit of van welk merk het is
  • Nee, bahhh!
  • Nog nooit geproefd
  • Nog nooit van gehoord

0 stemmers

@EleanorRigby @Fredje Ik krijg geen proeftijd bij dat korte dienstverband. Normaliter zou ik dat ene al gewoon afzeggen om hoe het gegaan is, maar nu is het belangrijkste dat ik gewoon even werk heb in die richting zodat ik mijn extra opleiding af kan maken. Anders zou ik ook gewoon rustiger afwachten en meer risico nemen.

Moet je vrijdag meteen al tekenen dan daar? Dan wordt het idd lastig…

1 like

Ja haha, een zakje

Vinden jullie het fijn om een mondkapje te dragen?

  • Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee

0 stemmers

Ja afgeschermd en met de westerstorm heeft de hele binnenstad van m’n balkonscherm mogen genieten. Compleet weggewaaid. Heb er daarna nog zo’n rietscherm voorgedaan maar mwah, is niet echt m’n ding. Snap wel goed dat mensen hun balkon willen afschermen. Ik ga zelf daar snel weg maar als ik er nu in zou komen wonen zou ik eerder nog een hoge soort van plastic heg ervoor doen. :rofl: Privacy voor alles.

Oh dacht al dat ik iets gemist had. Heb vanmiddag nog een bloemkool gekocht, was al even bang dat ik de tht sticker had opgegeten ofzo haha

1 like

Ik heb het gevoel dat ik stik in dit ding, ik heb nu 3 verschillende soorten. Ik heb als oefening 1 een halfuur opgehouden en dan veel te praten en te doen etc. Het went, maar ik was echt blij dat ik het af kon zetten. M’n vriend vond het nog erger zelfs, terwijl ik denk dat hij een veel betere longinhoud enzo heeft.