Stel je persoonlijke vraag #17

Ik snap heel veel tradities / culturele praktijken gewoon niet. Ik zou het zelf echt de grootste bullshit vinden om te verwachten dat mensen iets voor mij kopen of geld schenken. Als ik zo nodig moet trouwen is het mijn feestje, mijn kosten, dus ik betaal. Trek iets aan kom op tijd en dan ben ik een tevreden meid. Treat yourself of schenk iets aan iets of iemand die het echt nodig heeft.

Maar ik vier dan ook geen feestdagen, verjaardagen van mijzelf of andere prestaties (bijv. behalen van een diploma). Liever neem ik mensen gewoon een keer spontaan uit eten omdat ik dat gezellig vind (RIP normale samenleving).

Ik vind het ook jammer dat veel dingen steeds Amerikaanser moeten worden. :upside_down_face:

8 likes

Mokka :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Allemaal met mn dikke bek :tongue:

Red velvet, carrot cake, hazelnootschuim, banoffee vind ik ook lekker!

Chocoladetaart is vaak een hit or miss helaas. Vaak te droge cake en te weinig ganache. Ik mis nog de chocoladetaart die de Starbucks in het begin had :yum:

3 likes

Ik vind meestal de chocoladetaart tegenvallen. Of mijn verwachtingen zijn te hoog :sweat_smile:
Worteltaart en Red velvet vind ik ook heerlijk!

@Dr.Watson jij beschrijft wat ik bedoel met chocolade taart

2 likes

Monchou is echt een van m’n lievelings. Stond vanmiddag in de appie nog te denken of ik een pak meenam en er een zou maken en toen dacht ik ā€œnee spaarlamp, jij vreet die taart in je eentje op dus slecht idee.ā€ Gelukkig ben ik bijna jarig

3 likes

@HvO Ik snap je!

@grace Same here. Geld vragen vind ik stom (want je brengt mensen in verlegenheid en als je van een vriendin €5 krijgt kijk je toch anders naar haar dan voorheen). Ook omdat ze toch al geld aan kledij uitgeven inderdaad. En veel geld aan een vreselijk cadeau is nog zoveel erger. Wegmieteren kan dan niet en dan zit je ermee. Ik snap je redenatie!

@Calypso Kan hoor! Maar waarom dan? Wat is je reden om geld te vragen?

@anon42392789 Amen. Ook dat je de rest ook niet viert, doe ik ook niet.

2 likes

Stel, je wint een prijs in de staatsloterij. Je kunt kiezen tussen het volgende:

• 30 jaar lang elke maand E2.000
  • In een keer E655.000 op je rekening

0 stemmers

(30x2.000x12=E720.000 dus 65.000 ā€˜minder’)

En als je meer zou winnen?

• 30 jaar lang elke maand E10.000
  • In een keer E3.275.000 op je rekening

0 stemmers

(30x10.000x12=3.600.000, dus 325.000 ā€˜minder’)

Als ik het in 1 keer krijg dan is het volgende maand op. Met 10k elke maand stop ik lekker met werken en ga koffiedrinken en rummikubben in het bejaardentehuis ofzo.

8 likes

Oh haha. Maar je kan ook geen cadeau vragen/benoemen dat je alleen de aanwezigheid al als een cadeau ziet :smirk:

Ik zou het in een keer willen zodat ik dan een stuk land kan kopen. Elke maand geld krijgen lijkt me wel chill hoor, maar dan ben ik alsnog aan het sparen tot ik kan doen wat ik het liefst wil.

11 likes

In 1 keer omdat ik dan een fijn huis kan kopen…

9 likes

Ja het is ook best normaal, maar juist daarom vroeg ik het haha. Want het is normaal om geld te vragen maar waarom eigenlijk? Dus ik was benieuwd of jij daar een gedachte bij had.

En @Infidel

Maar als je het 30 jaar lang elke maand krijgt kun je toch ook makkelijk een hypotheek krijgen ermee lijkt me? Je wilt dat huis toch niet volledig bezitten ivm belastingen, dus dan heb ik liever elke maand een vast inkomen waarmee ik en die hypotheek kan betalen en leuke dingen kan doen. Met alles in een keer kun je ook alles in een keer uitgeven…

4 likes

Ja dit vind ik precies zo. Red velvet en carrot cake zijn fantastisch en chocoladetaart valt vaak tegen. Toch trap ik daar elke x weer in. Als het op de kaart staat neem ik het bijna altijd en valt het vaak tegen.
Red velvet vind ik ook vaak tegenvallen trouwens, omdat ik vind dat niks kan tippen aan die van de drie graefjes

9 likes

Wij hebben het geld bijgelegd bij de huwelijksreis. Dat terugverdienen was bij ons ook echt totaal niet van toepassing. Zowel niet qua bedoeling als in de praktijk. Weet dat in bepaalde culturen (waaronder die van mijn moeder) vaak wel de hele bruiloft wordt terugverdiend inclusief zakcentje voor het bruidspaar). Maar dan had ik daar moeten trouwen haha, bij ons kwam het niet eens een beetje in de buurt. Dat envelopje was meer zodat ik idd niet met tafels vol lelijke shit zou komen te zitten. Vond het echt al lief als mensen iets kleins gaven en het leukste was nog een gin pakket van vriendinnen.

En hebben er toch een supertoffe huwelijksreis mede door kunnen betalen en dat vond ik ook echt een vet cadeau.

4 likes

Ik heb niet zoveel kaas gegeten van hypotheken… en in mijn hoofd was het simpeler een huis volledig van eigen geld te kopen in 1x. Maar nogmaals ik ben nog een kind op dit gebied :joy:

1 like

Is deze vraag geĆÆnspireerd op je verjaardag? :stuck_out_tongue: Zo ja, welke taart heb je vandaag gekozen?

1 like

M’n favoriete taart is de limoentaart van Koekela :yum::yum: Op 2 staat de lemon meringue van Koekela

3 likes

is ace zo’n rare naam?