Hahaha ja, dit wordt een saaie poll
Terwijl ik nu zit te Googlen of ik die boeken nog ergens goedkoop kan bestellen!
Ik was hier verslaafd aan Had echt iets van 65 delen en alles gelezen. Werd vorige maand ook nog besproken in het Wat je als kind fancy vond topic!
Gertie was de luidruchtige, sportieve chick die alles altijd regelde, Petra woonde tegenover het Vondelpark en had suikerziekte en was volgens mij als eerste met jongens bezig, Joke was de hippe Aziatische meid die van mode hield en haar oma Mimi woonde bij haar thuis, Inge was verlegen en woonde alleen met haar vader. En Betty weet ik niet meer zo goed, zij was geen OG lol. Trouwde Inge’s vader niet met Betty’s moeder en werden zij stiefzussen?
Ja heb alleen nog de eerste aflevering gezien en moest ook even schakelen. Vooral Cher van Clueless als moeder vond ik lastig om mee te dealen
@Crystalfire Ja, volgens mij heb je gelijk! En op een gegeven moment kwamen ook nog Tine en Jessie erbij. En Tine had 7 broers en zussen waaronder een drieling dacht ik, was ik altijd heel erg van onder de indruk
Cindy
En Floortje en de olijke tweeling
Ik heb een paar jaar geleden expres een vak gevolgd over jeugdliteratuur omdat ik vroeger nooit ‘meidenboeken’ las en ik wilde weten waar het bij mij precies aan lag. Helaas konden dat soort boeken mij ook als volwassene niet bekoren. Ik vrees dat ik wel beter een zoon zou kunnen hebben en dan niet vanwege het aanleren van goed gedrag of minder ‘gevaar’ lopen o.i.d., maar omdat ik gewoon geen kaas heb gegeten van zaken die traditioneel gezien worden als ‘meidendingen’.
Toevallig noemde ik die boeken een tijdje geleden in het nostalgie topic en daar kwam wel reactie op van mensen die het ook kenden.
Vanaf hieronder, mocht je het leuk vinden om te lezen:
Was gisteren al door de afleveringen heen
Omg zoveel nostalgie, ook al die andere series die genoemd worden
Ik heb vroeger de volwassen persoon in kwestie financieel behoorlijk uit de brand geholpen als tiener, waardoor ik het belachelijk zou vinden dat ik nu $$$ zou moeten betalen.
Ik weet zeker dat m’n ouders absoluut niet akkoord zouden gaan als ik kostgeld zou willen betalen. Denk zelfs dat m’n vader boos zou reageren. Maar vind het wel begrijpelijk dat het gebeurd. Moet je dat echt ergens vastleggen of maak je dan maandelijks wat over?
Nee ik las het niet, maar vind dat wel jammer
Zou je het erg vinden als je voor een halfjaar weer bij je ouder(s) zou moeten intrekken? Om wat voor reden dan ook.
- Ja dat zou ik een regelrechte ramp vinden
- Nee geen probleem mee
- Ik zou het niet leuk vinden maar wel voor een halfjaar mee kunnen dealen
0 stemmers
Ik heb na mijn studie 2 jaar weer thuis gewoont en vond het echt heel zwaar.
Ik heb de lockdown bij mijn ouders doorgebracht en vond het best jammer toen dat over was (qua wonen dan, niet wat alle maatregelen betrof want omg hel en ik heb mijn vriend waarmee ik al 2 jaar samenwoon opeens 2 maanden niet kunnen zien). Mijn ouders hebben wel een heel groot huis waardoor ik de hele bovenverdieping inc. badkamer en keukentje enzo helemaal voor mezelf had, en ik kon ““wandelen”” in de tuin, dus dat speelt natuurlijk ook wel mee. Ik weet niet of ik het in een flat net zo gezellig had gevonden.
Ik heb overigens geen kostgeld betaald. Ik heb het wel ter sprake gebracht, maar volgens mij vonden ze dat helemaal niet leuk. Ik kreeg ook mijn moeders bankpas mee als ik de weekboodschappen ging doen omg (overigens geen gebruik van gemaakt, ze duwde hem in mijn handen maar srsly no way).
Ik probeer te onderzoeken of het volgende een cultuurverschil is of niet:
“Het bedrag wat ik geef voor iemand die gaat trouwen, dient minstens ongeveer gelijk te zijn aan de kosten die ik voor het bruidspaar maak als gast”
- Ik ben Nederlander en ik ben het hier mee eens
- Ik ben Nederlander en ik ben het oneens
- Ik ben Belg en ik ben het eens
- Ik ben Belg en ik ben het oneens
0 stemmers
Ik snap de vraag niet. Als ik 250 euro uitgeef aan vliegtickets om het huwelijk te zijn, moet ik dan ook 250 euro cadeau geven?
Nee stel het bruidspaar kiest voor een bruiloft waarbij locatie, eten en drinken 150 euro per gast kost. Vind je dan dat jij 150 euro als cadeau moet geven, omdat jij hen met jouw aanwezigheid 150 euro kost?
Nee, zij kiezen er toch zelf voor om bijv een duur diner te geven en een x aantal gasten uit te nodigen. En alsof een bruidspaar zou zeggen “jij kost ons €150”, wie weet kan de bruid goed DIY’en en ziet het er allemaal super chique uit dus geef ik €150 en heb ik hen uiteindelijk maar €50 gekost.
Nee, omdat men er zelf voor kiest een bruiloft te geven en daarbij gasten uit te nodigen. Dat is geen verplichting, maar ze vinden dat zelf leuk. Dus dan trakteer ik ze vooral op mijn aanwezigheid
(en vooruit, een cadeau/envelop wat ik me kan veroorloven)
Ik zou me echt doodschamen als ik mijn veel te dure bruidstaart zou doorberekenen aan mijn gasten hahaha. ‘Doe nog maar wat extra bladgoud aan de zijkant, tante Nel kan nog wel een jaartje wachten op haar nieuwe scootmobiel’.