Ik kan eigenlijk niet kiezen tussen andijviestamppot of hutspot maar hutspot eet ik veel minder vaak (vader hield er niet van en vriend ook niet) dus dat voelt specialer
Nee het ging juist snel hoor? Het was er zo uitgesneden en gehecht, ik denk dat ze bij mij gewoon veel kleiner waren dan bij jou dan? Ik ben echt niet heel stoer of zo!
@Wonderland je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor
Ben jij wel eens gehecht bij de huisarts?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Was dat met of zonder verdoving?
- Met verdoving
- Zonder verdoving
- Verschilt per keer
0 stemmers
De wonden die zijn gehecht waren (Is anoniem)
- Ontstaan door automutilatie
- Ontstaan door een ongeluk
0 stemmers
Mijn wond is ontstaan door automutilatie en werd gehecht (is anoniem)
- Met verdoving
- Zonder verdoving
- Verschilt per keer
0 stemmers
Ik had het er net over met iemand, maar alle keren dat ik gehecht ben (na automutilatie) zijn zonder verdoving geweest terwijl ze best veel en grote dingen moesten hechten. Zij had een kleine snee die wel verdoofd werd. Ik hoor wel vaker dat mensen die automutileren gehecht worden zonder verdoving en vind dat eigenlijk belachelijkā¦
Ik kan prima alleen zijn, ik vermaak me wel hoor, maar vind het gewoon saai. Heb ik toch liever mensen om me heen, veel gezelliger
Ik heb echt geen idee meer want ik was toen 10 en 12 ofzo
Je hoort na automutilatie vaak dat ze zonder verdoving hechten want āje hebt de snee toch ook zelf gemaakt?!ā
Ik hoor dat ook vaak ja. Vriendin van me werkt in het ziekenhuis en die praat er ook over alsof het hun eigen schuld is en ze die pijn dan ook maar even moeten verdragen.
Bij mij had ik vaak dat er en begeleider bij was die verdoving eiste. Dus dat ligt dan iets anders. De huisarts wilde het zonder verdoving doen en daar had ik niet tegenin durven gaan maar degene die bij me was (gelukkig) wel.
Ja dit is precies wat meerdere keren tegen mij gezegd is. Echt belachelijk
Laat haar maar met mij bellen, dan leg ik haar wel uit dat dat niet zo werkt
ik vind dit juist gek eigenlijk. Automutilatie doe je om de pijn te voelen, dan is hechten zonder verdoving bijna de beste vorm van automutilatie (terwijl je dat als arts niet zou moeten āstimulerenā)
Heb als kind een paar keer een gat in mijn hoofd gehad. Vermoedelijk is er toen wel gehecht met verdoving.
Toen ik een snee in mijn oor had is het gehecht zonder verdoving.
Hechten is alleen niet auto, dan is het alleen nog mutilatie.
Wow ik heb best wel vaak gehecht en mensen gehecht zien worden maar echt nooit zonder verdoving? Wist niet eens dat dat gedaan werd. Helemaal als het een grotere wond is met meerdere hechtingen lijkt me dat toch onwijs pijnlijk Vraag me nu af of ik iets gemist heb op mān studie ofzo
fair enough
Nee, denk dat het alleen maar goed is dat je dat niet geleerd/gezien hebt toch? Maar ik ben geen arts, dus misschien zeg ik iets heel raars haha
@Bakkes ding is, als je jezelf beschadigd doe je dat in een bepaalde staat. Wanneer je de wonden laat hechten ben je 9/10 keer uit die emotie en wil je die pijn dus juist niet meer voelen (ik niet althans). Dat een arts dan tegen je zegt dat je even de tanden op elkaar moet zetten en geen verdoving krijgt omdat je het jezelf immers ook hebt aangedaan zonder verdoving is dan niet wat je wil horen zeg maar⦠Je voelt je vaak al klote genoeg dat het zover is gekomen dat je met je bloedende wonden in de wachtkamer moet zitten.
Ja dat is waar hoor! Ik vind het ook heel naar klinken
Als je collegaās het niet mogen weten sowieso niet publiceren.
Als je het echt heel graag wilt, bewaar dan je fotoās en post op een ander moment (tenzij dan alsnog te herleiden is dat dit donderdagmiddag was)
wil nu wel weten waar t over gaat
Ik heb het helaas als verpleegkundige ook meegemaakt dat er in het ziekenhuis niet gehecht werd. Echt niet okĆ© dat dokters wel somatische ziekenbedden āsnappenā maar geen begrip voor de ggz hebben.