Stel je persoonlijke vraag #17

Nooooooooooo

Heb je sinds je 14e wel eens een periode zonder hormonale anticonceptie gehad, of altijd met?
Ik ben op mijn 12e begonnen met de pil, ook vanwege te heftige menstruaties, en was altijd heel bang om te stoppen omdat ik dacht dat die heftige menstruaties weer terug zouden komen. Rond mijn 19e heb ik toch een jaartje zonder anticonceptie gedaan en gelukkig waren mijn menstruaties lang niet zo heftig meer. Ik heb dat wel eens aan mijn huisarts gevraagd en die zei dat het best normaal is om op jonge leeftijd heftige menstruaties te hebben, maar dat je er ook overheen kan groeien. Ik heb nu overigens weer een Mirena spiraal en ben daar zeer tevreden mee, maar mocht ik ooit van deze hormonen af willen zie ik mezelf ook wel een koperspiraal gebruiken, ondanks mijn horror menstruaties van vroeger haha. (Maar voor nu vind ik het uitblijven van mijn menstruaties door de spiraal nog veeeel te fijn dus ik houd het lekker bij de Mirena)

Anyway: ik zou in jouw situatie denk ik au naturel gaan om te kijken hoe dat bevalt, en dan kan je altijd later alsnog een spiraal laten zetten als je dat graag wil toch?

1 like

Ik zou je wel willen aanraden om zonder hormonale anticonceptie te proberen, ik moest op vrij jonge leeftijd aan de pil vanwege heftige menstruaties, denk dat ik 14/15 was? Elke maand was ik ziek thuis van school omdat ik overgaf en bijna flauwviel van de buikpijn. Nu slik ik de pil al zo’n 2/3 jaar niet meer en mijn menstruaties zijn noooooit meer zo erg geweest, ik heb denk ik 1 dag echt buik- en rugpijn en daarna is het gewoon voorbij. Ook heb ik nu niet 1 vaste partner en met condooms bevalt het me gewoon goed. Zou het een kans geven, je kan natuurlijk altijd weer terug, maar voor mij heeft het echt wel wat gedaan (en ook echt verbeteringen gemerkt qua mentale gesteldheid eigenlijk!).

Herkenbaar die heftige menstruaties… Ben nog niet vergeten dat ik helemaal trillend van de pijn en kotsmisselijk in het ziekenlokaal van de middelbare school zat. En werd weggestuurd toen ze erachter kwamen dat mijn menstruatie de oorzaak was, want ziekenlokaal was enkel voor “echte” zieken. :sob:

1 like

Ik denk dat dit vooral komt omdat Kylie Jenner zo’n maakbaar uiterlijk heeft. Veel meisjes zien dit en denken ‘oh, dat kan ik ook behalen met plastische chirurgie’.

1 like

Zelfs Kylie Jenner ziet er niet uit als Kylie Jenner. Ik kan me echt niet voorstellen dat veel mensen zoveel tijd, energie, geld en ingrepen wil investeren in zo’n tijdelijk uiterlijk beeld.

4 likes

Een Coronabucket

1 like

Wel vega worst aub

Dan snitch ik alle kaas, sorry

2 likes

Ja precies die worst hoef ik niet maar kaas met mosterd :drooling_face: die augurkjes :drooling_face:

10 likes

ik zou wel wat kaas pakken maar meestal zijn die schalen ook al een dag van tevoren voorbereid waardoor het van die plastic zweetkaas wordt :nauseated_face:

4 likes

je bent jarig, je serveert:

Ugh ik ga echt over m’n nek

18 likes

Paella van de lage landen

18 likes

Nee.

3 likes

Ik moet zeggen dat ondanks mijn snobisme, ik alles wegkrijg als het in mosterd is gedipt.

Wat echt wild is, want ik haatte mosterd tot ik oud was.

2 likes

Mosterd

• Meer!!!
  • Minder
  • Alleen dijon fuck USA gele mosterd

0 stemmers

Heeft jullie kantoor daar dan geen richtlijnen voor? Ik vind ook niet dat je iemand kan verplichten, maar vind wel dat diegene dan maar moet thuisblijven.

Heeft diegene daar schijt aan dan heeft hij wss ook geen zin in een test.

ik had laatst een mosterd in wijn

1 like

ja!!!van de lidl ooit, leef in stijl

1 like