Ik zou geld voor de trouw houden, en voor de bbq een ‘bedankt voor de uitnodiging’-iets. Fles wijn/bos bloemen/chocolaatjes,… Of vragen of ik met iets kan helpen; slaatjes maken of dessert bv.
Als we FF monopoly zouden hebben welke pion zou je kiezen?
- Veenmol
- Dooie cavia
- Spies
- Gele trui
- Satisfyer pro
- Dyson draadloze stofzuiger
- Eeltsok van action
- Een grafzerk met RIP EGF of WOMANTALK
0 stemmers
Volgens mij zijn een geregistreerd partnerschap en een huwelijk zo goed als hetzelfde (mij is verteld dat het geregistreerd partnerschap in het leven is geroepen voordat het homohuwelijk werd gelegaliseerd, zodat niet-heterokoppels ook een dergelijke verbintenis konden aangaan), dus ik begrijp niet waarom je überhaupt allebei zou willen, maar ik zou niet bij beide feesten een geldbedrag geven, maar bij het ene inderdaad iets als een bos bloemen, fles wijn o.i.d.
Als je je mondkapje tijdelijk afdoet, welke stijl hanteer je dan?
- Onder je kin
- Bungelend aan één oor
- Helemaal af
- Over je hoofd
- Ik pauzeer mijn mondkapjesgebruik nooit
- Ik draag nooit een mondkapje
- Anders?
0 stemmers
Ik zou ook gewoon meteen trouwen en dan later een feest.
Clothing swaps! Helaas door corona inmiddels al lang geleden, maar doe dat normaal een keer of drie-vier per jaar met vriendinnen en daar weer vriendinnen van. Alles wat dan niemand wil hebben gaat in de textielbak. Daardoor koop ik de laatste paar jaar ook zelden meer nieuwe kleding, echt ideaal!
Als jij gaat trouwen, vraag je dan (al dan niet via de ‘subtiele’ envelophint op de kaart) om geld?
- Natuurlijk, want dat hoort/ik wil graag geld (om de bruiloft terug te verdienen/een nieuw bed te kopen/mijn hamster flink te trakteren etc)
- Ja, voor een goed doel
- Nee, ik zet geen hint neer maar zou geld wel leuk vinden
- Nee, ik hoef geen geld maar zou een cadeau(tje) wel leuk vinden
- Nee, ik hoef geen geld of cadeau
0 stemmers
Anders heb je volgens mij kans op zoveel troepjes…
Maar dan kun je ook op de kaart zetten dat je geen cadeau hoeft en dat je liever hebt dat mensen iets aan een goed doel geven. Want op troep zit inderdaad ook niemand te wachten.
Welke taart?
- Slagroomtaart
- Kwarktaart
- Cheesecake
- Monchou
- Appeltaart
- Chocoladetaart
- Anders
- Geen taart
0 stemmers
Ik ben in sommige dingen best kieskeurig maar ik lust echt bijna alle taarten wel😂
Allemaal! Vanavond heb ik mango passievrucht slof
Ik snap heel veel tradities / culturele praktijken gewoon niet. Ik zou het zelf echt de grootste bullshit vinden om te verwachten dat mensen iets voor mij kopen of geld schenken. Als ik zo nodig moet trouwen is het mijn feestje, mijn kosten, dus ik betaal. Trek iets aan kom op tijd en dan ben ik een tevreden meid. Treat yourself of schenk iets aan iets of iemand die het echt nodig heeft.
Maar ik vier dan ook geen feestdagen, verjaardagen van mijzelf of andere prestaties (bijv. behalen van een diploma). Liever neem ik mensen gewoon een keer spontaan uit eten omdat ik dat gezellig vind (RIP normale samenleving).
Ik vind het ook jammer dat veel dingen steeds Amerikaanser moeten worden.
Mokka
Allemaal met mn dikke bek
Red velvet, carrot cake, hazelnootschuim, banoffee vind ik ook lekker!
Chocoladetaart is vaak een hit or miss helaas. Vaak te droge cake en te weinig ganache. Ik mis nog de chocoladetaart die de Starbucks in het begin had
Ik vind meestal de chocoladetaart tegenvallen. Of mijn verwachtingen zijn te hoog
Worteltaart en Red velvet vind ik ook heerlijk!
@Dr.Watson jij beschrijft wat ik bedoel met chocolade taart
Monchou is echt een van m’n lievelings. Stond vanmiddag in de appie nog te denken of ik een pak meenam en er een zou maken en toen dacht ik “nee spaarlamp, jij vreet die taart in je eentje op dus slecht idee.” Gelukkig ben ik bijna jarig
@HvO Ik snap je!
@grace Same here. Geld vragen vind ik stom (want je brengt mensen in verlegenheid en als je van een vriendin €5 krijgt kijk je toch anders naar haar dan voorheen). Ook omdat ze toch al geld aan kledij uitgeven inderdaad. En veel geld aan een vreselijk cadeau is nog zoveel erger. Wegmieteren kan dan niet en dan zit je ermee. Ik snap je redenatie!
@Calypso Kan hoor! Maar waarom dan? Wat is je reden om geld te vragen?
@anon42392789 Amen. Ook dat je de rest ook niet viert, doe ik ook niet.
Stel, je wint een prijs in de staatsloterij. Je kunt kiezen tussen het volgende:
- 30 jaar lang elke maand E2.000
- In een keer E655.000 op je rekening
0 stemmers
(30x2.000x12=E720.000 dus 65.000 ‘minder’)
En als je meer zou winnen?
- 30 jaar lang elke maand E10.000
- In een keer E3.275.000 op je rekening
0 stemmers
(30x10.000x12=3.600.000, dus 325.000 ‘minder’)
Als ik het in 1 keer krijg dan is het volgende maand op. Met 10k elke maand stop ik lekker met werken en ga koffiedrinken en rummikubben in het bejaardentehuis ofzo.