Stel je persoonlijke vraag #17

Bij mij was het precies andersom. Ik was precies lui genoeg om mensen heel consequent teleur te stellen, ook een prestatie.

Basisschool: advies voor havo/vwo, maar was heel onzeker en durfde niet alleen dus ging met m’n beste vriendinnetje mee naar mavo/havo.
Middelbaar: afgezakt uiteindelijk maar vmbo. Constant te horen krijgen dat ik nou eindelijk gewoon op moest komen dagen en wat moest gaan doen, want ik kon toch veel meer!?!
Bleef weg, dus blijven zitten in 3 vmbo zelfs nog.
Mbo: doe de versnelde stroom, je kan veel beter! Geen zin in, dus gewoon normaal 3 jaar gedaan erover.
Hbo: als je nou alleen dit nog af maakt heb je je P in het eerste jaar. No thanks, volgend jaar is ook prima.
Na 4 jaar hbo: nu alleen je scriptie nog en je hebt je diploma. Jaaa, maar op mezelf wonen is ook chill dus dat doe ik wel eerst en dan ga ik alvast werken en dan doe ik die scriptie wel tussendoor.
Op dat werk aangeboden gekregen veel toffere hbo opleiding kunnen doen: stop alvast met oude opleiding, word vervolgens ziek (rechterhelft verlamde) + crisis in de sector = geen hbo diploma voor mij.

Echt mijn luiheid tekent zo alles wat ik heb gedaan en iedereen bleef maar zeggen dat ik beter kon en ik bleef maar bewijzen dat dat niet zo was. Achteraf spijt? Kinda.

2 likes

Als iemand me zou vragen naar mijn middelbare school, zou ik wel gymnasium zeggen. Maar dat zal dan waarschijnlijk komen omdat het alleen een gymnasium was.

Ik heb een fantastische combinatie van adhd en faalangst waardoor ik nooit ergens mijn best voor durf te doen. :relaxed: Als tiener was ik ervan overtuigd dat ik écht nergens genoeg om gaf (was wel fijn, want daardoor leek ik volgens mij best cool), maar ik heb het wel altijd jammer gevonden dat ik de veel te hoge verwachtingen vanuit mijn omgeving niet waar heb gemaakt. Het begon met dit.

Ik herinner me door de praat over wiskundedocenten overigens dat ik een gigantische crush had op mijn natuurkundedocent! Door hem koos ik ook voor Natuur en techniek als profiel, dat was letterlijk de enige reden.
Heb jij op de middelbare school een crush gehad op een docent?

• Ja, op één.
  • Ja, op meerderen.
  • Ik heb een relatie gehad met een docent.
  • Nee.

0 stemmers

In de eerste hadden we zo’n oude man als gymdocent en in de tweede kregen we een nieuwe. Hij is nog steeds echt super knap en heel aardig. :drooling_face:

1 like

Jup. :slight_smile:

1 like

Ik denk dat mijn hoge wiskundecijfer op m’n eindexamen voor 50% kwam door bovengenoemde afdelingsleider die zei dat ik het niet kon, en voor 50% doordat ik een crush op m’n wiskundedocente in klas 5/6 had en dus gewoon naar extra wiskunde ging.

7 likes

Niet

Wel op de HALO-studenten die elk jaar wel weer opdoken bij gym.

2 likes

Ik mis de optie ‘niet’ of ‘alleen verwerkt in een bananenbrood’ :upside_down_face:

Eet jij het liefst:

• Jonge kaas
  • Jong belegen
  • Belegen
  • Extra belegen
  • Oude kaas
  • Overjarige kaas
  • Geef me alle kaas

0 stemmers

Zolang het maar geen 30+ kaas is, zo’n smakeloos stuk plastic.

6 likes

Same here, zo zonde😭. Heb het ook niet opgegeten.

In havermout, bananenbrood of bananenpannenkoekjes maar als ik ze een hele enkele keer los eet op het randje groen/geel :joy:

2 likes

Compleet bruin vind ik de smaak heerlijk maar de textuur afgrijzelijk. Als ik die heb bewaar ik ze voor de smaak in bijvoorbeeld bananenbrood of bananenijs.

4 likes

Heb op ‘niet, gore bananen’ gestemd, maar vind de smaak wel lekker. Bij mij is het een beetje een textuur dingetje. Ik vind die plakkerige/nattige binnenkant en die draadjes aan de buitenkant altijd zo naar voelen. Alles met bananensmaak vind ik wel heel lekker.

2 likes

Met ‘schoonfamilie’ doel ik voornamelijk op schoonouders en broers/zussen.

Hou jij van je schoonfamilie?

• Ik heb geen relatie of geen schoonfamilie
  • Ik heb geen contact met mijn schoonfamilie
  • Ja, ik hou echt van (een deel van) mijn schoonfamilie
  • Nee, ik zou het prima vinden als ik mijn schoonfamilie nooit meer zie
  • Ik heb een oppervlakkige relatie met mijn schoonfamilie
  • Houden van is een groot woord maar ik ben erg blij met mijn schoonfamilie

0 stemmers

Zie jij je ex-schoonfamilie nog wel eens?

• Ja, en ik zie mijn ex ook nog wel eens
  • Ja, maar mijn ex zie ik nooit meer
  • Nee, ik zie mijn ex-schoonfamilie niet meer en vind dat jammer
  • Nee, ik zie mijn ex-schoonfamilie niet meer en vind dat prima
  • Ik heb geen ex-schoonfamilie

0 stemmers

Nouja, ik vond het een fantastische familie, voelde me altijd welkom en was zo heerlijk huiselijk daar. Soms vond ik het zelfs fijner daar te zijn dan bij mijn eigen familie. Dus wat dat betreft vind ik het echt jammer dat ik ze niet meer zie. Maar zou ze niet meer actief gaan opzoeken, dat hoort er nou eenmaal bij toen de relatie overging.

1 like

Niemand van zijn familie woont in Europa en zo is het opbouwen van een hechte band sowieso niet echt aan de orde. Ik heb ze nog nooit in real life gezien en we zijn ook nog niet lang samen. Maar ik mis er dus echt niks aan, misschien komt dat nog ooit maar het bevalt me juist heel goed.

1 like

Omg, blij dat ik van die mensen af ben.
Wat waren dat een stel ontzettende nare mensen.
Ik heb nog nooit zoveel shit naar mijn hoofd geslingerd gekregen in die 5 jaar.

6 likes

Als je nou je ex-schoonmoeder op straat zou tegenkomen, en jullie zien elkaar allebei, wat zou je dan doen?

• Negeren en doorlopen
  • Stoppen om een praatje te maken
  • Alleen begroeten en verder lopen
  • Omkeren en wegrennen

0 stemmers