Ohja ik snap m, maar dacht eerst bij vooruit aan verder naar verder op de dag dus 14:00. En als de klok een uur vooruit wordt gezet is het ook later
De geblurde link vertelt er wat over. Ik vond het supergrappig en was benieuwd of dit ook hier tot verschillende tijden zou leiden of dat iedereen hetzelfde zou denken. Eindconclusie is volgens mij gewoon de nieuwe tijd noemen het handigst.
Ik ben zelf trouwens ook team 10:00uur.
Man en ik geen, zoontje slaapt tussen ons in en zit helemaal onder.
Ja heb t gezien, (iig de eerste twintig sec) maar neemt niet weg dat ik me niet kan voorstellen dat je 14:00 kiest hahah
Als je zegt naar voren halen zou ik het wel logisch vinden, maar nu denk ik eerder aan voor je uit schuiven en dan doe je het dus later. Maar ben niet helemaal overtuigd van mān eigen redenatie ook
Huh hoe kun je 10 denken?? Vooruit is toch verder? Of zien jullie vooruit als terug? Ben even niet in de gelegenheid om het filmpje te kijken
Edit: oh shit ik snap het zelf niet meer
Ik zie een soort horizontale, lineare tijdlijn voor mij met daarop alle tijden (ja ik zie ook de dagen van de week in een cirkel en ze hebben allemaal een kleur ), en als je de afspraak dan vooruit zet op die tijdlijn, zet je hem ānaar vorenā. Is dus vroeger. Anders zou je hem achteruit zetten (= later)
Ik snapte echt niet hoe mensen 14u00 konden denken maar na de uitleg snap ik die redenatie ook wel (al zou ik zelf niet zo denken dus)
Ja ik zie naar voren echt als naar vooruit, verder. Als je de klok vooruit zet gaat ie toch ook verder en niet terug? Of niet? Ik heb een levenscrisis
Ik zie mezelf ook op die tijdlijn, dus naar voren is dichter naar mij toe (vroeger) en naar achteren is verder van me af (later).
Is het zo duidelijker?
Hmm ja dat wel. Wel echt een lastige. Maar dit is denk ik ook met volgende vrijdag enzo.
Maar als je vooruit ziet als terug in de tijd, als je het naar voren trekt, dan is het 10
Zoals ik net al zei: naar voren zetten is dichter naar jezelf toe halen (=vroeger), naar achteren zetten is verder van je af (=later).
Je bekijkt het dan vanuit je eigen oogpunt terwijl alles wat al gebeurt is achter je ligt en alles wat nog moet komen voor je uit ligt.
Maar ik snap de moeilijkheid nu haha
Wij zien onszelf bewegen in de tijd. Dus wij gaan naar voren. Maar andere mensen zien zichzelf stil staan en zien de tijd bewegen. Snap je?
Hahaha wij duwen tegen de tijd en andere mensen trekken aan de tijd. Denk dat dat wel een mooie uitkomst is
Er is trouwens geen goed of fout antwoord. Ik vind de taalkundige ambiguĆÆteit interessant en ook kennelijk hoe mensen tijd anders beleven/ervaren en of je je daarin kunt verplaatsen. De discussie leek mij leuk. Dus niemand moet denken dat ze het niet āsnappenā, want het is gewoon een gevoel.
Ik vind het altijd mooi bij anderen en ook heel leuk om te lezen als zij een fijne routine gevonden hebben, maar ik vind het bij mezelf niks
Mijn afspraak is gecancelled als diegene niet fatsoenlijk een tijdsstip kan zeggen
Wanneer deel jij je nieuwe relevante werkplek op social media (LinkedIn, Facebook)? Zoān korte melding van ānaam werkt bijā¦ā.
- Niet
- Nog voor de eerste werkdag
- De eerste werkdag/-week
- Ongeveer na een maand
- Ruim na een maand/in de loop der tijd
- N.v.t.
0 stemmers
Ik twijfelde zelfs over āis vooruit gezetā
als in, hij was eerst 10.00 en is nu 12.00?
of gaan ze hem nog vooruit zetten, dus 12.00 naar 14.00
om het lekker nog verwarrender te maken, maar dat komt nu omdat ik er gewoon te lang over nadenk
En wanneer maak je een relatie wereldkundig via facebook?
- Op de dag dat je een relatie krijgt
- Na een week
- Na twee-drie weken
- Na een maand
- Na twee maanden
- Na drie maanden
- Na vier maanden
- Na vijf maanden
- Na een half jaar
- Half jaar - jaar
- Na langer dan een jaar
- Doe ik niet aan