Stel je persoonlijke vraag #17

Ik vind het iig teveel om beide keren met 50€ te komen, zo breed heb ik het ook niet. Maar zo lastig, de tweede keer wil ik zeker niet met lege handen komen.

@Skadi @grace Ze willen specifiek geld nu

Beetje raar om voor beide geld te vragen. In dat geval zou ik alleen voor het trouwen geven, denk ik. Of bij de ceremonie, met een kaartje met alvast felicitaties voor het huwelijk? Wel een bijzondere situatie haha

4 likes

ja ik zou ook niet 2x 50 doen maar een gelijk bedrag (30 misschien idk?)

maar vinden ze zichzelf zo bijzonder dat ze echt eerst ceremonie voor geregistreerd partnerschap te houden en daarna ook nog te trouwen + feest etc? hahaha

3 likes

Nee het is een lesbisch stel dat zwanger is, dus ze willen het voor de komst van het kindje alvast wat dingen officieel geregeld hebben op papier met een geregistreerd partnerschap

@Skadi ook antwoord op jouw vraag

2 likes

Hebben jullie een gezamenlijke vriendengroep? Anders kun je bij een van beide gelegenheden ook als groep iets geven. Anders misschien nu geld geven en bij het huwelijk een leuk fotoalbum maken met herinneringen e.d. erbij, dat je iets tastbaars geeft.

5 likes

Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat het kon. Dacht altijd dat mensen of het een of het ander deden. Hoezo dan eigenlijk niet trouwen op papier en later een feestje :thinking:

Edit: oeps ik wilde reageren op @Twonights

1 like

Nu je het zo zegt klinkt dat ook veel logischer idd. Ik weet het verder ook niet haha, ik weet alleen dat het gaat gebeuren

1 like

ahhhh oke dat maakt het al iets logischer

1 like

Haha, ja snap ik. Ik vraag het me gewoon af, want in feite is er geen verschil tussen de verbintenis toch.

Ik denk dat ik ook zou afwegen hoeveel tijd ertussen zou zitten. Gaan ze bijv. pas over 1 jaar echt trouwen, zou ik wel opnieuw geld geven gok ik.

1 like

Ik zou geld voor de trouw houden, en voor de bbq een ‘bedankt voor de uitnodiging’-iets. Fles wijn/bos bloemen/chocolaatjes,… Of vragen of ik met iets kan helpen; slaatjes maken of dessert bv.

2 likes

Als we FF monopoly zouden hebben welke pion zou je kiezen?

• Veenmol
  • Dooie cavia
  • Spies
  • Gele trui
  • Satisfyer pro
  • Dyson draadloze stofzuiger
  • Eeltsok van action
  • Een grafzerk met RIP EGF of WOMANTALK

0 stemmers

13 likes

Volgens mij zijn een geregistreerd partnerschap en een huwelijk zo goed als hetzelfde (mij is verteld dat het geregistreerd partnerschap in het leven is geroepen voordat het homohuwelijk werd gelegaliseerd, zodat niet-heterokoppels ook een dergelijke verbintenis konden aangaan), dus ik begrijp niet waarom je überhaupt allebei zou willen, maar ik zou niet bij beide feesten een geldbedrag geven, maar bij het ene inderdaad iets als een bos bloemen, fles wijn o.i.d.

3 likes

Als je je mondkapje tijdelijk afdoet, welke stijl hanteer je dan?

• Onder je kin
  • Bungelend aan één oor
  • Helemaal af
  • Over je hoofd
  • Ik pauzeer mijn mondkapjesgebruik nooit
  • Ik draag nooit een mondkapje
  • Anders?

0 stemmers

Ik zou ook gewoon meteen trouwen en dan later een feest.

5 likes

Clothing swaps! Helaas door corona inmiddels al lang geleden, maar doe dat normaal een keer of drie-vier per jaar met vriendinnen en daar weer vriendinnen van. Alles wat dan niemand wil hebben gaat in de textielbak. Daardoor koop ik de laatste paar jaar ook zelden meer nieuwe kleding, echt ideaal!

5 likes

Als jij gaat trouwen, vraag je dan (al dan niet via de ‘subtiele’ envelophint op de kaart) om geld?

• Natuurlijk, want dat hoort/ik wil graag geld (om de bruiloft terug te verdienen/een nieuw bed te kopen/mijn hamster flink te trakteren etc)
  • Ja, voor een goed doel
  • Nee, ik zet geen hint neer maar zou geld wel leuk vinden
  • Nee, ik hoef geen geld maar zou een cadeau(tje) wel leuk vinden
  • Nee, ik hoef geen geld of cadeau

0 stemmers

Anders heb je volgens mij kans op zoveel troepjes…

Maar dan kun je ook op de kaart zetten dat je geen cadeau hoeft en dat je liever hebt dat mensen iets aan een goed doel geven. Want op troep zit inderdaad ook niemand te wachten.

1 like

Welke taart?

• Slagroomtaart
  • Kwarktaart
  • Cheesecake
  • Monchou
  • Appeltaart
  • Chocoladetaart
  • Anders
  • Geen taart

0 stemmers

Ik ben in sommige dingen best kieskeurig maar ik lust echt bijna alle taarten wel😂

1 like

Allemaal! Vanavond heb ik mango passievrucht slof

4 likes