Wat zijn veel gepest!!
Misschien zit ik in een bubbel waarin ik het echt nooit heb meegemaakt van dichtbij. Ik ken geen pesters en geen mensen die zelf gepest zijn. Wel wat irritante bitches maar daar werd nauwelijks aandacht aan besteed als die weer eens iemand wilde uitdagen op het schoolplein. Want dat waren gewoon lachwekkende aso’s.
Ik moet mijn account ook voor m’n werk gebruiken en ben al helemaal te lui om ook nog een spookaccount te maken.
Niet per se om facebook te gebruiken door zelf dingen te posten, maar wel om nog mensen te volgen die ik alleen op facebook heb.
Het was soms zo subtiel bij mij. Ik ben tijdens de brugklas constant voor lelijk en dik uitgemaakt, maar geen een van mijn vriendinnen had het echt door. Behalve toen het echt te ver ging kregen ze pas door hoe het zat.
En op het HBO waren het ook van die kleine opmerkingen die misschien niet erg lijken, maar die nog steeds door mijn hoofd spoken.
Ik inderdaad voornamelijk om mee te lezen. En ik vind facebookgroepen met recepten enzo ook wel leuk.
Ja precies dit, om de pagina van werk bij te kunnen houden heb ik een eigen account nodig, heel vervelend. Anders had ik hem al verwijderd.
Ik weet niet of het npu echt pesten was, maar ik heb het wel zo ervaren op dat moment. Het was gelukkig niet heel heftig van iedereen tegen 1 oid, maar ik werd wel eens uitgescholden, voor dom uitgemaakt en moest ook een hele periode alleen naar huis fietsen (12km enkele reis) terwijl ik 6 klasgenoten uit dezelfde woonplaats had.
Als je het zo ervaarde, dan was het waarschijnlijk ook zo.
Ho, ik dacht dat dit algemeen bekend was nu, omdat ze ook weer geblokkeerd werd en het er al openlijk om ging.
@Lula excuses.
Dat denk ik ook. Soms hebben mensen ook misschien niet door hoeveel invloed zulke dingen hebben. Ik heb dat op de middelbare ook wel gehad een jaar, het heeft me toen zeker beschadigd. Maar inderdaad erg hoeveel mensen er gepest zijn . Ik zou mijn tienertijd nooit over willen doen, wat een hel die sociale verhoudingen op een middelbare school oef haha.
Zou jij je jongere jaren nogmaals willen beleven? (Zonder aanpassingen, je kunt niets veranderen)
- Ja, mijn kindjaren (tot 12)
- Ja, mijn kind- en puberjaren
- Ja, mijn puberjaren (12-18 jaar)
- Nee, het was prima maar het hoeft niet nog eens
- Nee, ik ben blij dat die tijd achter me ligt
0 stemmers
Wel met kennis van nu dan ofzo? En ben ik daarna dan 40 en afgestudeerd??
Vooral omdat ik mezelf nu beter ken en beter in mijn vel zit. Ik denk dat die periode daardoor makkelijker wordt
Als ik met de kennis van nu dingen had mogen veranderen had ik mijn puberjaren over willen doen, had ik een andere studiekeuze gemaakt! Anders is het wel prima zo
Ik vond puber zijn echt veeeet leuk
Geen verantwoording en toch een beetje volwassen zijn
Top tijd
Dat ben ik nu, als ik dit lees word ik een beetje emo omdat ik nu elke dag zo verdrietig ben
Sowieso mijn kinderjaren. Geen grote zorgen en toen was ik nog niet zo zelfbewust en onzeker.
@Luzarl @Vaiana @mikselke Nee niet met de kennis van nu, je zou opnieuw die jaren doormaken alsof het je 1e keer was. En vervolgens kom je terug op het punt waar je nu bent!
@HvO Same here!
@grace Die zou ik ook nog wel overwegen haha.
@lightbox Ik vond het echt vreselijk door omstandigheden, maar gelukkig geldt dat niet voor iedereen. Ik snap wel wat je zegt
@Jeccat Fijn dat jouw jeugd zo goed was
Heb het nog omdat het chill is om bij andere sites en apps met één klik in te loggen met fb
Oh als ik het beleef als de eerste keer dan hoeft het voor mij ook niet per se. Dan zou ik toch niet extra genieten van die tijd, want het is de eerste keer. Dus dan heb ik er eigenlijk niks aan haha