Dingen die je als kind fancy vond maar het eigenlijk niet zijn

Vooral als het van kleine glazen potjes waren

Lazen jullie deze series ook?

47 likes

Oehhh ja die thriller boekjes!!

1 like

Die laatste herken ik wel, maar denk dat ik het doodeng vond haha

1 like

Ja! Al hadden de droomvriendinnen wel een andere kaft bij mij.
Ik denk dat ik de meeste van de boeken die de afgelopen week genoemd zijn ook nog wel heb zelfs! Krijg helemaal zin om dit weer te lezen maar ben ook bang dat het een grote teleurstelling wordt.

Nee, wel babysittersclub

Ik vond er eigenlijk niets aan maar ik las alles wat los en vast zat bij gebrek aan beter, en een familielid bleef hiermee aankomen als “cadeau”.

31 likes

Omg ja droomvriendinnen!! Haha ik ad deze ook, hele verhaal schoot gelijk daar mn hoofd. En er was er ook 1 dat ze naar een huisje bij een meer ging en ofzo?? Die was wel beetje eng dacht ik

Maar die thillers zijn nog altijd fancy hoor!

Buiten lopen met heel veel dingen in je handen zoals je sluitels, boek, waterfles (vooral dan van Evian). Dit deed ik dan op de middelbare school, al mijn spullen in een kluisje en dan een waterfles mee, 1 boek, sleutels en vaak ook een beker met koffie of thee.

Screen-Shot-2020-06-05-at-06-41-59
Screen-Shot-2020-06-05-at-06-42-09

Zwart nagellak en ook afgebladderd nagellak

Screen-Shot-2020-06-05-at-06-45-39
Screen-Shot-2020-06-05-at-06-45-55

26 likes

Ja dit idd! En dan ook nog een blackberry ergens tussen je sleutels, boek en drinken in je handen

4 likes

Voorgesneden kaas. Mijn moeder ging altijd naar de kaasboer/slager voor beleg. Dus leerde dat pas kennen toen ik eens bij andere kinderen ging eten.
vendor_product_5be930c8eb4eb_8

4 likes

Ja of alleen je pink zwart :black_heart:

1 like

Omg ja!

En op de één of andere manier vond ik Sandwichspread ook altijd heel fancy…

1 like

Ik vond dit ook heel fancy, chocoladeboter in zo’n zilverfolietje

image

Hebben we ooit één keer thuis gehad en daarna nooit meer, ik dacht dat het heel duur was :pleading_face:

Blijkbaar wordt het nog steeds verkocht en kost het 80 cent :joy:

6 likes

Die onderste was ik helemaal vergeten!

En ik las deze altijd

Die schrijver is wel echt geweldig. Hij schreef 3 a 4 boeken per jaar. Hoe?!?

12 likes

Wij hadden van RL Stine het boek De vloek van de joker. Krijg kippenvel als ik er alleen al aan denk, zo eng vond ik die.

En ook Geketend, brrrr heel naar. Maar ook heel goed, had er achteraf gezien best meer van willen lezen

2 likes

Omg ik heb deze echt verslonden, had echt 60 van die boekjes. Op basis daarvan ook nog met vriendinnen mijn eigen clubje opgericht inclusief voorzitter, secretaris en penningmeester :joy:

8 likes

Oh haha wat grappig.
Ik weet nog dat ik het heel vreemd vond dat het overduidelijk een amerikaans verhaal was (geen idee hoe, maar stel dat ze al autoreden toen ze 16 waren of zo) maar dat ze het toch naar Nederland hadden proberen te verplaatsen (dus dat ze Appelscha of zo woonden).
Hebben jullie ook echt opgepast of was het voor de lol?

Ik weet nog dat er een of ander verhaal was over dat ze naar een summercamp gingen, en er waren ook twee meisjes bij die babysittersclub die jonger waren dan de rest (in mijn herinneringen dus echt 11 of zo?) en die vonden het zo oneerlijk dat ze nog geen “kampleiding in opleiding/KIO” mochten zijn. En toen had één van die twee voor zichzelf bandjes gemaakt met ‘junior KIO’ erop, en dat vonden de andere kinderen op het kamp stom en dat kon ik me zo goed voorstellen haha. En uiteindelijk redden ze natuurlijk een of andere situatie en werden ze de held van het kamp en helemaal populair of zo (zo eindigde het meestal).
En ik weet er nog een waar twee babysitters schipbreuk leden en met een ziek kind op een eiland strandden :roll_eyes:
En een waar iemand helemaal in de ban raakte van een autistisch meisje dat uiteindelijk uit huis geplaatst werd omdat ze niet kon communiceren met andere mensen, alleen supergoed pianospelen.

R.L. Stine is ook van Goosebumps toch?

4 likes

Dat verhaal over het autistische meisje waar ze op pasten herinner ik nu ook nog inderdaad! Vond al die meisjes vroeger ook al echt jong, ze moesten 12/13 voorstellen en kregen dan al super grote verantwoordelijkheden :joy: En 2 waren idd nog jonger dan de anderen. Naast de gewone serie van 100+ boeken was er ook Babysitters Club Mystery en die vond ik al helemaal fancy en superspannend. De namen waren ook vernederlandst, zo was de originele Kristy hier Gertie en Stacy hier Petra (Petronella, die me als ik het goed herinner tegenover het Vondelpark woonde :joy:)

2 likes

Haha oh ja die Petra verhuisde ook volgens mij.
Ik weet ook nog Joke en Betty als namen haha.

1 like