Stel je persoonlijke vraag #17

Dan heeft de wijn een schimmel of bacterie opgelopen en ruikt en smaakt het muf. Het kan heel sterk zijn, dan ruik je het al meteen. Maar het kan ook heel licht zijn, dat je zelfs twijfelt als je proeft. Genoeg mensen die dat niet doorhebben en toch de hele fles leegdrinken. Het heeft dus niets met de kurk van de fles te maken. Ook een fles met een schroefdop kan kurk hebben. Want de wijn wordt bij de wijnboer in vaten bewaard en daar kan de bacterie of het virus al in de wijn terecht komen. Dus altijd voorproeven van tevoren.

15 likes

Toen ik vroeger in een restaurant werkte, kwam er eens een heel bekakte meneer naar de bar lopen met z’n glas wijn, er zat kurk in en hij wilde een nieuwe.
Ik liet hem de fles zien, met schroefdop😆

13 likes
8 likes

Oh wist ik niet!

Als personeel onbeleefd is komen we meestal niet meer terug naar het restaurant.

14 likes

Maar boven jou beschrijft @Memphis dus dat een fles met schroefdop ook kurk kan hebben haha

3 likes

Ik heb hier een nachtje over moeten slapen maar volgens mij ben ik eruit:

Voorgerecht: Griekse gehaktballetjes in tomatensaus (volgens mij heet dat keftedes?) met stokbrood met kruidenboter (met véél knoflook) en een verse strawberry lemonade
Hoofdgerecht: Five Guys burger (met ui, champigons, sla, tomaat, cheddar en ketchup) met patat en een grote Redbull
Nagerecht: Red velvet cake (liefst van de Drie Graefjes) met een caramel frappuccino met slagroom

2 likes

Voor de mensen die vega(n) eten zou je voor je laatste avondmaal?

• Je normale eetpatroon aanhouden
  • Cheaten

0 stemmers

Ik denk dat ik dan toch eenmalig biefstuk eten en een keertje een glas cola (neem ik normaal nooit).

Ik zou dan eindelijk weer een frikadel naar binnen schuiven.

1 like

Grappig want ik vind veel nep frikandellen best naar de real deal smaken, maar bij biefstuk juist geen echt goed alternatief. :slightly_smiling_face:

Heb jij dit jaar al last gehad van de processierups. Bedoel ik dus jeuk enz.

• Ja
  • Nee
  • Ik twijfel

0 stemmers

Ik ben er echt op aan het wachten want er staan echt zoveel eikenbomen hier in mijn wijk, ook langs allemaal fietspaden en ik zie echt enorme nesten aan de takken hangen. :slightly_frowning_face: Ben nu ook steeds mensen aan het waarschuwen als ik ze eronder zie lopen. :see_no_evil:

Ik zou wel cheaten, maar niet met vlees. Dat is in mijn ogen gewoon geen voedsel meer en wil ik dus ook niet, niet zo’n zin om misselijk dood te gaan.
Maar ik zou wel een extreem goede 4 kazen pasta willen met goede scherpe kazen en echte gorgonzola. Enige dat ik nog niet goed genoeg vegan heb gevonden.

4 likes

Het enige vlees dat ik af en toe mis is een bara bakkeljauw of bahn tit met buikspek. Maar daar heb ik nu geen zin in.

Ik ben nou alleen over het voorgerecht uit, gegratineerde champignons met kaas uit de oven. En drinken iig 1 keer cola zero en ik denk de 2e rode wijn ZONDER KURK.

1 like

Maar wat is het nut van een laatste maaltijd? Ik ben daarna dood en kan er niet meer van genieten :no_mouth:

3 likes

Haha ja ik dacht ook, hoe kut is dat om te eten terwijl je weet dat je daarna dood gaat. Dan krijg je toch geen hap door je keel? Maar het idee om erover na te denken vind ik wel leuk.

3 likes

Ik zou ook gewoon als het toegelaten werd dan een dosis heroïne nemen. Je kan er toch niet meer verslaafd aan raken en weet je ook weer wat dat is.

41 likes

Podcasts luisteren jullie het liefst in

• Engels
  • Nederlands
  • Andere taal

0 stemmers

Als jullie een Engelstalige film kijken en er is geen Nederlandse, maar wel Engelse ondertiteling…

• Dan kijk ik zonder ondertiteling
  • Dan kijk ik met Engelse ondertiteling
  • Dan kijk ik of er ondertiteling in een andere taal is
  • Dan zet ik de video of film af
  • Anders

0 stemmers

Luisteren jullie bij een nieuw Engelstalig liedje meteen naar de tekst?

• Ja ik wil meteen weten wat er gezongen wordt
  • Nee, ik let er niet per se op
  • Hier en daar luister ik naar een paar woorden
  • Anders

0 stemmers

Wielrenners zijn in elk lijstje het kutst.

9 likes

Wielrenners omdat die echt geen fuck geven, boomers kan je nog bang maken :smiling_imp: