Stel je persoonlijke vraag #17

Ik heb van Corona gebruik gemaakt om m’n haar 1x per week te wassen en dat gaat goed :grinning: Zou niet 5 dagen zo naar kantoor willen en de laatste paar dagen voelt het niet meer zo fijn aan voor mijn hoofdhuid maar het kan ermee door. Echt een vooruitgang vergeleken met eens per 2-3 dagen.

1 like

Haha ja dat hoor/lees je heel veel. Had ik vroeger ook altijd maar op 1 of andere manier is er jaren geleden iets geswitcht en vind ik het nu heerlijk. Wil echt de deur niet uit zonder te douchen. Het is wel kutter als je een douche uit moet stappen waarbij de badkamer stervenskoud is. Ik douche doorgaans juist heel kort, max. 5 min 's ochtends.

Oh ja tanden poetsen vind ik wel verschrikkelijk, dat doe ik veel minder nu met corona :no_mouth: deed het voorheen sowieso elke ochtend voor ik de deur uit ging en ik denk 4/5 avonden maar nu sla ik gerust een dag over
Ik zie er altijd zo tegenop terwijl het zo voorbij is? Weet niet wat het is

3 likes

Ik ben dol op douchen zelf, maar de douche droogmaken erna, me goed afdrogen omdat mijn billen anders nattig blijven, deo en bodylotion opsmeren enzo wanneer het megawarm is vind ik vervelend, dus alles bij elkaar opgeteld een 7- ervaring. In de winter is het een 8,5.

5 likes

Als je het menu naar beneden haalt dan zie je het wel! Dus vanaf je batterij naar beneden vegen, daar waar je ook je geluid en helderheid enzo aanpast

1 like

Geldt wel alleen voor blonderen hoor! Als je het donkerder verft doe je kleurmoleculen deponeren in de haarschacht. Bij blonderen haal je ze er juist uit. Dat maakt je haar poreus, waardoor het makkelijker en meer vet van je hoofdhuid opneemt.

1 like

Vind ik kut maar dan met name vanwege het drogen, niet het wassen zelf

2 likes

Jarenlang waste ik mijn haar elke dag, was zo gedaan en echt onderdeel van mn doucheroutine in de ochtend. Nu doe ik het 2x per week en dat is eigenlijk te weinig, maar ik vind het opeens zo’n gedoe. Echt nooit zin in. Vanmorgen heb ik het gewassen en nu denk ik pff ik ga het gewoon weer elke dag wassen, want schoon haar voelt toch wel het allerlekkerst

Talkpoeder bby :ok_hand: Kijk maar hoe fabulous het haar van mij en @Karl_Lagerfeld daarmee zit

2 likes

Föhnen is juist mijn favoriete onderdeel. Extra fijn als een kapper het doet, maar dat is weer zo duur.

2 likes

Huh? Waarom vindt iedereen haren wassen zo kut? Ik sta toch al onder die douche. Kleine moeite om dan even wat shampoo erin te smeren.

Maar ik verf m’n haar niet en heb stijl, glad haar. Misschien dat het met andere haartypes moeilijker is.

Ik vind het drogen een groter probleem. Echt geen zin om het te föhnen maar nu loop ik zo lang met lekkend haar rond, heel irritant.

5 likes

Het wassen zelf is niet zo’n probleem, maar het gevolg van wassen is dat het moet drogen. En van zichzelf opdrogen wordt het verschrikkelijk. Dus alles bij elkaar zorgt ervoor dat wassen kut is

9 likes

@Riley @turbs oooh zo! Ikzelf heb niet eens een föhn :see_no_evil:. Was m’n haar altijd 's avonds en laat het gewoon aan de lucht drogen en dan zit het meestal wel oké de volgende dag.

Maar snap wel dat jullie er tegenop zien dan, dan is het gelijk zo’n klus.

1 like

Hoe gebruik jij talkpoeder? Dit klinkt als iets wat ik wil proberen, want het haar van @Karl_Lagerfeld is echt fab

Douchen op zich is nooit erg, maar de halve badkamer veranderd hier in een stoomcabine/waterballet. En dat daarna weer droogmaken is pure ellende. Al die randen en planken en weet ik het

1 like

Gewoon als ik vet haar heb en geen zin om te wassen gebruik ik het als droogshampoo eigenlijk. Dus beetje op mijn handen schudden, wrijven, op zijn kop hangen en dan door mijn wortels tegen mijn hoofdhuid die talkpoeder wrijven. Het ergste vet is dan weg aan de bovenkant en ik krijg er ook altijd meteen fab volume van.

5 likes

Kan dat ook met donker haar? Want talkpoeder is volgens mij wit/licht van kleur. Zie je dat niet dan?

Ik krijg van droogshampoo trouwens echt enorme jeuk.

Thanks!! Dan ga ik dit weekend talkpoeder scoren.

Ja ik heb bruin haar! Kan in het begin wel een beetje wit zijn maar dan moet je gewoon nog een beetje wrijven en dan is dat weg bij mij. Ik zou niet direct met die bus op je kop gaan strooien, dan heb je denk al gauw teveel en dat het wit wordt, ook omdat het dan echt bovenop je hoofd ligt. Ik doe het echt op mijn handen en dan mijn handen zoveel mogelijk tegen mijn hoofdhuid aan tussen mijn haar, zodat niet alles bovenop ligt.

2 likes