Stel je persoonlijke vraag #17

Huh? Per stuk? :stuck_out_tongue:

1 like

ik heb ook maar twee kleuren, wit en zwart/donker! allebei 30/40 graden. en ik doe 60 graden was met beddengoed, handdoeken, theedoeken etc!

1 like

Ja precies! Gaat heel makkelijk. Ik doe handdoeken en beddengoed apart omdat mijn handdoeken donkerblauw zijn en al mijn beddengoed wit/lichtroze/lichtblauw. Maar als die wel overeen zou komen qua kleur zou ik dat ook gewoon samen doen.

Ik doe altijd alles op 30 en dan kleur wit en zwart. Dus precies 3 wasjes per week en ook nog precies 1 trommel per keer vol per soort zeg maar. Maar toen dacht ik best goor dus nu heb ik mijn handdoeken voor het eerst een keer op 90 graden gewassen, was ook goed voor de machine begreep ik?

1 like

ja ik heb lichtblauwe handdoeken die inmiddels niet meer afgeven dus dat gaat altijd prima samen met beddengoed! vind het ideaal, geen gedoe met sorteren maar gewoon 3 soorten was haha

1 like

Deze gif hahahaha :joy:

Ik was eigenlijk al m’n kleding in 1 was pw op 30 en dan handdoeken, washandjes, dekbedovertrek 1x pw op 60… en soms wat tussendoor als het echt moet

8 likes

Ik was handdoeken, washandjes, vaatdoeken enz op 95, beddengoed op 60 en soms 95 en kleding 40. Alle kleding bij elkaar want alles is zwart. :joy:

1 like

Ik doe een hele grove schifting:

• gekleurde incl. zwarte was op 40 C. Dat is kleding + ondergoed
  • gekleurde was op 60 C. Dat is beddengoed, handdoeken, vaatdoekjes en theedoeken.
  • Witte was doe ik apart, als er geen fijne stoffen tussen wel gewoon op 40 C maar vaak een korter programma omdat ik meestal geen volle trommel heb.
  • Delicate stukken apart op fijn-/handwasprogramma op 30 C.

Pickles verkopen ze tegenwoordig gewoon bij de Appie! Niet bij allemaal, maar bij mij liggen ze wel.

Ja, Lays pickled idd. Bij mij verkopen ze niet de geribbelde, alleen de normale volgens mij.

1 like

Online kun je hem wel bestellen!
Dat was je van plan toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Is er ook een geribbelde pickles? :star_struck: Je maakt echt mijn dag. Hier nooit gezien, misschien toch eens online boodschappen bestellen.

1 like

Ik heb meerdere gestreepte kledingstukken, dus die gaan bij elkaar in een was. Sowieso was ik vrij specifiek haha.
Ik heb donker/zwart, wit, lichtbont, donkerbont en dan ook nog wat aparte dingen zoals die streepjes. En binnen die kleuren maak ik nog onderscheid op kookwas, 60 graden, 40 graden en 30 graden. Het kan dus wel voorkomen dat een shirt met streepjes twee weken in de wasmand ligt voor ik voldoende andere dingen heb om het mee te wassen.
Ik heb overigens maar twee wasmanden hoor, ik zoek alles gewoon even uit als ik ga wassen.

1 like

Ik doe alles bij elkaar op 30 graden, handdoeken, ondergoed, kleding. Alles. Niet goed? (Ik heb dit dus nooit geleerd he, mijn vader doet ook zomaar wat volgens mij). Zelfde met koken en strijken, dat hebben mijn vader en ik zelf geleerd na de scheiding. Volgens mijn moeder zouden wij (en ik alleen dua ook) noooit voor onszelf kunnen zorgen. Nou wie woont er al 5 jaar met 3 kinderen zonder vrouw? En wie woont er al 1,5 op zichzelf? (En leeeft nog steeds? :+1:)

34 likes

Ik was alle handdoeken, theedoeken, washandjes en ondergoed bij elkaar ongeacht de kleur. Op 60 en soms 90.
Verder alle bovenkleding samen ongeacht de kleur samen, op 30 vaak. Dan heb ik nog losse kledingstukken (wol, delicate tops, speciale kleuren) die was ik wel los nog!

Ik zou alleen dingen als beddengoed, handdoeken etc. heter wassen dan 30. Zo heeft mutti het mij geleerd i.v.m. hygiene! En af en toe een machine of 90, kan ook leeg. Om de leidingen goed door te spoelen.

4 likes

Wij bestellen deze bij Picnic :heart_eyes: onze Appie heeft m 1 keer gehad, denk dat de XL het misschien wel standaard heeft?

Ik denk dat ik 95% van de huishoudelijke dingen ook heb geleerd door het forum of vriendinnen. Ik vind mijn huis ook veel schoner dan dat van mijn moeder :grimacing:

4 likes

Ik ook hoor. Het is beter voor het milieu en het ruikt gewoon schoon allemaal :woman_shrugging:t3:

Heel soms denk ik oja handdoeken moeten eigenlijk op 60 en dan doe ik dat een keer haha maar merk zelf weinig verschil

2 likes