Stel je persoonlijke vraag #17

Vroeger ging ik iedere vrijdagmiddag naar het bedrijf van mijn vader, maar daar was destijds echt weinig te beleven, dus at ik de hele middag suikerklontjes. Echt superongezond, maar als ik daar nu weer ben krijg ik gelijk zin om een suikerklontje in mijn mond te stoppen (maar ik houd me in)

2 likes

Same. Altijd als ik met m’n vader meeging, dan ging ik suikerklontjes eten in het keukentje daar. Dat en mierzoete aanmaaklimonade.

1 like

Oh dat is wel heel leuk, kleding uitwisselen! Ook veel duurzamer dan dingen wegdoen en nieuwe dingen kopen.

1 like

@Bakkes toevallig is dat ook mijn herinnering. Ik ging op zaterdagmiddag altijd langs want dan kwam iedereen koffie halen en stonden er suikerklontjes op tafel en dan at ik dat.

2 likes

Welk van deze oudere nummers vind jij leuk?

• Take on me - a-ha
  • Africa - Toto
  • Don’t you forget about me - Simple Minds
  • Don’t dream it’s over - Crowded House
  • Hotel California - Eagles
  • Sweet Dreams - Eurythmics
  • Don’t stop believing - Journey
  • Neverending Story - Limahl
  • Drivers seat - Sniff ā€˜n’ the Tears
  • Goodbye Yellow Brick Road - Elton John
  • Everybody wants to rule the world - Tears for Fears
  • Ik ken bijna niks
  • Ik vind alles leuk

0 stemmers

Ik jatte altijd suikerklontjes in de la place. Kandij suikerklontjes daar waren ook lekker :+1:t3:

5 likes

Welke optie zou je het ergst vinden, als een bekende (collega, familielid, vriend/vriendin) in een topic (negatief) over je ging praten?

• Iemand heeft het over je in het gierige acties topic
  • Iemand heeft het over je in het ergernissen op je werk topic
  • Iemand heeft het over je in het waar erger je je aan topic
  • Iemand heeft het over je in het leed dat vriendschap heet topic
  • Iemand heeft het over je in het leed dat relatie heet topic
  • Iemand heeft het over je in het leed dat daten heet topic
  • Iemand heeft het over je in het leed dat schoonfamilie heet topic
  • Iemand heeft het over je in het burenergernissen topic

0 stemmers

En welke optie is het minst erg?

• Iemand heeft het over je in het gierige acties topic
  • Iemand heeft het over je in het ergernissen op je werk topic
  • Iemand heeft het over je in het waar erger je je aan topic
  • Iemand heeft het over je in het leed dat vriendschap heet topic
  • Iemand heeft het over je in het leed dat relatie heet topic
  • Iemand heeft het over je in het leed dat daten heet topic
  • Iemand heeft het over je in het leed dat schoonfamilie heet topic
  • Iemand heeft het over je in het burenergernissen topic

0 stemmers

Ik eet nog steeds regelmatig een suikerklontje :see_no_evil:

1 like

Als een goede vriendin nu een ceremonie + BBQ organiseert voor haar geregistreerd partnerschap en later nog gaat trouwen incl feest, hoeveel geef je dan beide keren?

Geregistreerd partnerschap

• 20
  • 30
  • 40
  • 50
  • 60

0 stemmers

Trouwerij

• 20
  • 30
  • 40
  • 50
  • 60
  • 70
  • 80

0 stemmers

mijn hart zegt alleen iets geven voor het eerste feest en niets voor het tweede feest

maar in realiteit wss 50/50

Cadeautje voor het eerste, en geld bij het trouwen denk ik

16 likes

Ik vind het iig teveel om beide keren met 50€ te komen, zo breed heb ik het ook niet. Maar zo lastig, de tweede keer wil ik zeker niet met lege handen komen.

@Skadi @grace Ze willen specifiek geld nu

Beetje raar om voor beide geld te vragen. In dat geval zou ik alleen voor het trouwen geven, denk ik. Of bij de ceremonie, met een kaartje met alvast felicitaties voor het huwelijk? Wel een bijzondere situatie haha

4 likes

ja ik zou ook niet 2x 50 doen maar een gelijk bedrag (30 misschien idk?)

maar vinden ze zichzelf zo bijzonder dat ze echt eerst ceremonie voor geregistreerd partnerschap te houden en daarna ook nog te trouwen + feest etc? hahaha

3 likes

Nee het is een lesbisch stel dat zwanger is, dus ze willen het voor de komst van het kindje alvast wat dingen officieel geregeld hebben op papier met een geregistreerd partnerschap

@Skadi ook antwoord op jouw vraag

2 likes

Hebben jullie een gezamenlijke vriendengroep? Anders kun je bij een van beide gelegenheden ook als groep iets geven. Anders misschien nu geld geven en bij het huwelijk een leuk fotoalbum maken met herinneringen e.d. erbij, dat je iets tastbaars geeft.

5 likes

Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat het kon. Dacht altijd dat mensen of het een of het ander deden. Hoezo dan eigenlijk niet trouwen op papier en later een feestje :thinking:

Edit: oeps ik wilde reageren op @Twonights

1 like

Nu je het zo zegt klinkt dat ook veel logischer idd. Ik weet het verder ook niet haha, ik weet alleen dat het gaat gebeuren

1 like

ahhhh oke dat maakt het al iets logischer

1 like

Haha, ja snap ik. Ik vraag het me gewoon af, want in feite is er geen verschil tussen de verbintenis toch.

Ik denk dat ik ook zou afwegen hoeveel tijd ertussen zou zitten. Gaan ze bijv. pas over 1 jaar echt trouwen, zou ik wel opnieuw geld geven gok ik.

1 like