Stel je persoonlijke vraag #17

Moeten is een groot woord, maar als de bliksem in slaat kunnen alle apparaten ook kapot knallen.

Ja maar je koelkast ook? Nee toch

2 likes

Moet niet, maar wat @Spaarlamp zegt is mijn ouders gebeurd toen ik 6/7 was en ze praten er nog steeds over alsof het een wereldramp was. Volgens mij in elk geval een heel duur grapje, ook al gingen destijds niet alle apparaten kapot maar een paar!

1 like

Ik zou het vrij simpel houden denk ik.
Voorgerecht: Cigköftem
Hoofdgerecht: Pizza margherita uit Napels
Sgroppino als trou normand
Toetje: een goede kleffe brownie

8 likes

Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk zoiets:

Voor: van dat dikke fluffy vloerbrood met aioli en kruidenboter
Hoofd: kroketten met brood
Na: grand dessert (ja valsspelen, maar ik wil en sachertorte en tiramisue en crème brulee, en en en)

Echt niet culinair dit, terwijl ik normaal juist graag fancy uit eten ga, maar love kroketten

Oh en als garneringen dan nog wel een paar tomaatjes, komkommertjes, etc en fruit bij het nagerecht

Nu ik erover nadenk, ik heb in Riga ook een keer superlekker gegeten dus ik zou ook daar nog wel een tafeltje willen reserveren voordat ik doodga

2 likes

Voor: sashimi van zalm en tonijn (als het mag ook wat sushi erbij) met een glas pinot grigio

Hoofd: Napolitaanse pizza met parmaham en burrata met een gin tonic (wel een fancy GT met goede gin en garnering)

Toetje: zo’n chocolade cakeje waarvan de binnenkant nog vloeibaar is met een bol vanille ijs en een kopje munt/gember thee

5 likes

Ey niet foodshamen

8 likes

Blow us away met jouw culinaire keuzes dan

27 likes

Ik weet het niet, maar ik zou niet een 3 gangen menu willen. Liever dan allemaal tapas ofzo, iig gegratineerde champignons met kaas. Dit doet me trouwens denken aan zo’n YouTube video, 1 vroeg om de bijbel als laatste avondmaal, een ander om 1 doperwt etc. :laughing: En ik zou manieren uitzoeken hoe je niet direct al vol zit. Dat lijkt me echt kut. Staat alles wat je wil voor je maar ben je al kotsmisselijk volgestouwd. Oja en eggs Benedict moet er sowieso bij.

1 like

Voor mijn één na laatste avondmaal ga ik wel naar een sterrenrestaurant :sweat_smile:

1 like

Heb jij wel eens een wijn geweigerd in een restaurant toen ze je vroegen om te proeven?

• Nee
  • Ja
  • Niet van toepassing want ik drink geen wijn/ dit is nog nooit aan me gevraagd.

0 stemmers

Ik zou dat dus echt nooit durven, of het moet echt als slootwater proeven.

1 like

Maar je proeft de wijn van tevoren of er kurk in zit. Niet of je een goede keuze hebt gemaakt. En dan is het toch niet een kwestie van durven? Kurk is kurk en die gaat dan gewoon terug naar de leverancier. Daar lijdt een restaurant geen verlies van.

13 likes

Ik heb eens wijn weg gestuurd die echt rot proefde.
5 minuten later kwamen ze terug met een nieuwe, identieke fles.
Het restaurant was erg verbaasd dat die wijn werd weg gestuurd en had zelf geproefd in de keuken en begreep het helemaal.
De nieuwe fles was wel ok.

3 likes

Oh lol geen idee joh, ik dacht altijd dat het gewoon de vraag was of het lekker proeft ja of nee. Want dat is namelijk wat er gevraagd wordt.

10 likes

Inderdaad.
Als ik de smaak niet geweldig vind, zou ik het niet doen.
Dat weet ik vaak ook niet na 1 slokje.

Haha nee je gaat bij de bakker ook niet van alle gebakjes een hapje nemen en dan beslissen welke je neemt. Maar als een wijn kurk heeft, ruikt en smaakt het naar muffe schimmelkelder. Dat merk je meestal wel.

2 likes

Plusssss kurk ruik je 9 vd 10 keer al

Edit: ik tenminste maar ik ben ook een pro wijndrinker :sunglasses:

1 like

Wat betekent het dan als er kurk in zit? Dat ie smaakt naar kurk?

Ik vergeet nooit weer de keer dat ik uiteten ging in een vrij fancy restaurant in Groningen tijdens een date. We waren toen allebei nog maar 19 en die ober vroeg aan hem of hij wilde proeven. Hij keek echt zo van wat? Wat moet ik doen? Dus hij proefte en zei “ja, ik vind het goed.”

2 likes

Oh ja snap ik helemaal zou me dan ook ongemakkelijk voelen.