Stel je persoonlijke vraag #17

Er zijn vast enig kinderen die graag broers of zussen hadden gehad, maar alle enig kinderen die ik ken (incl mezelf) zijn er juist altijd super content mee geweest.
Alleen mensen met broers en zussen vragen vaak of je niet eenzaam was of het anders had gezien, maar nope. No thanks.

11 likes

Jep ik ben er ook wel blij mee! Tuurlijk als kind wilde ik wel een broer/zus om mee te spelen maar heb achteraf toch niet het gevoel dat ik iets gemist heb. Heb wel wat nichtjes die voelen als zusjes en het heeft me ook wel veel goede dingen opgeleverd zeg maar. Zou er zelf ook wel bewust voor kunnen kiezen (was bij mijn ouders niet het geval trouwens).

1 like

Het lijkt mij alleen heel zwaar als je ouders ziek worden of komen te overlijden en je alleen beslissingen moet nemen, zorg moet dragen, etc.
Maar dat is natuurlijk vaak een relatief korte tijd, dus weegt wellicht niet op tegen de voordelen. En met broers / zussen is het ook geen garantie dat je dit samen kan doen en er samen goed uitkomt.

1 like

Ja dit vind ik als enig kind wel lastig. Soms denk ik erover na hoe ik dat straks ga doen

En wat ik soms ook vervelend vind is dat er geen broertje of zusje is dat samen met mij mijn jeugd heeft meegemaakt (en dan specifiek de nare/moeilijke dingen).

Ik heb trouwens het idee dat ik dit al eens heb gezegd hier. We vallen zo vaak in herhaling met z’n allen haha.

Wat is jullie favo stamppot?

2 likes

Ja hier ben ik me wel bewust van. Maar het is ook wel de reden dat ik bij m’n ouders in de buurt blijf wonen. Ik heb gezien hoe mijn moeder voor haar ouders heeft gezorgd de laatste jaren en dat was wel bijzonder, dat wil ik ook. Zij was geen enig kind en deed het ook niet alleen, maar toch. Mijn vriend begrijpt dat gelukkig goed. En ik heb wel familie die me hierin kan ondersteunen en dat ook al hebben uitgesproken.

Ik vind alle huismerkvarianten ook prima, dus ben vast geen goede testpersoon, maar heb je die van gewoon wel eens geprobeerd?
Die had ik laatst voor het eerst (en die vond ik dus prima :stuck_out_tongue: )

1 like

nou mijn leven was echt maar een kwart zo leuk geweest zonder m’n broertje. hij is echt m’n alles!
zo fijn om iemand te helpen die precies is als jij maar niet jou is.
altijd het beste advies en de beste grappen

14 likes

Vroeger was mijn broertje ook echt mn beste vriend. Als we op vakantie waren deelden we een tent en dan was het echt altijd lachen gieren brullen tot diep in de nacht. Mijn ouders hoorden dan alleen maar gegiechel en gegeit.

Helaas blijkt mijn broertje een stoornis te hebben waardoor hij oa nogal wat op zn kerfstok heeft en zijn we nu echt ver uit elkaar gedreven en vind ik het heel lastig om ‘normaal’ met hem om te gaan. Maar soms gaat het goed en zie ik ineens weer mn beste mattie.

3 likes

Owja
 dat blijft altijd lastig zulke dingen he. Het is toch je broer maar het is ook allemaal niet zo vanzelfsprekend en voelt dan een beetje gemaakt ofzo om normaal en leuk te doen.

Ja idd. Aan de ene kant is het mn broer, mn bloed, mn ride or die. En als hij me midden in de nacht zou bellen omdat hij in problemen zit ga ik hem echt wel halen en vechten met wie dan ook. Maar toch ook denk ik: gast dit kan echt niet, doe fucking normaal, doe iets met je levennnn

1 like

Nou dit maar dit heb ik altijd, alleen nu iets meer zweet. Dis eigenlijk niet veel erger dan normaal maar dat betekent dus dat het normaal net zo erg is

5 likes

Oh dat lijkt me echt heeeeeerlijk met dit weer. Ik draag mn haar nu steeds in een lilleke knot bovenop mn hoofd, anders plakt het steeds zo in mn nek

Waar ik ruim drie maar minder dan vier ton voor betaald heb

12 likes

Echt bizar waar mensen elkaar voor uitlachen.

1 like

Ik verzorgd het meer met maskertjes enzo dan normaal. Maar van zweet en hitte worden mn krullen wel mooier haha.

2 likes

Ahh wat rot. Vooral omdat je daar niks aan kunt doen. Het is vooral de scructuur van je haar die veranderd.

1 like

Ik mis de optie 1 ouder is overleden. Ik zie dat niet echt als bewust contact verbreken.

9 likes

Heb je ook al tig keer ongevraagd advies gekregen met voorbeelden als: je moet eens shampoo en conditioner van kĂĄpperskwaliteit kopen, daar krijg je gegarandeerd glad haar van?

4 likes

Stel dat je boterhammen eet voor je lunch; hoe veel sneetjes pak je normaal gesproken?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

• Ik wil geen boterhammen :angry:

0 stemmers

En een voor het gemiddelde:

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Mijn vader is namelijk helemaal verbaasd dat ik altijd maar 2 sneetjes meeneem naar mijn werk. En ik lees net dat de dochter van @Axolotl ook twee sneetjes meekrijgt dus ik vraag me af of dit weinig is!

Heeel slecht wil ik niet zeggen, maar ik ben m’n haar mede door de hitte zo beu dat ik spontaan heb besloten om er zometeen een flink stuk af te laten knippen.

1 like