Stel je persoonlijke vraag #17

Op de meest “dit is geen overwinning die je zelf in de hand had” manier denk ik soms wel vergenoegd terug aan de mevrouw van de GGD (?) die in groep 7 schatte dat ik 1.60 meter zou worden en hoe ik in werkelijkheid ruim 15 cm langer ben.

38 likes

wow ben jij langer geworden??

ik had het hier laatst nog met huisgenoten over en ze hebben over íedereen gezegd dat ze langer zouden worden dan ze nu daadwerkelijk zijn hahaha

1 like

Je zult nooit Engels kunnen (Fuck you Irma)
Meisjes kunnen geen wiskunde…
Het zal nooit iets met jou worden (i.v.m gezinssituatie)
Universiteit is echt te hoog voor je gegrepen
Je zult niet meer beter worden / ga er maar van uit dat …
Ik zou maar wajong aanvragen…

Maar door dat soort gezeik ben ik wel geworden zoals ik ben (prove them wrong) en lange tijd een superstrever geweest. Ik denk dat ik zonder die opmerkingen wel genoegen had genomen met HBO en bijvoorbeeld wel naar de kunstacademie was gegaan.

3 likes

Ik ben ook langer dan destijds gezegd werd (maar liefst 4 centimeters). Had niet gehoeven trouwens, was liever die 4 centimeter korter geweest.

Omg yes ze heette ook juf Marieke

8 likes

Ik mocht niet op straat roken. Dat vond mijn moeder ordinair.
Deed het wel though…

@midheavenmoon niet zelf gebeld, maar wel naar mijn broertje geschreeuwd dat hij 112 moest bellen voor een ambulance, terwijl ik de trap op rende om mijn moeder te halen.

De buurvrouw stond helemaal in paniek voor de deur: de buurman was in de badkamer in elkaar gezakt. Zo bizar. Ik weet nog dat ik met mijn broertje aan het afwassen was en we liedjes aan het zingen waren en dat er heel snel achter elkaar werd aangebeld en op de deur werd gebonsd en dat ik met een ‘ja haha, rustig maar ik kom eraan’ naar de deur liep om open te doen. Stond de buurvrouw daar dus in tranen. ‘Je vader, je vader moet komen helpen!’ zei ze. Maar mijn vader was niet thuis… De buurman was in de badkamer in elkaar gezakt en lag klem tussen het toilet en het bad. Mijn broertje is daar nog gaan helpen voordat de ambulance er was om hem te bevrijden uit de beknelling. Daarna hebben we heel lang die piepjes van de reanimatieapparatuur gehoord. Te lang… En mijn buurvrouw die op een gegeven moment gilde: ‘Nee, [NAAM], nee! Kom terug!’ Dan weet je het wel… Door merg en been. Hij kwam niet terug. En verdrietig genoeg overleed hun zoon een paar jaar later (vader van 2 jonge kinderen) ook aan een hartaanval.

6 likes

Ja ik snap eigenlijk ook niet waar ze die schatting in eerste instantie op baseerden want m’n ouders zijn beiden een stuk langer dan dat. Ik was wel een laatbloeier, maar nooit echt klein of zo.

Oh, blijkbaar groei je juist nog maar een paar cm nadat je voor het eerst ongesteld wordt… dat verklaart.

Haha de moeder van een vriendin van mij vond het wel altijd oke als ze op het oprit voor hun huis rookte, zodra ze maar niét lopend op straat ging roken dat was uit den boze. Volgens mij mocht staant ergens op straat roken dan weer wel haha.

1 like

Nee snap ik, maar als je het amper merkt benoem je het denk ook niet echt? Ik zeg echt nooit dat ik gymnasium heb gedaan, altijd gewoon vwo. Maar kan best dat jij het wel merkt natuurlijk

Bij ons werd er zelfs aangemoedigd om ‘gewoon’ binnen te roken. Mijn moeder rookte zelf ook, vond het natuurlijk wel jammer dat we begonnen waren, maar verder geen probleem en het hoefde ook niet stiekem. Mijn zus en ik vonden dat maar awkward. Totdat we een keer een schoolvakantie hadden en we het wel erg veel gedoe vonden om iedere keer met een non-reden naar buiten te gaan. Dus vanaf toen rookten we binnen. Mijn ouders namen als cadeautje van vakantie een slof goedkope sigaretten uit het buitenland voor ons mee en na het eten kwamen de asbakken en pakjes sigaretten op tafel.

Dat is toch niet meer voor te stellen? En zo lang is het helemaal niet geleden m.a.w.: zo oud ben ik heus niet.

Edit: tegenwoordig rook ik trouwens niet meer. :smiley:

4 likes

Best vaak gehoord en op dat moment is dat kut, maar vaak was het wel de waarheid. Waarom zou ik dan de moeite doen om het tegendeel te bewijzen? Ik hoor liever de waarheid dan dat iemand me valse hoop geeft

1 like

Dat HBO niets voor mij zou zijn en ik beter kon gaan werken als ik klaar was met MBO.

Ben na 1,5 jaar (wel m’n P gehaald) gestopt en de ‘zie je wel’ van sommige mensen kan ik nog steeds horen.

1 like

Lol ja mijn afdelingsleider “stap maar over naar CM die wiskunde wordt bij jou nooit wat” en toen had ik maar één foutje op m’n wiskunde eindexamen. Maar het ergste vond ik dat ze dit niét zei tegen een jongen uit m’n klas die er net zo slecht voorstond als ik op dat punt (rapport 1 in de vierde klas, mind you). Ben daar echt nog steeds pissig om, dat ze gewoon alle meisjes richting C&M probeerde te lullen??

7 likes

Bij mij was het precies andersom. Ik was precies lui genoeg om mensen heel consequent teleur te stellen, ook een prestatie.

Basisschool: advies voor havo/vwo, maar was heel onzeker en durfde niet alleen dus ging met m’n beste vriendinnetje mee naar mavo/havo.
Middelbaar: afgezakt uiteindelijk maar vmbo. Constant te horen krijgen dat ik nou eindelijk gewoon op moest komen dagen en wat moest gaan doen, want ik kon toch veel meer!?!
Bleef weg, dus blijven zitten in 3 vmbo zelfs nog.
Mbo: doe de versnelde stroom, je kan veel beter! Geen zin in, dus gewoon normaal 3 jaar gedaan erover.
Hbo: als je nou alleen dit nog af maakt heb je je P in het eerste jaar. No thanks, volgend jaar is ook prima.
Na 4 jaar hbo: nu alleen je scriptie nog en je hebt je diploma. Jaaa, maar op mezelf wonen is ook chill dus dat doe ik wel eerst en dan ga ik alvast werken en dan doe ik die scriptie wel tussendoor.
Op dat werk aangeboden gekregen veel toffere hbo opleiding kunnen doen: stop alvast met oude opleiding, word vervolgens ziek (rechterhelft verlamde) + crisis in de sector = geen hbo diploma voor mij.

Echt mijn luiheid tekent zo alles wat ik heb gedaan en iedereen bleef maar zeggen dat ik beter kon en ik bleef maar bewijzen dat dat niet zo was. Achteraf spijt? Kinda.

2 likes

Als iemand me zou vragen naar mijn middelbare school, zou ik wel gymnasium zeggen. Maar dat zal dan waarschijnlijk komen omdat het alleen een gymnasium was.

Ik heb een fantastische combinatie van adhd en faalangst waardoor ik nooit ergens mijn best voor durf te doen. :relaxed: Als tiener was ik ervan overtuigd dat ik écht nergens genoeg om gaf (was wel fijn, want daardoor leek ik volgens mij best cool), maar ik heb het wel altijd jammer gevonden dat ik de veel te hoge verwachtingen vanuit mijn omgeving niet waar heb gemaakt. Het begon met dit.

Ik herinner me door de praat over wiskundedocenten overigens dat ik een gigantische crush had op mijn natuurkundedocent! Door hem koos ik ook voor Natuur en techniek als profiel, dat was letterlijk de enige reden.
Heb jij op de middelbare school een crush gehad op een docent?

• Ja, op één.
  • Ja, op meerderen.
  • Ik heb een relatie gehad met een docent.
  • Nee.

0 stemmers

Ik zeg altijd gymnasium omdat ik het echt een bak vind dat ik een gymnasiumdiploma heb gehaald met een 4 op m’n eindlijst voor Latijn :joy:

28 likes

In de eerste hadden we zo’n oude man als gymdocent en in de tweede kregen we een nieuwe. Hij is nog steeds echt super knap en heel aardig. :drooling_face:

1 like

Jup. :slight_smile:

1 like

Ik denk dat mijn hoge wiskundecijfer op m’n eindexamen voor 50% kwam door bovengenoemde afdelingsleider die zei dat ik het niet kon, en voor 50% doordat ik een crush op m’n wiskundedocente in klas 5/6 had en dus gewoon naar extra wiskunde ging.

7 likes