Stel je persoonlijke vraag #17

Verschrikkelijk eng. Heb 2 keer gevlogen (gelukkig kort, naar Engeland en weer terug) en beide keren voelde ik bijna de behoefte om net als de paus de grond te kussen na het landen.

Komt voornamelijk omdat ik teveel Air Crash Investigation heb gezien. Mateloos interessant maar niet als je daarna nog moet vliegen.

(En ja ik weet dat de kans op een vliegtuigongeluk veel kleiner is dan de kans op een auto-ongeluk, maar toch vind ik vliegen heel naar en autorijden niet).

1 like

Ik denk eerder dat de meeste mensen naar vakantiebestemmingen vliegen maar dit is net zo goed geen onderzochte conclusie hoor dus je zal allicht gelijk hebben

Als je 2 keer hebt gevlogen, zijn dat dan 2 verschillende bestemmingen of is de heen + terugreis dan van dezelfde bestemming? (En dan heb ik het over een vakantie/zakenreis, niet als je ergens een paar maanden of langer gaat wonen oid).

• heen + terugweg telt als 1 vlucht
  • heen + terugweg zijn beiden losse vluchten dus tel je los

0 stemmers

n.a.v. @HvO dr reactie, ben ik wel benieuwd hoe jullie tellen haha

ik ben 1m62 met korte beentjes dus ik heb eigenlijk altijd toch wel genoeg ruimte haha

Ik zou de hele vlucht denken “gvd wat een tyfusmens, ik hoop dat die dood gaat” en een paar keer passief agressief tegen de stoel aan duwen als ik anders wil gaan zitten, maar ik zou er niks van zeggen want pussy.

30 likes

Eigenlijk doe ik meteen mijn eigen stoel naar achter zodat het het probleem van degene achter me wordt

2 likes

Ja het ligt eraan, tijdens het eten of een korte vlucht vind ik het wel kut ja. Maar als het een lange nachtvlucht is, tsja, hoort erbij.

1 like

Maar wat vind je dan van koekjes in je tas stoppen?

Ik vind de uitslag opvallend, want als ik Google moet geloven bevatten een zakje en een klontje precies evenveel suiker (namelijk 4 gram). Blijkbaar voelt het als je zo’n zakje leeggiet als meer suiker dan wanneer je een klontje in je kopje doet.

2 likes

Ik las dat als drie vluchten! Dus 6x in een vliegtuig gezeten dan

Ik heb volgens mij nog nooit een zakje suiker gebruikt en ik geloof dat suikerklontjes waar ik woon niet bestaan. Ik probeer me heel goed voor de geest te halen wanneer ik er voor het laatst één gegeten heb, en volgens mij was dat serieus op de juffen- en meesterkamer op de basisschool. :joy:

1 like

Nog erger

Toen ik hem in vulde zat ik me dat idd nog af te vragen. Het zou wel heel dom zijn als de hoeveelheid gelijk is wat ik nu in zit te vullen. Maar op de een of andere manier doet een zakje als meer aan ofzo. Misschien omdat je toch de hoeveelheid nog zelf kan bepalen?

Ja same, ik heb 40 ingevuld, dat is voor iemand van mijn leeftijd dus 1x per jaar op vliegvakantie, is eigenlijk helemaal niet gek veel als ik het zo bekijk

Ieder persoon heeft recht op een vliegtuigstoel naar achteren te zetten. Hoe vervelend dat ook is voor de persoon achter je.
Behalve de stoelen bij de nooduitgang, daar mag het niet.

ken jij het telefoon alfabet uit je hoofd?

• ja, duh
  • nope, geen idee? a voor appel?

0 stemmers

en het navo alfabet?

• yes of course
  • no, i don’t

0 stemmers

Ik ga het toch nooit gebruiken en anders schreeuw ik het wel harder

1 like

NATO moest ik vanuit school kennen. Ben echt blij dat ik het ken ook omdat het internationaal werkt.

2 likes

haha dit doet mij denken aan een fb artikel van NSMLB ooit, met als kop iets van “zo maak je je lange vlucht aangenaam”.

dus ik dacht nou kom maar op met al die tips om die 8 helse uren in economy door te komen!

tip 1: vlieg business class

ok bedankt wat een supertip voor het plebs

25 likes

Blikjes frisdrank etc van 250 ml

• Zijn te klein
  • Zijn precies goed
  • Krijg ik niet op

0 stemmers

Blikjes van 33cl

• Zijn te klein
  • Precies goed
  • Krijg ik niet op

0 stemmers

Halve liter blikken

• Zit te weinig in
  • Precies goed
  • Krijg ik nooit op
  • Koop ik nooit

0 stemmers

Ik wou dat ze ijskoffie in halve literblikken verkochten

• Ja
  • Nee/maakt me niet uit

0 stemmers

Edit: dit dus vanuit mijn frustratie dat veel drinken wat mij betreft in te kleine blikjes zit. Hoor ook graag welk drinken jullie graag in grotere blikjes zouden zien :joy: